Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M42-Lenzen Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: M42-Lenzen Showcase

    ik heb wel weet van uitvoeringen in slangeleer , ook gouden uitvoeringen bestaan ik heb zonder lens 100 euro gegeven, het is trouwens ook geen slangeleer is alleen een slangeprint op geiteleer
    Last edited by koen1950; 28 december 2010, 05:38.

    Comment


    • Re: M42-Lenzen Showcase

      Ja, van die speciale uitvoeringen zijn er wel wat in omloop:
      Find the perfect handmade gift, vintage & on-trend clothes, unique jewelry, and more… lots more.


      mvg,
      Paul
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • Re: M42-Lenzen Showcase

        Die K1000 heeft daar wel wat van , maar dan in het bruin, als het zelf gedaan is door een buitenstaander dan is het wel heel goed gedaan

        Comment


        • Re: M42-Lenzen Showcase

          Dat is natuurlijk het belangrijkste, dat het goed gedaan is, maar ik zie de laatste tijd wel vaker extra dure 'limited' versies van camera's (en lenzen) verschijnen met een finish die er veel te nieuw uitziet om authentiek te zijn.
          Ik denk dat ze soms afkomstig zijn van zo iets: http://www.cameraleather.com/colors/index.htm
          Maakt het op zich niet minder goed, maar 't is toch wat bedrieglijk, maar het is natuurlijk niet gezegd dat de uwe ook 'fake' is hé.
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • Re: M42-Lenzen Showcase

            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            ik heb wel weet van uitvoeringen in slangeleer , ook gouden uitvoeringen bestaan ik heb zonder lens 100 euro gegeven, het is trouwens ook geen slangeleer is alleen een slangeprint op geiteleer
            Gouden uitvoeringen, zoals van de Asahi Pentax LX (gold) die zijn er zeker, maar niet dik gezaaid. Slechte 300 ex. van gemaakt. Op afbeeldingen met leder bekleed.
            Pentax LX Gold
            De SP bestaat echter origineel niet in een gouden uitvoering, noch met speciale ledermotieven.
            Jouw versie ziet er dus uit als een Asahi Pentax SP (Spotmatic) in chroom uitvoering en nadien bekleed met een lederprint zoals in de voorbeelden van de andere inzenders.
            Catalogusprijs van dit apparaat met lens (Super Takumar f1,4/50mm of f1,8/55mm) bedraagt + 90,- Euro; zonder lens 35,- à 40,- Euro.
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • Re: M42-Lenzen Showcase

              Oei , dat komt keihard aan.......

              Comment


              • Re: M42-Lenzen Showcase

                Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
                Catalogusprijs van dit apparaat met lens (Super Takumar f1,4/50mm of f1,8/55mm) bedraagt + 90,- Euro; zonder lens 35,- à 40,- Euro.
                Best mogelijk dat dit een "catalogusprijs" is,
                maar waar ga je dat vinden voor die prijs?

                Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                Oei , dat komt keihard aan.......
                Niet noodzakelijk als dit toestel in orde is, enkel nog een flitsschoen op de kop zien te tikken (een handgreep doet het ook natuurlijk).

                Grtz, RF
                Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • Re: M42-Lenzen Showcase

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Niet noodzakelijk als dit toestel in orde is, enkel nog een flitsschoen op de kop zien te tikken (een handgreep doet het ook natuurlijk).

                  Grtz, RF
                  Was ook maar een grapje.
                  Als je helemaal gek bent van zo'n liefhebbersding dan is de betaalde prijs nooit te hoog....

                  Comment


                  • Re: M42-Lenzen Showcase

                    ja ik ben een verwoede verzamelaar ,dus ik vind het niet zo veel te veel , ik had er al één , maar die nieuwe moet nog bij mij binnen komen dan ga ik hem eens goed bekijken , en die flitsschoen is er bij en een nieuwe baterij ook , zelfs een leder tas die ik altijd direct weggooi , ik heb ergens nog een cataloog liggen een dik boek voor verzamelaars maar moet het weer eens opzoeken, ik heb zo'n 300 toestellen

                    Comment


                    • Re: M42-Lenzen Showcase

                      Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                      ja ik ben een verwoede verzamelaar ,dus ik vind het niet zo veel te veel , ik had er al één , maar die nieuwe moet nog bij mij binnen komen dan ga ik hem eens goed bekijken , en die flitsschoen is er bij en een nieuwe baterij ook , zelfs een leder tas die ik altijd direct weggooi , ik heb ergens nog een cataloog liggen een dik boek voor verzamelaars maar moet het weer eens opzoeken, ik heb zo'n 300 toestellen
                      Ja Koen, ik ken die verzamelwoede ook.
                      Heb er hier ondertussen +500 staan.
                      Moet mijzelf soms een beetje intomen.
                      Je Spotmatic ziet er trouwens zeer aantrekkelijk uit en zo op het eerste zicht in een perfecte conditie.
                      Citaat:
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash
                      Catalogusprijs van dit apparaat met lens (Super Takumar f1,4/50mm of f1,8/55mm) bedraagt + 90,- Euro; zonder lens 35,- à 40,- Euro.
                      Citaat:
                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon
                      Best mogelijk dat dit een "catalogusprijs" is,
                      maar waar ga je dat vinden voor die prijs?
                      Mijn principe is ik betaal niet meer dan 10% van de catalogusprijs; met uitzonderingen natuurlijk, maar dan moet het al iets speciaal zijn.
                      Heb hier een Pentax Spotmatic liggen, gekocht met lens voor 1,50 Euro. Dit was een deel van een overname van een verzameling. Ik geef natuurlijk toe dat je ze hiervoor niet alle dagen op de kop kunt tikken.
                      Citaat:
                      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon
                      Als je helemaal gek bent van zo'n liefhebbersding dan is de betaalde prijs nooit te hoog....
                      Dit is inderdaad zo, als het een stuk is dat je persoonlijk aanspreekt, moet je er nooit spijt van hebben.
                      BD0681BE -
                      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                      Comment


                      • Re: M42-Lenzen Showcase

                        je moet ook zo zien je betaald voor het ene stuk teveel en voor het andere weer te weinig of helemaal niets , ik kreeg eens zomaar graties een aires 35-v een meetzoekercamera met verwisselbare lenzen met 3 lenzen erbij , ook zoiets dat je niet veel tegen komt
                        Last edited by koen1950; 30 december 2010, 11:38.

                        Comment


                        • Re: M42-Lenzen Showcase

                          Dag iedereen,

                          Vandaag is men M42 adapter toegekomen! Meteen het moment om binnenshuis wat foto's te nemen. (Let wel op: ik heb nog maar 800 clicks met een DSLR gemaakt, dus dit zijn echt maar probeersels )

                          Lens is een revuenon Special 135 mm - F 2.8-4 en foto's werden gemaakt op ISO 1600.



                          Comment


                          • Re: M42-Lenzen Showcase

                            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                            je moet ook zo zien je betaald voor het ene stuk teveel en voor het andere weer te weinig of helemaal niets , ik kreeg eens zomaar graties een aires 35-v een meetzoekercamera met verwisselbare lenzen met 3 lenzen erbij , ook zoiets dat je niet veel tegen komt
                            http://www.photoethnography.com/Clas...html~mainFrame
                            Prachtige camera met zijn specifiek bajonet-systeem en Coral-lenzen!
                            Zie ook: Aires_35V
                            BD0681BE -
                            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                            Comment


                            • Re: M42-Lenzen Showcase

                              Dat is dat setje dat gekregen heb, mooi ding he, foto's geven een mooie warme kleur, hij is uitgerust met een centraalsluiter die kunnen flitsen bij een snelheid van 1:500
                              Last edited by koen1950; 3 januari 2011, 06:53.

                              Comment


                              • Re: M42-Lenzen Showcase

                                Helemaal nieuw in het MF-gebeuren.
                                Pas mijn eerste lenzen gekocht. Voor de prijs koop je amper een nieuwe softe kitzoom.
                                • Super Takumar 50mm 1.4
                                • Yashinon 50mm DS 1.9
                                • Super Takumar 135 mm 3.5
                                • Sicor 28 mm 2.8

                                Over de Sicor had ik zo mijn twijfels, omdat je er bijna nergens iets over vindt. Het enige waar ik ben achter gekomen is dat het een oude Sigma is (SIgma CORporation). Maar ja, hij was bijna gratis, dus proberen maar.
                                Nog even wachten op mijn adapters en dan kan de pret beginnen.

                                Groet,

                                Rob
                                Canon 550D; TokTok, TamTam

                                Comment

                                Working...
                                X