Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruik AF 500mm lens Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gebruik AF 500mm lens Canon

Ik heb de indruk dat de AF van mijn lens niet werkt zoals het moet.
    Meestal werk ik met scherpstelling op 1 punt (middenste) bij het fotograferen van vogels. Maar als ik bv. op de kop scherpstel neemt de AF dikwijls de achtergrond als doelwit.
    Nu heb ik gezien dat er op de lens een knop zit met "focus preset", heeft dit iets met AF te maken of niet?
    Staat bij mij op het rechtse teken (((, kan ook op "o" of tussenin.
    Wie kan mij uitleggen waarvoor dit dient?

Re: Gebruik AF 500mm lens Canon

Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
    Ik heb de indruk dat de AF van mijn lens niet werkt zoals het moet.
    Meestal werk ik met scherpstelling op 1 punt (middenste) bij het fotograferen van vogels. Maar als ik bv. op de kop scherpstel neemt de AF dikwijls de achtergrond als doelwit.
    Nu heb ik gezien dat er op de lens een knop zit met "focus preset", heeft dit iets met AF te maken of niet?
    Staat bij mij op het rechtse teken (((, kan ook op "o" of tussenin.
    Wie kan mij uitleggen waarvoor dit dient?
    Huh? Je hebt een 500mm van Canon en je weet niet hoe die werkt? Zat daar geen handleiding bij of zo? Of was 't een 2de hands?

In elk geval, die focus preset dient als een soort geheugen om snel naar deze vooraf ingestelde focus terug te keren. Wordt vb veel gebruikt bij sportfotografen om vb snel op de doelman te kunnen focussen.

Comment

Heb inderdaad geen handleiding en buiten dat ene knopje kan ik ze wel gebruiken.
      In welke stand zet je deze knop dan? Of maakt dat niets uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
        Heb inderdaad geen handleiding en buiten dat ene knopje kan ik ze wel gebruiken.
        In welke stand zet je deze knop dan? Of maakt dat niets uit?
        't Principe ken ik, 't gebruik niet. Heb die lens niet. De 400 f/4 DO heeft dat niet.

Toch eens van je oren maken bij je leverancier .

Comment

Working...
        X