Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele ter info Canon of Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tele ter info Canon of Nikon

Het is niet eenvoudig om te beslissen, verder canon of toch maar nikon uitbouwen. Een vriend van mij(Wilmus24) koopt een Prime 400 5.6 van canon en wat blijkt?
    Die lens stelt gewoon 20 a 25 cm scherp achter het scherpstelpunt, niet alleen met het middelste maar ook met de punten rechts en links.

Tevens bij een groothandelaar de canon 300 2.8 met 40D vergeleken met een Sigma 300 2.8 en D300 nikon en tegen mijn goesting moeten zeggen dat de scherpte en kleurbalans en ruis stukken beter was van de Nikon.

Dan vraag je je af of al die testen in de Color foto Foto Magazin Natur foto enz kunnen dienen en het beter is zelf je lens eerst te testen vooralleer je iets aanschaft.

Veel handelaars zullen dat weigeren maar er zijn nog grote winkels die dat wel
    doen.

PS fotografeer zelf met Canon(vroeger nikon dedju)

Re: Tele ter info Canon of Nikon

Als je gewoon bij een winkel als konijn binnenloopt is het meestal geen probleem de lens even te testen.

Rotte appels lijken wat objectieven betreft overal wel te zitten. Heb zelf al eens een nieuwe 70-200 f2.8 IS terug moeten sturen om de focus af te stellen. Daarvoor problemen gehad me een Sigma 70-200 2.8 die na reparatie en afstelling (die ruim een maand duurde) nog steeds problemen vertoonde. Voordeel van de Canon reparatie vond ik oa. dat de service een stuk sneller is (na 14 dagen had ik mijn lens weer terug).

Nikon heb ik geen ervaring mee, maar ik vermoed dat je daar ook dergelijke problemen spelen (?)

Wat betreft verschillen tussen 300 f/2.8 lenzen: die 300 2.8 van Canon is echt super scherp. Ik heb zelf een Sigma 120-300 2.8, een maatje van me een Canon 300 2.8 IS. De laatste is (op een 1Ds Mark3) echt duidelijk beter.

De Sigma 300 2.8 prime schijnt vergelijkbaar (naar horen zeggen zelfs iets minder(?)) met de 120-300 2.8 te zijn.

Ik denk dat verschillen ook in de mate van verscherping van de camera kunnen zitten.
    WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Probleem met de scherpstelling van mijn ef400 prime gaat niet zomaar een afstelling zijn vrees ik aangezien ze er soms zeg maar 20 cm naast zit maar soms zelfs zo ver naast zit dat het scherpstelvlak al buiten de foto valt. er zit dus niet echt een lijn in .

Nu afwachten op een reactie van top foto van waar de lens komt.
      Canon 5D + 40D + Canon 24-105L is + Canon 70-200 L4 + Canon 400 5.6 + Sigma 80-400 os + Sigma 180 macro + Tokina 12-24 F4
      website

Comment

Als een lens altijd standaard scherpstelt achter het punt waarop scherp gesteld had moeten worden, is dit weldegelijk een fout in de afstelling van de AF van de lens.

Tenminste, als alleen één van je lenzen deze fout vertoond en de rest niet. Als je in alle gevallen er last van hebt, zal het een foutieve afstelling betreffen van de camera. Let wel, dit valt natuurlijk vooral op bij grote lensopening.

Als je hem terug stuurt naar Canon zullen ze het corrigeren, als binnen garantie tijd is, doen ze het gratis.

Ik heb het zelf ook al eens meegemaakt met een 70-200 f/2.8, bij f/2.8 lag het punt waarop het focuspunt lag ver achter het punt waar de scherpte uiteindelijk in de foto lag. Na opnieuw afstellen bij Canon was het probleem verholpen (na de 2e keer althans, de na de eerste keer was er niets veranderd )
        WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Zo zie je maar.
          Alhoewel de lat, bij productcontroles (van A merken) tegenwoordig héél hoog gelegd wordt, kan er toch wat verkeerd lopen!
          Zo te lezen, kan dit weleens bij "Alle" merken voorkomen en niet enkel bij Canon.
          Last edited by StoneFree; 17 februari 2008, 17:24.
          00.00 Gone

Comment

Toch vind ik het eigenaardig dat dit focussen zeer onstabiel is . Er zit geen lijn in .
            Als je het toestel op een reeks opnamen zet en de focus continu dan gaan er van de 10 beelden zeg maar wel één of 2 zijn die in focus zijn .
            Zonder continu focus gaat het voor 99% mis en dit soms van enkele cm tot een beeld zonder enig scherpte punt erin .
            Canon 5D + 40D + Canon 24-105L is + Canon 70-200 L4 + Canon 400 5.6 + Sigma 80-400 os + Sigma 180 macro + Tokina 12-24 F4
            website

Comment

Vandaag dan maar de lens terug gedaan naar topfoto.de aangezien ik ze daar gekocht had.(demo model met garantie).
              Dat bleek wel een beetje een pijnlijke ervaring want de supervriendelijke ingo was plots al een stuk minder vriendelijk.
              Deed wat testjes en zij dat hij geen probleem zag . hij laat enkele beelden zien op zijn schermpjes en probeert je wat te overbluffen .
              (je word al een beetje aanzien als een leugenaar,terwijl ik echt geen 300km ga bollen voor mijn plezier )

Thuis gekomen blijkt er eveneens dat de scherpte niet correct zat op zijn eigen gemaakte beelden (kaartje zat nog in mijn toestel). en de slechtste had hij dan ook niet laten zien .. enfin uiteindelijk ging hij ze dan maar opsturen, maar ik heb heb nu al mijn bedenkingen dat er iets gaat gebeurt zijn aan het probleem.

Ben er toch een beetje verschoten aangezien ik er toch al 4 toestellen en nog wat lenzen gekocht had , dat service toch wel iets heel anders blijkt te zijn dan verkopen .
              Dit is de eerste maal dat ik in die jaren beroep doe op zijn 'sevice'.

Nu maar hopen dat het uiteindelijk toch nog gaat goed komen.
              Last edited by wilmus24v; 20 februari 2008, 15:36.
              website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wilmus24v Bekijk bericht
                topfoto aangezien ik ze daar gekocht had.(demo model met garantie).
                Tja dat zegt meer dan alles daarvoor!
                De wissellende vriendelijkheid bij aankoop en bij defect, dat is meestal een goede parameter, bij shops!!

knock on Wood!
                agzz
                I Love Leica

Comment

Wat voor mij een les zal zijn en wanneer ik nog een lens koop direkt testen buiten aan de winkel zelf, en je niet laten overbluffen door de verkoperspraat die toch alleen maar op je euros azen.
                  Hiervoor moet veel te hard gewerkt worden, en dat is geen gelul.

Comment

Working...
                  X