Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke lens?

graag zou ik bloemen fotograferen daarbij denk ik aan een macrolens
    welke is daarvoor het best geschikte objektief dit voor een canon 30D
    alvast bedankt voor de reacties
    mvg luc1
    Last edited by luc1; 14 februari 2008, 21:16. Reden: TIKFOUT

Re: welke lens?

Als je hier een macrolens voor wilt hebben, neem dan geen te grote. Ik heb zelf een 150 mm en je kan nooit ver genoeg van het boeket je lens op je statief zetten om het in zijn geheel erop te krijgen.

Op zich heb je hier geen macro voor nodig aan gezien je toch niet 1:1 gaat foto's nemen, maar een je bedoelt waarschijnlijk een prime bv ne 50 1.8 ofzo. Ik denk wel dat je elke standaard zoom hiervoor kunt gebruiken, maar hoe scherper hoe beter zeker

Comment

Volgens mij de Canon EF-S 60mm f/2.8 USM macro; als deze tenminste compatibel is met uw body...

M.v.g.
      CANON Inc. Made In Japan

Comment

je hebt toch een 30D??
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik gebruik de Sigma 50mm 2.8 Macro op m'n 30D . Ook bruikbaar als portretlens en indoor. Zeer scherp. Vergelijkbaar dus met de canon 60mm maar minder duur.

Maar je hoeft niet per se een macrolens te hebben, merk ik, tenzij je echt geïnteresseerd ben in bv stampers en meeldraden ;-)

Heb je echt een D30 of de 30D? Ik denk niet dat de Sigma op de D30 past.

Comment

sorry had een tikfout gemaakt

MVG LUC1
            Last edited by luc1; 14 februari 2008, 21:18.

Comment

de 100 mm f/2.8 macro behoort tot mijn assortiment, en voor bloemen is die zeker geschikt op voorwaarde dat je van de bloem een redelijke afstand kunt nemen. voor mij is dat zeker geen probleem. Soms heb ik zelfs te kort aan die 100 mm, en dit wanneer ik met een statief laag bij de grond werk. Dat is het soms zo dat ik door het zetten van de poten redelijk ver van de bloem ben verwijderd met de body. Dit om beeldvullend een stamper in beeld te brengen met een beestje op.

Comment

Working...
              X