Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50-500 op D3 --- Great SAMPLES! (Scroll Down)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50-500 op D3 --- Great SAMPLES! (Scroll Down)

Hoe slecht wil je de lichtomstandigheden hebben?

iso 3200 - 1/320 - 125mm - f3,2 (D3_70-200vr)

Wel off topic deze, want hier heb ik de foto's gemaakt met de 70-200VR en het gaat niet meer om de lens, maar om de camera, maar u kietelt mij deze ook te plaatsen.
    Fotoshop is gebruikt, enkel om te croppen.
    Daarna door BD-sizer, resize en sharpening.

Ja er is ruis te zien...
    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Op een 40D met cropfactor 1.6 zal een 50-500 een 80-800 worden.
      Ik las dat het dan de moeite niet is om te kijken naar de 50mm omdat je toch je groothoek verliest met de crop.

Wat mij wel interesseert is de SIGMA 150-500 HSM OS, met optische stabilisator! Op papier ziet die er dan meer de moeite uit dan de 50-500, het gewicht is ongeveer idem en prijs geschat rond de €800 (April uit), staat al op site Konijnenberg, maar nog zonder prijs..

Is voor het eerst dat ze dit in hun telelenzen doen, misschien wel handig bij fotos uit de hand, en de optische kwaliteit kan beter zijn daar deze niet start van 50mm.
      Zou het de moeite zijn om nog even de wachten op die Sigma met OS ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
        Op een 40D met cropfactor 1.6 zal een 50-500 een 80-800 worden.
        Ik las dat het dan de moeite niet is om te kijken naar de 50mm omdat je toch je groothoek verliest met de crop.

Wat mij wel interesseert is de SIGMA 150-500 HSM OS, met optische stabilisator! Op papier ziet die er dan meer de moeite uit dan de 50-500, het gewicht is ongeveer idem en prijs geschat rond de €800 (April uit), staat al op site Konijnenberg, maar nog zonder prijs..

Is voor het eerst dat ze dit in hun telelenzen doen, misschien wel handig bij fotos uit de hand, en de optische kwaliteit kan beter zijn daar deze niet start van 50mm.
        Zou het de moeite zijn om nog even de wachten op die Sigma met OS ?
        Voor het eerst OS!!!!!!
        En de 80-400 OS dan waar ik al 3 jaar geleden mee werkte?
        www.sportactiefoto.nl

Comment

Voor het eerst op een 500mm bedoel ik, zo'n grote tele, 400mm is peanuts, 100mm maakt wel degelijk verschil!

Comment

Voor het eerst op een 500mm bedoel ik, zo'n grote tele, 400mm is peanuts, 100mm maakt wel degelijk verschil!
            Wow,

400mm en 500mm maakt inderdaad een verschil maar dan wel zeer weinig hoor. De 80mm en de 50mm daarentegen maken veeeel meer verschil.

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Da's ook al weer 3j geleden, stond zelfs geen HSM op deze lens (zeer belangrijk), en objectieven met zo'n groot telebereik zijn al traag, liever HSM + OS want lichtsterk zul je toch niet vinden (allesinds niet betaalbaar). Er moet een beetje speed inzitten om vb voorbijvliegende vogels te bevriezen.

Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
              Voor het eerst OS!!!!!!
              En de 80-400 OS dan waar ik al 3 jaar geleden mee werkte?

Comment

en weer terug on topic.......
                Geweldige platen levert je camera met dit objectief!!! En natuurlijk iemand aan de knoppen die het snapt......
                ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Als je zo'n uitspraak doet dat weet ik zeker dat je nog nooit met één van beiden hebt gewerkt
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Inderdaad, voor het eerst een 40D gekocht, maar heb me op dit forum laten wijsmaken dat 400mm tekort is voor vogelfotografie, 500mm is ideaal.
                    Ook denk ik dat er geen alternatieven zijn op 400mm met HSM & OS samen?

Comment

Nog maar eens een bewijs dat het zinvoller is om met een FF DSLR (of FX bij Nikon ) niet mee te doen met de megapixelrace, maar beter te concentreren op dynamisch bereik en prestaties bij hoge ISO's; beide eigenschappen zijn intrinsiek verbonden met de grootte van de individuele pixels (bij gelijke stand van techniek).

Voor mij liever een 12-14MP FF dan een 21-24MP FF sensor .
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

Comment

Inderdaad, voor het eerst een 40D gekocht, maar heb me op dit forum laten wijsmaken dat 400mm tekort is voor vogelfotografie, 500mm is ideaal.
                        De 500mm op een FF geven je minder tele-bereik dan de 400mm op een APS-C sensor, zoals op de EOS 40D.
                        Last edited by GeertB; 1 maart 2008, 10:05.
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

Comment

Het verschil tussen een 400 en 500mm is heel erg klein, als je denkt 400mm onbruikbaar is voor vogelfotografie dan moet je even in showcase dieren gaan zien , de enige reden dat ik een 500mm heb is omdat ik die heel goed kan gebruiken met een 1.4 en 2x extender, dan krijg ik 700 en 1000mm en dat is dan wel degelijk een verschil met 400mm
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
                            De 500mm op een FF geven je minder tele-bereik dan de 400mm op een APS-C sensor, zoals op de EOS 40D.
                            Ik leer hier elke dag bij.
                            Bij mijn weten is een 400mm nog altijd een 400mm, of hij nu op een FF of een APS-C camera zit.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                              Ik leer hier elke dag bij.
                              Bij mijn weten is een 400mm nog altijd een 400mm, of hij nu op een FF of een APS-C camera zit.
                              Hij spreekt niet van mm maar van bereik en bedoeld uiteraard rekening gehouden met de crop factor. Dit veronderstel ik dat niets nieuw voor je is.

Hubert
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Hubert, aan het bereik verandert er toch niets? Enkel de beeldhoek is kleiner.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X