Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

    Heb weinig ervaring, is mijn eerste stap in reflex wereld, dus liefst niet te moeilijke antwoorden

    In de eerste plaats ben ik nog altijd aan het twijfelen tussen :
    of 450d 18-55 kit +/- 700 €
    of 40d 17-85 kit +/- 1100 € na cashback
    of 450d met duurdere/betere lens in budget tot 1200 €

    Vandaar mijn vraag, als ik betere lens wil voor voornamelijk motorsportfotografie, welke moet ik dan nemen.

    Ik neem ook in de winter redelijk wat foto's (zandwedstrijden) waar het behoorlijk duister kan zijn als er geen zon is, misschien rekening mee te houden.

    Weet dat het nefast is voor lenzen maar wil toch vermelden dat we vaak in toestanden zitten met veel stof/zand. Misschien kan dat rol spelen bij keuze van merk/type.
    Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

  • #2
    Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

    Alleszins de 40D, wegens weathersealing , meer frames/sec en vooral een betere AF met 9 cross-type sensors (betere tracking)....

    De 40D heb je voor +-820 euro (cashback reeds verrekend) bij Fotokonijnenberg.be

    Daarbij zou ik (gezien jouw budget) er een 2dehandse Sigma 70-200 f2.8 bij kopen (+-500 euro als je goed zoekt)

    Eventueel aanvullen met een gewone kitlens 18-55 (2dehands +- 40 euro)

    Gestabiliseerde lenzen hebben enkel nut bij statische of traag bewegende voorwerpen, dus daar zou ik me niet blind op staren...

    Comment


    • #3
      Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

      Heb eerlijk gezegd hemelse schrik van alles wat tweedehands is, zeker mijn quasi zero kennis.

      Starten met kitlens van de 40d en verder afwachten of zit ik met die kitlens compleet verkeerd voor mijn doel ?
      Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

      Comment


      • #4
        Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

        Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
        Heb eerlijk gezegd hemelse schrik van alles wat tweedehands is, zeker mijn quasi zero kennis.

        Starten met kitlens van de 40d en verder afwachten of zit ik met die kitlens compleet verkeerd voor mijn doel ?
        Bijna AL mijn materiaal is 2dehands, nog nooit problemen gehad.. (hout vasthouden)

        De 17-85 is een mooi lensje hoor, maar voor jouw doel is ze te kort, je zal
        konstant op 85mm fotograferen en vloeken dat niet verder kan inzoomen

        Je kan er ook een goedkopere tele-zoomlens bij kopen zoals een sigma 70-300 f4-5.6 bvb,
        maar die is dan weer niet lichtsterk, wat zal resulteren in te lange sluitertijden om de actie te bevriezen + trage AF...

        Andere optie is een Canon 70-200L f4, een mooi compromis:
        - +-490 nieuw (cashback reeds verrekend)
        - Zeer snelle AF (sneller dan de Sigma 70-200 f2.8)
        - compact & stevig gebouwd + vrij licht

        Comment


        • #5
          Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

          Denk dat ik ga starten met de 40d met kitlens 17-85. Dan zit ik met de 85 toch al iets beter dan met mijn 450d.

          Dan kan ik op termijn nog altijd grotere lens bij kopen, al of niet tweedehands maar zit ik toch al met heel goede body.

          Als ik 40d enkel body koop, met 70-200 lens, dan kom ik in de problemen als ik hier gewoon eens de kinderen wil fotograferen en zit ik eigenlijk al boven mijn budget.

          Zeker als ik nog UV filtertje, grip, CF kaartje nodig heb...
          Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

          Comment


          • #6
            Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

            Iemand trouwens tip van merk/type UV filter ?
            Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

            Comment


            • #7
              Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

              Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
              Denk dat ik ga starten met de 40d met kitlens 17-85. Dan zit ik met de 85 toch al iets beter dan met mijn 450d.

              Dan kan ik op termijn nog altijd grotere lens bij kopen, al of niet tweedehands maar zit ik toch al met heel goede body.

              Als ik 40d enkel body koop, met 70-200 lens, dan kom ik in de problemen als ik hier gewoon eens de kinderen wil fotograferen en zit ik eigenlijk al boven mijn budget.

              Zeker als ik nog UV filtertje, grip, CF kaartje nodig heb...
              Tuurlijk kan je met deze combo alvast beginnen, ik ging er gewoon van uit dat het vooral voor quadwedstrijden was...

              Met de 17-85 kan je alvast aan de slag, daarna heb je nog tijd genoeg om eventueel te sparen en uit te kijken naar een deftige tele...

              Wat je ook nog kan doen is een cheapo 2dehands tele-zoom lensje kopen om wat af te tasten welk bereik je nodig gaat hebben...
              vb:


              Deze lens heeft een USM AF-motor, dus snelle autofocus

              Comment


              • #8
                Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                Ik heb wel het voordeel dat ik op de wedstrijden meestal perskaart heb en dus dicht bij de baan kan staan, dus met die 17-85 kan ik voorlopig wel aan de slag.

                Zeker als onervaren shooter zal ik het al moeilijk genoeg hebben om goed te centeren, dus in eerste plaats zal die hoge zoom waarschijnlijk niet echt nodig zijn.

                Die tip van die goedkope lens is wel goed.

                Ik stel mij nog de vraag of ik echt veel moet uitkijken naar die f2.8. Ga ik die echt nodig hebben bij minder licht (geen zon, licht tot zwaar bewolkt) of kan ik met een f4 ook al goed aan de slag om toch scherp te kunnen gaan ?
                Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

                Comment


                • #9
                  Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
                  Ik heb wel het voordeel dat ik op de wedstrijden meestal perskaart heb en dus dicht bij de baan kan staan, dus met die 17-85 kan ik voorlopig wel aan de slag.

                  Zeker als onervaren shooter zal ik het al moeilijk genoeg hebben om goed te centeren, dus in eerste plaats zal die hoge zoom waarschijnlijk niet echt nodig zijn.

                  Die tip van die goedkope lens is wel goed.

                  Ik stel mij nog de vraag of ik echt veel moet uitkijken naar die f2.8. Ga ik die echt nodig hebben bij minder licht (geen zon, licht tot zwaar bewolkt) of kan ik met een f4 ook al goed aan de slag om toch scherp te kunnen gaan ?
                  Onervaren en al perskaart . Amaai, uw trui is ook tekort voor dien arm . Nee, koop u gewoon een 2de hands 30D met kitlens en een 70-200Lf4. Ge gaat wel zien. Foto's zullen goed zijn op voorwaarde dat je er goed mee kan werken
                  Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                  http://www.racenews.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                    In de te koop rubriek zie ik aantal opties :

                    Canon 28-135mm f3.5-5.6 IS USM + UV-filter + Zonnekap voor 400 €

                    Zou ik deze kunnen gebruiken als universele lens ga ik met 28 al te groot zitten ? Vraag blijft natuurlijk omtrent lichtsterkte.



                    Canon 70-200 F4L + BW UV Filter voor 450 €

                    jammer genoeg geen 2.8...
                    Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                      Een 30D is inderdaad ook nog een optie en je hoeft hem helemaal niet tweedehands te kopen: http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=17178 aan 650€.

                      Aangevuld met een nieuwe 70-200L 4.0 aan 550€ en je blijft mooi binnen je budget.

                      En dan kijk je nieuw of ergens tweedehands (35-40€) achteraf nog voor een kitlensje en daar kan je al aardig mee overweg.
                      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                        Zit in plaats van de canon 70-200 4L niet beter met deze Sigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM ? Kun je tweedehands vinden voor zowat 500-600 €
                        Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
                          Zit in plaats van de canon 70-200 4L niet beter met deze Sigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM ? Kun je tweedehands vinden voor zowat 500-600 €
                          Die Sigma 70-200 f2,8 "II" zal je nog niet tweedehands tegenkomen, het is de nieuwste versie die nog maar pas in de winkels ligt. Ik heb zelf een oudere versie gehad (nog geen "DG" en geen "Macro", de "II" versie is de derde aanpassing op een paar jaar tijd), die was soft volledig open, vanaf f4 was ze wel heel scherp. De AF was niet echt snel, maar het was toch mogelijk om er motorcross mee te fotograferen.

                          De verschillende Canon-versies (f2,8 - f4 met en zonder IS) hebben allemaal een snellere AF, en de IS versies zijn spatwaterdicht, waardoor er ook geen stof in de lens komt.

                          Misschien is de nieuwste Sigma 70-200 volledig open wel scherp, en is de AF-snelheid beter (de Nikon-variant zou wel een snelle AF hebben?), maar ik heb er nog geen test van gezien. Tussen de "DG" en de niet-DG versie zat vroeger bijzonder weinig verschil...

                          De Sigma is ondertussen wel heel wat goedkoper geworden, dat heeft waarschijnlijk iets te maken met de komst van de Tamron 70-200 f2,8.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                            Mooi dat die 70-200 IS spat en stof dicht is maar prijskaart gaat echt boven mijn pet.

                            Hoe zit het met de F4 versie, kan die wat verdragen en kan die binnengedaan worden om schoon te maken ?
                            Canon EOS 40D + 580 EX II + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Lexar 4GB 133X CF Card

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk objectief voor quadwedstrijden voor 450d of 40d ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door No Limit W-tec Bekijk bericht
                              Hoe zit het met de F4 versie, kan die wat verdragen en kan die binnengedaan worden om schoon te maken ?
                              Ik heb deze al sinds meer dan een jaar, nog nooit moeten binnendoen wegens vuil hoor.
                              Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

                              Comment

                              Working...
                              X