Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

    En dan nu de enige goeie methode om je keuze te maken:

    Kies eerst je lens, en koop met het overgebleven geld een body.

    Voor jouw doel lijkt me een 70-200 f4 IS prima geschikt. De IS gaat wel degelijk zijn werk doen, in tegenstelling tot wat hierboven ergens wordt beweerd. Mode 2 van de IS zal namelijk de camera shake compenseren in de richting loodrecht op de richting waarin je lens beweegt. Dus als je bijvoorbeeld een crosser volgt met je lens (horizontaal), dan worden vertikale bewegingen geneutraliseerd.
    Geweldige lens trouwens. Retescherp vol open en over de hele lengte, en ook supersnel.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #17
      Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

      Je maakt het me moeilijk, de IS versie van de F4 kost zomaar eventjes het dubbele van de non IS versie ! Ben idd wel overtuigd dat lens stap nr 1 is maar eerlijk gezegd zit ik al aan mijn vol budget dan enkel met de lens.

      Met de non IS versie kan ik er nieuwe 40d bijkopen bijna...

      Wat zijn de opties als ik voor tweedehands ga ? 30d dan maar ?
      Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

      Comment


      • #18
        Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

        Heb even zitten zoeken op tweedehands markt maar goedkoopste 30d gaat de deur uit voor zowat 500 €, dan vind ik prijsverschil met 40d of 450d te laag om risico van tweedehands te nemen en nog met verouderde technologie te zitten.

        Als ik al voor tweedehands ga vind ik dit dan mooie aanbieding maar weet niet of ik met AF en 3 bps er wel kom voor sportfotografie.
        Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

        Comment


        • #19
          Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

          Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
          Je maakt het me moeilijk, de IS versie van de F4 kost zomaar eventjes het dubbele van de non IS versie ! Ben idd wel overtuigd dat lens stap nr 1 is maar eerlijk gezegd zit ik al aan mijn vol budget dan enkel met de lens.

          Met de non IS versie kan ik er nieuwe 40d bijkopen bijna...

          Wat zijn de opties als ik voor tweedehands ga ? 30d dan maar ?
          Nee joh, niet moeilijk. Ik vermeldde die IS er maar bij, omdat daar onzin over werd verteld. De 70-200 f4 zonder IS is even goed, even snel, even scherp, maar heeft alleen geen IS. Ik kan je er meteen bij vertellen dat mijn 70-200 f4 beter focust dan pakweg mijn 50mm 1.8. Dan moet je even weten: hoe groter het diafragma, hoe meer licht er binnen komt, en hoe beter je zou moeten kunnen focussen. Dat doet die 70-200 dus uitstekend, ook bij minder licht. Ga dus maar voor die lens (staat er eentje te koop hier dacht ik ) en koop dan een 30D of 40D ook via BD hier. Je zal er géén spijt van krijgen. Ik heb hier ook alles tweedehands gekocht, en alles was altijd als nieuw.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #20
            Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

            ge koopt en 30D en een 2dehands 70-200L . Ge werkt daar wat mee ben indien het u niet bevalt verkoopt ge gewoon weer die lens en hebt uw geld terug!
            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
            http://www.racenews.be

            Comment


            • #21
              Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

              Veel 70-200 F4 L heb ik nog niet tegengekomen die interessant geprijsd zijn tweedehands. Bij Cameranu kun je al kopen voor 543 - 50 € cashback = 493 €

              Zelfde met de d40, staat voor 959 € - 150 € cashback : 809 €

              Als je dan de prijsen ziet voor D30, tussen 500 en 600 € en weet dat velen BTW aftrekken, dan zit er wel heel weinig korting op tweedehands.

              En draai het keer het hoe het wil, je hebt altijd kans dat je verborgen gebreken koopt.
              Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

              Comment


              • #22
                Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
                Veel 70-200 F4 L heb ik nog niet tegengekomen die interessant geprijsd zijn tweedehands. Bij Cameranu kun je al kopen voor 543 - 50 € cashback = 493 €

                Zelfde met de d40, staat voor 959 € - 150 € cashback : 809 €

                Als je dan de prijsen ziet voor D30, tussen 500 en 600 € en weet dat velen BTW aftrekken, dan zit er wel heel weinig korting op tweedehands.

                En draai het keer het hoe het wil, je hebt altijd kans dat je verborgen gebreken koopt.
                Meestal zit er op die tweedehands lenzen nog garantie hier, en met een splinternieuwe lens kan je ook verborgen gebreken hebben.
                bovendien: ik heb al mijn lenzen hier tweedehands gekocht, en ze waren altijd, maar dan ook altijd, in nieuwstaat. Tweedehands kopen via BD is erg betrouwbaar. Voor sommigen is 100€ heel veel geld, vergeet dat niet.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #23
                  Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
                  Zelfde met de d40, staat voor 959 € - 150 € cashback : 809 €

                  Als je dan de prijsen ziet voor D30, tussen 500 en 600 € en weet dat velen BTW aftrekken, dan zit er wel heel weinig korting op tweedehands.

                  En draai het keer het hoe het wil, je hebt altijd kans dat je verborgen gebreken koopt.
                  Als je al eens zou beginnen met de d'tjes en de getallekes om te draaien want je bent naar nikon's en een zeer oude canon aan het verwijzen.
                  Slechts een beperkt aantal kan hun BTW recupereren.
                  BTW de Canon 30d is geen 3bps maar 5bps en heeft een snelle AF.

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                    @Hub,

                    Had het over de 400d uit het te koop topic waarvan ik de link postte.
                    Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                      Voor het onderwerp dat je wil fotograferen heb je geen IS en f2,8 nodig (er is meestal wel voldoende licht).

                      De IS-versie is wel beter afgeschermd tegen stof en vuil, maar omdat elke 70-200 intern zoomt (ze blijven aan de buitenkant altijd even lang tijdens het zoomen) krijg je geen luchtverplaatsing van buiten naar binnen (en omgekeerd), en dan zal er niet gemakkelijk stof binnenkomen in de lens en camerabody.

                      Zolang je de lens dus droog kan houden, en niet op de slechtst-mogelijke plaats naast het circuit gaat staan (modderbaden vermijden dus) zal de kans op stof vrij klein zijn.

                      Voor jou is dus de 70-200 f4 L een heel goede keuze.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                        Astemblief! Zo denk ik er ook over. Je hebt daarmee ook één van de scherpste zoomlenzen van Canon te pakken.
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                          Nicolas,voor een man van jou status zou ik meteen de 70-200 f4L bijkopen.Is mij hier door Black B@ndit enkele maanden geleden ook aangeraden en heb in Touquet voor de eerste keer met deze lens toch enkele mooie foto's genomen.Is RAZENDSNEL bij scherpstellen en dat heb je op quadwedstrijden zeker nodig.Ik ga me deze zomer eens lekker een testseizoen aanmeten met mijn nieuwe camera en 70-200 lens.Maar in ieder geval deze lens is ideaal voor motorsport.
                          Greetz van de man die volgend jaar gaat voor die 200l bier in Le Touquet

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                            Een man van jouw status: wat mag dat wel betekenen? En hoe is dat gelinked aan die lens?

                            Oorspronkelijk geplaatst door FOR FUN Bekijk bericht
                            Nicolas,voor een man van jou status zou ik meteen de 70-200 f4L bijkopen.Is mij hier door Black B@ndit enkele maanden geleden ook aangeraden en heb in Touquet voor de eerste keer met deze lens toch enkele mooie foto's genomen.Is RAZENDSNEL bij scherpstellen en dat heb je op quadwedstrijden zeker nodig.Ik ga me deze zomer eens lekker een testseizoen aanmeten met mijn nieuwe camera en 70-200 lens.Maar in ieder geval deze lens is ideaal voor motorsport.
                            Greetz van de man die volgend jaar gaat voor die 200l bier in Le Touquet
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                              Wat een toeval om je hier tegen te komen For Fun ! Het moet niet altijd aan den toog zijn hé. Met welke body had jij foto's genomen met die 70-200 F4L ? Kun je er eens een paar van je mooiste doormailen ?

                              Denk dat mijn besluit stilaan vast staat en dat het nieuwe D40 met nieuwe 70-200 F4 L zal worden. Zit aan 1274 € ex btw bij Konijnenberg met extra batterijtje en nog eens 200 € cashback eraf. De tweedehandsprijs van dergelijk materiaal zit er niet heel ver meer vanaf en blijf toch een angsthaas voor tweedehands, om één of andere reden heb ik er vaak tegenslag mee.

                              Op termijn denk ik dat ik nog flits bij neem want in de zandwedstrijden kan je soms heel duistere winterdagen hebben. Ook een simpel kitlensje tweedehands zodat ik voor doordeweekse foto's niet met die kanjer moet rondlopen, vind het nogal opzichtig...
                              Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                                de beeldstabilisatie marketing ..

                                ikzelf gebruik het nooit

                                als je een crosser moet fotograferen ga je heus een zeer snelle sluiter moeten kiezen om hem te bevriezen, wat is dan het nut van IS ?

                                persoonlijk zou ik starten met eerst een goede camera (40D bv) met een mindere lens, dan omgekeerd
                                tenzij je een jaar met die combinatie blijft werken natuurlijk

                                de prijs die je ervoor betaalt vergeet je, de kwaliteit daarentegen die blijft


                                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                                En dan nu de enige goeie methode om je keuze te maken:

                                Kies eerst je lens, en koop met het overgebleven geld een body.

                                Voor jouw doel lijkt me een 70-200 f4 IS prima geschikt. De IS gaat wel degelijk zijn werk doen, in tegenstelling tot wat hierboven ergens wordt beweerd. Mode 2 van de IS zal namelijk de camera shake compenseren in de richting loodrecht op de richting waarin je lens beweegt. Dus als je bijvoorbeeld een crosser volgt met je lens (horizontaal), dan worden vertikale bewegingen geneutraliseerd.
                                Geweldige lens trouwens. Retescherp vol open en over de hele lengte, en ook supersnel.
                                Fuji XPRO1

                                Comment

                                Working...
                                X