Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50-500 op D3 --- Great SAMPLES! (Scroll Down)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50-500 op D3 --- Great SAMPLES! (Scroll Down)

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Hubert, aan het bereik verandert er toch niets? Enkel de beeldhoek is kleiner.
    Ik denk dat we allebei weten wat er bedoeld wordt.
    Langs de andere wordt de beeldhoed optisch bepaald door de brandpuntafstand. Dus de beeldhoek van de lens blijft hetzelfde of ze nu op een FF sensor of op een APS sensor zit. Door te croppen(APS) zie je maar een deel van die beeldhoek.
    Daardoor krijg je met een 400mm lens op een APS sensor hetzelfde bereik als een 600mm lens op FF sensor.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Tot zover de gedachte bij mij dat goed (lees dúúr) glaswerk belangrijker is dan de body. Zal voor een groot gedeelte wel opgaan, maar als ik zie wat voor platen er hier geschoten worden met de bigma in combinatie met de D3..... heerlijke combi lijkt me
      Kijk ik tóch maar dit jaar voor de bigma (of één van de nieuwe die uitkomt van Sigma) en dan béter doorsparen voor de D3? (een jaartje of 3, dat ie wellicht wat betaalbaarder wordt) LOL
      Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

Comment

Het was echt een 'kwijlcombinatie'. Ik kan niet wachten tot ik de D3 weer kan 'regelen'.

Over dat doorsparen. Nikon zal vast ook begrijpen dat de markt zit te springen om een 'goedkopere' FF DSLR. Dit zullen ze toch binnen 1,5 jaar wel kunnen realiseren? En dan maar hopen dat ze hem ook een beetje goed kunne gaan uitleveren...
        Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

... in the end heeft het goed of niet goed zijn van beelden met zo'n superzooms volgens mij enorm veel te maken met de hoeveelheid licht buiten.
          Bij zeer zonnige/lichtsterke dagen lukt dit. Vanaf dat je die conditie niet hebt moet je zodanig hoog in ISO.... en al eens je moet beginnen met sharpening enz op foto's te zitten,... dan vind ik het persoonlijk ook al bricolage, maarja goed, dat is persoonlijk.

En in the end, het zijn effectief prachtige foto's ! Maar ik zou ze toch raw uit de sensor ook eens willen zien.
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

Comment

dit draadje is een jaar geleden opgestart; intussen kan je hetzelfde bereiken met de D700 voor zo'n 3000€ minder dan toendertijd...
            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Waw !! Zoiets kan niemand koud laten.
              Mijn D300 zal de laatste tussenstap zijn naar .....
              Sublieme foto's !

Groetjes,
              Pol.
              overigens doet die 50-500 het op de D300 ook heeeeel erg goed hoor!
              Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

Comment

zet ee"n mens toch tot nadenken aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                  zet ee"n mens toch tot nadenken aan
                  ... en toeval wil, ik heb er ééntje van minder dan één jaar oud die weg mag (canon versie) ;-)
                  Is in nagelnieuwe staat, alleen voel ik me toch wat meer prime-man als het over veel mm's gaat. Bijgevolg maakt deze nu plaats voor een Canon EF 400mm f5.6 L in de tas wegens qua snelheid iets beter, en samen met mijn 1D mk3 vind ik snelheid toch ook leuk.
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                    ... en toeval wil, ik heb er ééntje van minder dan één jaar oud die weg mag (canon versie) ;-)
                    Is in nagelnieuwe staat, alleen voel ik me toch wat meer prime-man als het over veel mm's gaat. Bijgevolg maakt deze nu plaats voor een Canon EF 400mm f5.6 L in de tas wegens qua snelheid iets beter, en samen met mijn 1D mk3 vind ik snelheid toch ook leuk.

hey Bart,
                    zou mooi geweest zijn moest ik canon hebben,maar heb nikon vatting zal niet gaan vrees ik

Comment

dat de ff camera's van nikon buitengewoon goed presteren op hoge iso waarden wist ik ondertussen al wel , maar wat me hier wel erg opvalt is de scherpte van die lens , en dat verwacht je toch niet direkt van zo een super zoom....de scherpte is toch dankzij de lens en niet dankzij de camera ...
                      en vind ze zelfs niet echt duur voor zo een lens....
                      hmmm effe in mijn spaarpotje kijken.....dedju....leeg
                      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                        dat de ff camera's van nikon buitengewoon goed presteren op hoge iso waarden wist ik ondertussen al wel , maar wat me hier wel erg opvalt is de scherpte van die lens , en dat verwacht je toch niet direkt van zo een super zoom....de scherpte is toch dankzij de lens en niet dankzij de camera ...
                        en vind ze zelfs niet echt duur voor zo een lens....
                        hmmm effe in mijn spaarpotje kijken.....dedju....leeg
                        Ja en nee...

Dankzij de op te schroeven ISO kan ik met de lens op f8 / f9 blijven werken, waarin hij scherp is.
                        Een dure 70-200 redt deze scherpte op 3.2

Zulke scherpe foto's met deze lens, lukt dus niet op een camera, waarbij de beelden door de ruis dof worden door de hoge iso.
                        Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Working...
                        X