Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50mm f1.8 ruilen voor Tamron 28-75 f2.8 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 50mm f1.8 ruilen voor Tamron 28-75 f2.8 ?

Overlaatst heb ik de bekende 50mm 1.8 van canon gekocht speciaal voor portretten. Ik was eerst niet zo voor thirtparty lenzen maar na vanalles gelezen te hebben over de tamron 28-75 ben ik er toch van geschrokken dat die echt wel subliem zijn. Op 1.8 is die 50mm vrij soft en er wordt overal aangeraden die te gebruiken vanaf 2.8, zodat dit eig hetzelfde is als die tamron...
    Nu vraag ik mij af of ik een domme aankoop heb gedaan door die 50mm te kopen, en misschien niet beter de tamron had gekocht? Zou ik eventueel best mijn 50mm verkopen en de tamron in de plaats nemen? Of heeft die 50mm echt wel voordelen tov de tamron.

alvast bedankt
    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

Re: Canon 50mm f1.8 ruilen voor Tamron 28-75 f2.8 ?

als ik u was, hield ik de 50mm 1.8 vanwege de lichtsterkte (zelfs als die wat soft zou zijn op 1.8)... De lens blijft heel scherp en je gaat er tweedehands niet veel voor vangen.

Ik heb de 50 1.8 zelf ook en ik ben gewoon aan het overwegen om een 24-70 bereik bij te kopen... Dat zou ik dus doen als ik u was. De tamron kost niet zo heel veel he...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

idd, zo'n 300 euro
      je hebt idd gelijk dat ik er niet veel meer voor zal krijgen, hoewel ik ze twee weken geleden pas gekocht heb. Zou er vb verschil zijn op 50mm brandpuntsafstand bij beide lenzen...? zou normaal moeten dan eig... (mss iemand die kan vergelijken die ze beide heeft?)
      In welke situaties zou je een 50mm prime dan eigelijk gebruiken ipv een zoom die redelijk lichtsterk is en ook kan zoomen dan...
      tis wel zo dat ik bij ons in huis nog net een foto kan nemen op de 1.8, ingesteld op 1.8, bij de tamron zou dit mss niet lukken...
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
        In welke situaties zou je een 50mm prime dan eigelijk gebruiken ipv een zoom die redelijk lichtsterk is en ook kan zoomen dan...
        tis wel zo dat ik bij ons in huis nog net een foto kan nemen op de 1.8, ingesteld op 1.8, bij de tamron zou dit mss niet lukken...
        Je geeft in je laatste zin zelf al antwoord op je vraag he

stel dat je ooit op fuiven of concerten gaat fotograferen en je mag NIET flitsen... Dan moet je met dergelijke lichtsterke primes gaan werken of je moet je ISO al dusdanig hoog gaan zetten om te compenseren met mogelijke ruis als gevolg.

Ik heb zelf dus de 50mm 1.8 en de sigma 18-50 2.8... De sigma ben ik zwaar tevreden over maar soms als ik niet mag flitsen, moet ik naar de 50 1.8 overschakelen omdat je anders foto's gaat missen...

ik denk dat de 50 1.8 tweedehands zo'n 50 € gaat en daarvoor zou IK ze niet wegdoen hoor...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

ja idd daar zou ik ze ook niet voor wegdoen,
          ik heb ze voor 85 gekocht dus 70 zou het absolute minimum zijn.
          En ja, ooit eens in een museum of van die dingen dat je niet mag flitsen...
          bedankt! ik ben al wat gerustgesteld haha
          BLOG

Comment

Trouwens, de 50mm zal scherper zijn op 2.8 dan de tamron op 50mm 2.8 hoor
            Neen hoor, houden die handel, en experimenteer er maar mee op los. Je zal het je niet beklagen!
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Working...
            X