Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon lens op Eos 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon lens op Eos 400D

[Ik probeer te zoeken of hier al berichten over zijn, maar dat zoeksysteem geeft steeds een foutmelding, vandaar wellicht een dubbelpost...]

Ik heb een Canon Eos 400D en heb via via deze lens kunnen overnemen:
    Sigma AF 18-200 F3.5-6.3 DC OS

Maar... deze is voor de Nikon.

Nou zag ik dat je van die convertor ringen kunt kopen, maar dan moet je handmatig scherpstellen.
    Weet iemand of je ook ringen kunt kopen waarbij je simpelweg hetzelfde resultaat krijgt alsof het een lens voor de Canon is?

De lens is namelijk vrijwel helemaal nieuw, is ook zo zonde als ik hem dan via Marktplaats moet verkopen voor uiteraard een veel lagere prijs als waarvoor ik dan zo'n zelfde lens voor de Canon kan kopen.

Ik snap overigens dat deze lens zeker niet 'crème de la crème' is, maar voor mij is het al een hele vooruitgang t.o.v. de kit-lens...

Ik hoor het graag!!

Re: Nikon lens op Eos 400D

Het communicatie protocol tussen lens en body is per merk verschillend. De AF maakt hier deel van uit. Het is dus niet mogelijk een lens voor het ene merk op een body van het andere merk te gebruiken met behoud van alle electronische mogelijkheden.
    WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Eerlijk gezegd denk ik dat je steeds best voor een lens gaat die aangepast is aan het merk van de camera. Al die lapmiddelen als converters en dergelijke kunnen toch nooit dezelfde mogelijkheden en resultaten geven? Anders werden lenzen van Canon en Nikon continu uitgewisseld.

Misschien kan je de lens ruilen voor een andere via een 2ehands site?
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralph123 Bekijk bericht
        [Ik probeer te zoeken of hier al berichten over zijn, maar dat zoeksysteem geeft steeds een foutmelding, vandaar wellicht een dubbelpost...]

Ik heb een Canon Eos 400D en heb via via deze lens kunnen overnemen:
        Sigma AF 18-200 F3.5-6.3 DC OS

Maar... deze is voor de Nikon.

Nou zag ik dat je van die convertor ringen kunt kopen, maar dan moet je handmatig scherpstellen.
        Weet iemand of je ook ringen kunt kopen waarbij je simpelweg hetzelfde resultaat krijgt alsof het een lens voor de Canon is?

De lens is namelijk vrijwel helemaal nieuw, is ook zo zonde als ik hem dan via Marktplaats moet verkopen voor uiteraard een veel lagere prijs als waarvoor ik dan zo'n zelfde lens voor de Canon kan kopen.

Ik snap overigens dat deze lens zeker niet 'crème de la crème' is, maar voor mij is het al een hele vooruitgang t.o.v. de kit-lens...

Ik hoor het graag!!
        Er zijn adapters van Nikon F bajonet naar EOS bajonet.
        Bij die Sigma heb je er niks aan, want het diafragma is bij die lens niet handmatig op de lens in te stellen.
        Bij oude Nikon lenzen gaat het prima.

Comment

Working...
        X