Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

concert - advies over lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• concert - advies over lens

Hey allemaal,

Eind deze maand ga ik naar een concert in een cultureel centrum in Roeselare. Tijdens de eerste 3 nummers mag er gefotografeerd worden. Dus wil ik voor de eerste maal mijn 400D meenemen.

Ik schaf me zeker nog de 50 f1.8 aan voor het concert, maar dan heb je niet veel mogelijkheden natuurlijk.

Ik wacht nog even op de review van de nieuwe Tamron 70-200 f2.8 alvorens te beslissen welke f2.8 lens ik me ga aanschaffen.

Weet iemand toevallig of ik ergens in de buurt van Tielt/Roeselare een lens zou kunnen huren voor die avond? Of zijn er mensen die er eentje te leen hebben ( alhoewel ik begrijp dat niet veel mensen happig zouden zijn om zoiets te doen, maar je weet nooit)

Ik zie het ook een beetje als test qua brandpuntafstanden. Ik zit wel op de vierde rij, dus lekker dichtbij het podium.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Re: concert - advies over lens

meeste winkels vereisen een klantlidmaatschappij voor een huur
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

moet wel al een bizar goed optreden worden om meteen een hoop servies aan te schaffen!
      http://www.effieweg.tk

Comment

Alles hangt er en beetje vanaf wat mag/niet mag
        Zelf gebruik ik hiervoor mijn 85mm 1.8, maar slaag er dan (meestal) wel in om tot nabij het podium te komen..
        Vierde rij ? in geen geval die 50mm
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

't is een concert met zitplaatsen, dus veel rondlopen zal er toch niet bij zijn. Geen flash ( big surprise). Dus misschien toch maar die Tamron 28-75 f2.8 halen dit weekend...
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Om één of andere duistere reden vrees ik dat dit geen goede optie is (oa allicht tekort aan mm, ook naar de toekomst toe)
            Ik zou eerder proberen eruit te halen wat kan met jouw 70-300
            (evt 1 stop onderbelichten en in nabewerking optrekken, met Canon lukt dit beter dan met Nikon) en uit de resultaten mijn lessen trekken
            Tenzij het om een exclusief concert gaat ?
            Canikon 40D - D200, D300

Comment

Niet echt een exclusief concert. Hooverphonic in CC de Spil.

Ik ben enkel gewoon om met mijn FZ5 te werken tijdens concerten en alhoewel het wel eens wil lukken als de artiesten stil staan, moet de beeldkwaliteit toch een stuk hoger kunnen. Maar hij gaat wel mee als backup.

Natuurlijk kan ik proberen om de iso omhoog te trekken op mijn 400D en de 70-300 uittesten, maar ik hoorde al van verschillende mensen dat ik niet zo veel mag verwachten van deze lens onder die omstandigheden.( daar heb ik hem ook niet voor gekocht). Maar 't kan weinig kwaad om het eens te proberen.

Anderzijds wil ik sowieso een lichtsterke standaardlens in het kader van een huwelijk binnenkort.

Ik heb weinig zin om mij een sigma 70-200 f2.8 aan te schaffen voor het hoger bereik, voor ik meer weet over de performantie van de nieuwe Tamron 70-200. Ik denk dat ik een lichtsterke standaardlens vaker zal kunnen gebruiken dan een lichtsterke tele, op dit moment.

Comment

Working...
              X