Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens Canon of Sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• telelens Canon of Sigma

Ik heb op het ogenblik de Canon 80-200mm f 4.5-5.6 maar zou graag een lichtsterker objectief aanschaffen.
    Ik had eerst gedacht aan de Canon 70-200 f 2.8
    maar ben de Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM (IF) ook tegen gekomen en naar het schijnt is dit ook een prima lens.
    Graag wat voor en tegen aub. Ze moet hoofdzakelijk buiten (dikwijls op het strand) goed werk leveren. Het gewicht van deze lenzen baart me wel wat zorgen want ik heb met zijn periodes soms pijnlijke handen. Welke, lichtere, tele zouden jullie nog aanraden (ze moet wel zo lichtsterk mogelijk zijn).
    Alvast bedankt.

Re: telelens Canon of Sigma

Voordeel van de Canon is wel dat deze sealing tegen water en stof heeft, lijkt mij op het strand wel fijn.

Zelf heb ik een slechte ervaring met de Sigma 70-200 f2.8, maar dat is achteraf bezien gewoon pech hebben. Over het algemeen hoor ik wel goede verhalen over deze lens.

Wat voor camera heb je? als je snel last van je handen hebt kan het ook komen door de matige grip op de camera (vooral bij de 350d/400d), waardoor je geneigd zult zijn harder in de camera te knijpen op het moment dat er een zwaardere lens aanhangt. Een battery grip al dan niet met handstrap kan dan erg schelen. Vooral gebruik van een handstrap vind ik zelf wel prettig, doordat je camera dan bijna zonder vasthouden toch aan je hand blijft hangen.

Wat betreft advies voor andere objectieven: e.e.a. is nogal afhankelijk van wat je fotografeerd. Je zou ook nog een Canon 135mm f/2.0 kunnen overwegen, super lichtsterk en niet erg zwaar. Een Canon 200mm f/2.8 prime is wellicht ook nog een optie.
    WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk bericht
      Voordeel van de Canon is wel dat deze sealing tegen water en stof heeft, lijkt mij op het strand wel fijn.

Zelf heb ik een slechte ervaring met de Sigma 70-200 f2.8, maar dat is achteraf bezien gewoon pech hebben. Over het algemeen hoor ik wel goede verhalen over deze lens.

Wat voor camera heb je? als je snel last van je handen hebt kan het ook komen door de matige grip op de camera (vooral bij de 350d/400d), waardoor je geneigd zult zijn harder in de camera te knijpen op het moment dat er een zwaardere lens aanhangt. Een battery grip al dan niet met handstrap kan dan erg schelen. Vooral gebruik van een handstrap vind ik zelf wel prettig, doordat je camera dan bijna zonder vasthouden toch aan je hand blijft hangen.

Wat betreft advies voor andere objectieven: e.e.a. is nogal afhankelijk van wat je fotografeerd. Je zou ook nog een Canon 135mm f/2.0 kunnen overwegen, super lichtsterk en niet erg zwaar. Een Canon 200mm f/2.8 prime is wellicht ook nog een optie.
      Ik heb de Canon 30D, met batterijgrip én handstrap. Ligt me goed maar ik heb zo af en toe op reumapijn lijkende opstoten in mijn gewrichten en dan nog zo'n zware lens er bij??????? Een lens met een vaste brandpuntsafstand lijkt me niet zo geschikt omdat ik op het strand graag mijn honden wil fotograferen en die zijn natuurlijk niet altijd direct in de buurt.
      Last edited by linda; 18 februari 2008, 08:29. Reden: foutjes getypt

Comment

Excuses, ik kreeg de indruk uit je openings post dat je pijnlijke handen kreeg door het hanteren van je camera, heb er niet bij stil gestaan dat je in zijn algemeenheid soms pijnlijke handen hebt.

Je zou ook nog voor een Sigma 50-150 f2.8 kunnen gaan. Ook lekker lichtsterk maar toch wel een stukje lichter dan de 70-200 f2.8.

Comment

of als je voornamelijk buiten gaat werken met die lens is een Canon 70-200 f/4 al voldoende : een pak lichter (ook voor je portemonnee) en vlijmscherp en razendsnelle AF...

Afin, ik heb zelf de Sigma 70-200 2.8 en ben daar zeer tevreden over
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Ik heb die sigma en ben van Mariakerke (grens met Gent) is niet zo ver van Zaffelare. Als je wil mag je die wel eens komen testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht
              Ik heb die sigma en ben van Mariakerke (grens met Gent) is niet zo ver van Zaffelare. Als je wil mag je die wel eens komen testen.

Ik denk dat de leraar vd avondcursus fotografie ze ook heeft. Indien dit niet het geval is, dan ga ik graag op je aanbod in. Alvast bedankt.

Comment

Waarschijnlijk een domme "onbelangrijke" vraag: zijn die objectieven alleen maar te verkrijgen in het wit? Vind ik dus echt niet mooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda Bekijk bericht
                  Waarschijnlijk een domme "onbelangrijke" vraag: zijn die objectieven alleen maar te verkrijgen in het wit? Vind ik dus echt niet mooi.
                  ja die zijn alleen in het wit te verkrijgen

de meesten kicken daarop omdat het dan duidelijk is dat ze een L-lens hebben
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht

Bij mij is het juist omgekeerd:heb een hékel aan opvallen.
                    Dan heb ik nu misschien een probleem en moet ik uitkijken naar een andere, zwarte, lichtsterke tele. Maar welke

Comment

Dan heb ik nu misschien een probleem en moet ik uitkijken naar een andere, zwarte, lichtsterke tele.
                      Grapje neem ik aan? (kan ik uit je tekst niet helemaal opmaken)

Sigma is altijd zwart. En anders kom je toch nog uit bij die Canon 135 f/2

Comment

Ik heb toch een opmerking ivm dat ''wit'' van canon.
                        Ik heb namelijk de 70-200 L 2.8 IS van canon , en ik vindt dat toch niet echt wit , maar meer beige .
                        Maar ja , smaken verschillen , en ik had dan liever wit ipv beige.

Groeten ,

Rohnny
                        Groeten , VDSDigit@l

Comment

Bij mij is het juist omgekeerd:heb een hékel aan opvallen.
                          Dan heb ik nu misschien een probleem en moet ik uitkijken naar een andere, zwarte, lichtsterke tele. Maar welke
                          Je zou ook een lenscoat cover kunnen overwegen...
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht

Yeah right
                            Ik heb me de L versie aangeschaft wegens weathersealing. Kan ik wel gebruiken als ik op een festivalweide sta en het begint te regenen, of ik ben aan het fotograferen op een metalfeestje en ze kappen een pot bier over uw kl****.
                            Was ook best tevreden van de Sigma.
                            Last edited by CH Photography; 19 februari 2008, 20:56.
                            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                              Je zou ook een lenscoat cover kunnen overwegen...
                              Ik maak die zelf

agzz
                              I Love Leica

Comment

Working...
                              X