Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraagje

Hallo ,
    ik heb net een nikon D80 body gekocht
    met de verschillende reviews en door het aanbod van zoveel verschillende merken zie ik de bomen door het bos niet meer

Mijn budget voor een lens is +- 400 euro

met een 3x zoom heb ik voorlopig genoeg, normaal ging ik voor een 18-200 lens gaan maar daarvan ben ik afgesprongen doordat ik al teveel gelezen heb dat je beter af bent met een bv: 18-55 en als het budget het dan toelaat een 55-200 ofzo bij te kopen (naar het schijnt heb je veel beter foto's zonder een "all-round" lens (of is dit geen waar?)

Wat is volgens jullie de beste aankoop die ik kan doen (ik heb natuurlijk ook al wat in gedachten , maar ik krijg natuurlijk ook graag de opinie van mensen die al met nikon en bijpassend glas gewerkt hebben )

bedankt voor uw reactie's
    Last edited by johny; 27 februari 2008, 21:49.

Re: vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
    Wat is volgens jullie de beste aankoop die ik kan doen (ik heb natuurlijk ook al wat in gedachten , maar ik krijg natuurlijk ook graag de opinie van mensen die al met nikon en bijpassend glas gewerkt hebben )

bedankt voor uw reactie's

Als je gezocht had via dit forum naar lenzen en dergelijke had je 1 ding al beantwoord, namelijk: wat wil je gaan fotograferen?

Iedere tak van fotografie vraagt om een ander type lens.

Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Tamron 17-50 2.8. Om te starten altijd goed, bij de volgende lenzen gaat de voorkeur van onderwerpen veel meer meespelen. Als je echter alleen mieren of olifanten wil fotograferen wordt de zaak iets anders.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat ik wil gaan fotograferen,
        wel om te beginnen zullen dat meerendeels portretten en landschappen zijn .
        O ja en ook sporten zoals bv motorcross, motorrace ,minder zaalsporten (eigenlijk bijna géén zaalsporten)

ps:Er zit een fout in mn beginpost , het is een D80 .

bedankt voor de reactie's

Comment

Ik denk om te beginnen met een Nikon AF-S VR DX 18-55mm F:3.5-5.6 G
          wat denken jullie ? is deze beter in detaill scherpte enz... dan de
          Nikon AF-S DX VR 18-200 / 3.5-5.6G .
          Als de 18-55 niet noemenswaardig beter is koop ik direckt de 18-200
          want dan heb ik het zoombereik erbij, dan moet ik geen 55-200 meer kopen .

Graag jullie mening

(Dient voor sport,reis,en algemene fotografie , ik zal me niet speciaal toeleggen op 1 bepaalde richting)

Comment

De nieuwe 18-55 is verbeterd tov het vorige model, prima prijs/kwaliteitsverhouding. Voor landschapsfotografie zeker voldoende. Voor portret en zeker motocross ga je toch wat mm tekort komen. Ideaal zou een 24-70 voor landschap en portret + een 70-200 voor cross zijn maar dan spreken we over prof.objectieven en véél eurootjes. Dus: wat is voor jou het belangrijkste, wil je vooral beginnen met landschap en is portret/cross wat minder belangrijk dan neem je de 18-55 en spaar wat verder voor wat meer mm (85mm prime voor portret bijvoorbeeld - voor cross liever een zoom). Wil je zeker ook met portret en cross beginnen, ga dan voor de 18-200. Nadien kan je indien nodig nog altijd voor sneller glas kiezen als de financiën het toestaan. In jouw plaats nam ik de 18-200.
            Last edited by T.Trapper; 28 februari 2008, 00:01.

Comment

Working...
            X