Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hulp gevraagd..

Oorspronkelijk geplaatst door lwd Bekijk bericht
    na nog even nagedacht te hebben is het dus inderdaad een "domme" vraag, maar het kwam in me op dan kan je het toch beter vragen dan laten vind ik altijd.. vind die opmerking een beetje beledigend overkomen.
    Ik zei het nog vrij vriendelijk vind ik.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      Ik zei het nog vrij vriendelijk vind ik.......
      Ik ga hier verder niet op in maar je kunt dingen ook positief formuleren dan komt het niet meer zo beledigend over en ik neem aan dat je zelf ook beginner in de fotografie bent/geweest.

Comment

Ik ga hier verder niet op in maar je kunt dingen ook positief formuleren dan komt het niet meer zo beledigend over en ik neem aan dat je zelf ook beginner in de fotografie bent/geweest.
        Gelijk heb je maar Nederlanders zijn nu éénmaal directer in hun uitspraken dan wij Belgen Niet te zwaar aan tillen, ik ben er vrij zeker van dat het veel minder erg bedoeld is dan het overkomt . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Gelijk heb je maar Nederlanders zijn nu éénmaal directer in hun uitspraken dan wij Belgen Niet te zwaar aan tillen, ik ben er vrij zeker van dat het veel minder erg bedoeld is dan het overkomt . . .
          Hoor ik daar een vleugje chauvinisme.

Maarja het moet niet altijd Canon <-> Nikon zijn.

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Na veel lezen op het forum en fotowinkels bezocht te hebben ben ik er eindelijk uit dat ik als eerste spiegelreflex de d80 wil aanschaffen maar nou nog een lens.. ik fotografeer voornamelijk onze (witte)hond de eisen voor mijn lens zijn dat ik snel scherp kan stellen en ik bij normaal weer zonder zon ook goeie actie foto`s kan krijgen/ snelle sluitertijden kan gebruiken. Ook hou ik van weinig scherpte diepte in foto`s. Ik weet het het zijn veel eisen maar ik heb tot nu toe twee lenzen op het oog en ben wel benieuwd welke jullie mij aan raden en waarom of als jullie andere opties voor de prijs €600/700 hebben voor mooie scherpe foto`s.

nikkor af 18-200 F3.5-5.6G DX VR
            sigma 70-200mm F2.8

Ik twijfel of de nikkor wel lichtsterk genoeg is voor mijn doel de vr functie is een voordeel maar zal ik niet gebruiken met een snelle sluitertijd, maar de sigma heeft weer geen stabilisatie

Ik heb mezelf ook na lang wikken en wegen een Nikon D80 aangeschaft !
            Nog geen moment spijt van gehad....
            Wat de lenskeuze van u betreft : zou ik eens goed nadenken over de nikkor af 18-200 F3.5-5.6G DX VR -> De lenscreep...ze schuift heel makkelijk uit.
            Sigma 70-200 lijkt mij voor jou de beste keuze -> zoomlock knopje en betere lichtsterkte f/2.8

*********** http://www.wendysmedia.com ************
            Nikon D80 | Nikkor AF-S 18-70mm F3.5-4.5G DX IF-ED | MANFROTTO 718 B
            http://www.wendysmedia.com

Comment

de d80 wil aanschaffen maar nou nog een lens.. ik fotografeer voornamelijk onze (witte)hond
              Ik denk dat je een Canon moet gaan kopen, die lenzen passen veel mooier bij hond....
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ooit wist ik er ook geen klap van, maar dat is niet verbeterd door vragen maar door (zelf) studeren.....
                Dankzij internet ligt er enorm veel kennis gewoon voor het oprapen.
                Vragen staat vrij, maar antwoorden ook.

Als je een nieuwe auto koopt, kom je dan hier vragen waar het middelste pedaal voor dient?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wendysmedia Bekijk bericht
                  Sigma 70-200 lijkt mij voor jou de beste keuze -> zoomlock knopje en betere lichtsterkte f/2.8

*********** http://www.wendysmedia.com ************
                  Zoomlock knopje
                  Waar staat dat? Ik heb deze lens reeds een dikke 3 jaar en heb dat knopje nog niet gevonden.

Hubert
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                  X