Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor men canon!?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lens voor men canon!?

Ik zoek dus een nieuw lensje voor men canon 350d!

Hij moet voldoen aan :
    - lichtsterk (2.8 ofzo)
    - groothoek
    - toch een redelijke zoom (geen 10-20mm ofz dus)
    - voor een redelijke prijs!! (nieuw max 400-500, zodat ik voor een 2ehandse rondkijk) (ik ben 17 en heb al 1300€ besteed aan fotografie)

Ik ken natuurlijk wel de 17-55mm die aan dit alles voldoet
    mr dus goedkoper model, mag sigma, tamron of tokina zijn..

; ps: hoe zet ik onderaan een discussie, bericht, antwoord men fotomateriaal of zo'n zinnetje als bv: met canon in de hand kom je door het ganse land... ;
    Canon!

Re: Welke lens voor men canon!?

Voor 400 euro heb je de keuze tussen een Sigma 18-50 f2,8 EX DC of een Tamron 17-50 f2,8 XR DI LD.
    De verschillen tussen die twee zijn niet erg groot, het is dus moeilijk om de juiste aan te raden (als er 1 van de twee veel minder goed zou zijn, dan was het heel simpel om te zeggen welke je best kan kopen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dries_h Bekijk bericht
      Ik zoek dus een nieuw lensje voor men canon 350d!

Hij moet voldoen aan :
      - lichtsterk (2.8 ofzo)
      - groothoek
      - toch een redelijke zoom (geen 10-20mm ofz dus)
      ;[/I]
      Met redelijke zoom kan niemand wat.....

Noem het gewenste brandpuntbereik, of , indien te moeilijk, de te fotograferen onderwerpen.

Comment

Heb zelf de Tamron 17-50 f2.8, misschien is de Sigma motor iets stiller in autofocussen? Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dries_h Bekijk bericht
          ; ps: hoe zet ik onderaan een discussie, bericht, antwoord men fotomateriaal of zo'n zinnetje als bv: met canon in de hand kom je door het ganse land... ;

In de balk bovenin zie je FAQ als je daarop klikt kom je een hoop te weten over dit forum.

Voor je lens is alles al gezegd behalve dat de zoekfunctie hier nog steeds werkt en die van google deed het ook nog.
          Oftewel zoek eens naar lenzen en kijk wat het aanbod is bij fabrikanten en voorzie ons van wat meer info, met ofzo en een beetje zoom komen wij niet ver.

Greetz rich
          D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Hallo zeg... kan het wat vriendelijker ? Als je niet van plan bent om een serieus antwoord te geven, schrijf dan maar liever helemaal niets.

Ter zake: hierboven werd reeds de Tamron 17-50 2.8. Heel scherp, wel wat minder millimeters dan je kitlens aan het lange eind. Jammer genoeg bestaat er verder geen compromis meer tussen lichtsterk én meer tele én groothoek. Wat ik je in dat geval aanraad, is om die Tamron te kopen, en er dan later nog een lichte tele (Canon 85 1.8), of een telezoom (70-200 f4/f4 IS/2.8/2.8 IS of Sigma 70-200 2.8) bij te kopen. De Canon 70-200 f4L is superscherp en supersnel en helemaal niet zo duur. Het verschil tussen f2.8 en f4 is ook helemaal niet zo onoverkomelijk als vaak beweerd wordt.
            ______
            www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
              Hallo zeg... kan het wat vriendelijker ? Als je niet van plan bent om een serieus antwoord te geven, schrijf dan maar liever helemaal niets.

Ter zake: hierboven werd reeds de Tamron 17-50 2.8. Heel scherp, wel wat minder millimeters dan je kitlens aan het lange eind. Jammer genoeg bestaat er verder geen compromis meer tussen lichtsterk én meer tele én groothoek. Wat ik je in dat geval aanraad, is om die Tamron te kopen, en er dan later nog een lichte tele (Canon 85 1.8), of een telezoom (70-200 f4/f4 IS/2.8/2.8 IS of Sigma 70-200 2.8) bij te kopen. De Canon 70-200 f4L is superscherp en supersnel en helemaal niet zo duur. Het verschil tussen f2.8 en f4 is ook helemaal niet zo onoverkomelijk als vaak beweerd wordt.
              Akkoord, mooie combinatie.
              Ik gebruik de 28-75 (geen groothoek, maar ook zelden nodig!) en de 70-200F4L.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Wat is er niet vriendelijk aan mijn post dan?

Het enigste wat ik vertel is dat een beetje vooronderzoek geen kwaad kan.

Even heel simpel, je gaat naar de site van Canon, Tamron, Tokina en Sigma.
                Daar kijk je welke lenzen aan jouw criteria voldoen en die schrijf je op.
                Dan ga je zoeken naar de prijzen en vallen er wellicht lenzen af.
                Van de overgebleven lenzen zoek je wat besprekingen op interet en er zijn alweer afvallers.
                Met de overige lenzen kan je gaan twijfelen en is het handig om raad te gaan vragen.

Nu is het ruwweg hey jongens zoeken jullie eens een lens voor mij.

Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

tokina 16-50 f2.8. Die heeft 1mm meer groothoek. Heb al positieve tests van gelezen maar ken niemand die er zelf mee heeft gewerkt.

Ga desnoods eens naar een winkel en vraag of je de 3 sigma, tamron en tokina een mag testen.

Groeten Davy
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                    Heb zelf de Tamron 17-50 f2.8, misschien is de Sigma motor iets stiller in autofocussen? Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
                    Ik heb zelf de Sigma gehad, en ik kan niet zeggen dat het AF geluid ooit storend geweest is. Veel lawaai zal die dus niet maken.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Working...
                    X