Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75 F/2.8 of Sigma 24-70 F/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 28-75 F/2.8 of Sigma 24-70 F/2.8

Ik ben op zoek naar een lichtgevoeliger alternatief voor mijn Minolta kitlens,
    dat ook op mijn analoge camera's (en na verloop van tijd op een FF-camera) werkt.
    Een grote beeldhoek is niet belangrijk.

Er zijn momenteel twee objectieven in de running ...

De Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) en de Sigma 24-70mm F2.8 EX DG MACRO.

Deze objectieven zijn van eigenschappen bijna identiek maar de Sigma is wel wat zwaarder en groter dan de Tamron.
    Kan iemand mij uitleggen waarom de compacter gebouwde Tamron goedkoper is dan de Sigma?
    Het relatief grote prijsverschil kan hem toch niet alleen in het verschil van de brandpuntafstanden zitten, of toch?
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Re: Tamron 28-75 F/2.8 of Sigma 24-70 F/2.8

Ik heb hier nog een Minolta (D) 28-75mm F/2.8. Doe een bod
    Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

Comment

De Sigma is beter en robuster gebouwd. Waarschijnlijk zit het hem in de gebruikte materialen. Ik vond de Tamron nogal plastic-achtig en licht voelen.

Optisch is de Tamron iets beter, zeker wijd open, maar aangezien ik dikwijls concerten shoot wou ik toch iets stevigers. Eerlijk gezegd heb ik nog niet veel Tamrons gezien in het concertcircuit, terwijl de Sigma's toch meer te zien zijn.

Als je de lens in minder woelige omstandigheden gebruikt, is de Tamron zeker een mooi alternatief.
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

je kan nooit missen met de tamron te nemen, de beste lens in zijn soort, sommige zeggen dat ie zelf beter zou zijn dan de nikon ,ik heb hem en ben er heel tevreden over, dat ie plastiekerig zou over komen is zeker niet waar, is steviger dan nikons kitlenzen, ik weet niet waar ze dat uithalen uit testen heb ik gelezen dat hij veel beter is dan de sigma
        Last edited by koen1950; 26 september 2008, 17:36.

Comment

Ik ga vanavond zien naar de Tamron versie... Een van de dingen die mij overtuigd hebben tot nu is volgende link, nu het hands-on gevoel nog en we hebben een nieuwe lens

Test tussen tamron en sigma

Als je het mij vraagt komt de Tamron met veel betere contrasten en scherpte naar voren... Je moet het zelf maar eens bekijken...

grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boke78 Bekijk bericht
            Ik ga vanavond zien naar de Tamron versie... Een van de dingen die mij overtuigd hebben tot nu is volgende link, nu het hands-on gevoel nog en we hebben een nieuwe lens

Test tussen tamron en sigma

Als je het mij vraagt komt de Tamron met veel betere contrasten en scherpte naar voren... Je moet het zelf maar eens bekijken...

grtz
            Bekijk beide testfoto's ook eens op f4, dan ziet de Sigma er volgens mij véél beter uit.
            Op f2,8 is de Sigma iets softer in het center, maar voor de rest is ze veel scherper dan de Tamron, en ze heeft minder last van CA.

Ik weet dat er goede en minder goede Tamrons in omloop zijn, ik heb er zelf ook een gehad, en die heb ik eigenlijk niet zoveel op f2,8 gebruikt omdat ze niet erg scherp was. De Sigma 18-50 f2,8 EX DC die ik toen ook had was volledig open veel beter dan de Tamron.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik blijf me verbazen over de kleuren en scherpte van mijn Sigma 24-70 f2.8

Ok, vol open is ze wat minder scherp dan op F4.0, maar zeker nog goed te gebruiken. Trouwens, elke lens presteert beter als het diafragma wat gesloten wordt. Die testen zeggen wel iets, maar volgens mij zul je in de realiteit minder verschil zien tussen de twee.

Uittesten en zelf beslissen lijkt me de enige juiste manier van werken.
              Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                Ik blijf me verbazen over de kleuren en scherpte van mijn Sigma 24-70 f2.8

Ok, vol open is ze wat minder scherp dan op F4.0, maar zeker nog goed te gebruiken. Trouwens, elke lens presteert beter als het diafragma wat gesloten wordt. Die testen zeggen wel iets, maar volgens mij zul je in de realiteit minder verschil zien tussen de twee.

Uittesten en zelf beslissen lijkt me de enige juiste manier van werken.
                Dat klopt natuurlijk wel, maar uittesten, hoe doe je dat? Als je toevallig iemand kent die deze lenzen heeft, dan kun je eens vragen om ze te lenen, maar anders zul je eigenlijk eerst moeten beslissen en kopen voor je kunt uittesten....

Zelf zou ik denkelijk voor de sigma gaan omdat de bouw beter zou zijn dan van de Tamron. Ik heb toch liever een stevige lens in de hand dan een "plastiekerige" lens...
                #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Wanneer zou de nieuwe HSM-versie van de sigma hier te koop zijn?
                  zie http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=29813650
                  mvg
                  Flickr

Comment

There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                    X