Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

accuratie internet tests?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• accuratie internet tests?

Hallo,

Hoe accuraat zijn tests zoals op www.the-digital-picture.com?
    ik kan me moeilijk inbeelden dat, zeker in studio omstandigheden, een zoom beter scoort dan een prime?
    OK zo'n test zoals dit is een vorm van zelfkatyijding maar toch, de combi van een 85 1.8, 135 3.5 en 200 2.8 is duurder dan een 70-200L IS (zelfs 2.8) maar de kwaliteit is op deze tests niet zo veel beter op vergelijkbare F-stops? Idem voor de 2.8 en de 4.0?

View the image quality delivered by the Canon EF 70-200mm f/4L IS USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.

Is de IS nu van zo'n doorslaggevend belang?
    Verwacht toch wel van een niet zo goedkope prime dat die beter is dan een zoom die meer flexibiliteit geeft. Weey dat de 135 bvb geroemd wordt voor z'n snelle AF maar het verschil vind ik toch niet je dat. Of is het verschil IRL zo veel groter? Heb de 70 200 IS f4 vergeleken met bvb mijn sigma 70-200 en was och niet eo onder de indruk moet ik zeggen met de 2.8 IS was ik bvb meer onder de indruk maar die doet het bvb slechter dan de 4.0 IS in deze tests?

Bedankt voor jullie ervaring want begrijp het niet zo goed.

Re: accuratie internet tests?

weet niet, ik kijk meestal op slrgear.com

vervormingen zie je natuurlijk wel op het scherm, maar idd de betere L zooms zijn echt heel goed, zeker in het tele bereik.
    maar... om echte verschillen in detail te zien moet je wel groot afdrukken, want op het scherm krijg je toch maar 72 dpi.

bovendien heb je nog geen zoom rond de 135 met F2.0 maximale opening
    Last edited by Koen Bé; 27 februari 2008, 09:48.
    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Working...
    X