Na veel lezen op het forum en fotowinkels bezocht te hebben ben ik er eindelijk uit dat ik als eerste spiegelreflex de d80 wil aanschaffen maar nou nog een lens.. ik fotografeer voornamelijk onze (witte)hond de eisen voor mijn lens zijn dat ik snel scherp kan stellen en ik bij normaal weer zonder zon ook goeie actie foto`s kan krijgen/ snelle sluitertijden kan gebruiken. Ook hou ik van weinig scherpte diepte in foto`s. Ik weet het het zijn veel eisen maar ik heb tot nu toe twee lenzen op het oog en ben wel benieuwd welke jullie mij aan raden en waarom of als jullie andere opties voor de prijs €600/700 hebben voor mooie scherpe foto`s.
nikkor af 18-200 F3.5-5.6G DX VR
sigma 70-200mm F2.8
Ik twijfel of de nikkor wel lichtsterk genoeg is voor mijn doel de vr functie is een voordeel maar zal ik niet gebruiken met een snelle sluitertijd, maar de sigma heeft weer geen stabilisatie
nikkor af 18-200 F3.5-5.6G DX VR
sigma 70-200mm F2.8
Ik twijfel of de nikkor wel lichtsterk genoeg is voor mijn doel de vr functie is een voordeel maar zal ik niet gebruiken met een snelle sluitertijd, maar de sigma heeft weer geen stabilisatie
![Confused](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/confused_18x21.png)
Comment