Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke allroundlens uit middenzoomklasse vb 24-105

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke allroundlens uit middenzoomklasse vb 24-105

Hallo,

Ik ben nu sterk aan het twijfelen welke allroundlens ik bij m'n 40D zou nemen.

Een gewone 17-40L of Tamron 17-50 dacht ik eerst maar zou liever zo'n middenzoomrange hebben met groter bereik (vb 24-105 van canon maar deze is wel te duur)
    Qua breedhoek zal ik reeds een Canon of Sigma 10-22 nemen ter info, dus misschien best één vanaf die erop aansluit met groter bereik die gaat tot rond de 100mm of meer.

Welke (redelijk lichtsterke) zouden jullie voorstellen tot max €600 (evt 2e hands)?
    Dit is makkelijk om een redelijk groot bereik te hebben met je basislens en niet teveel van lens te moeten veranderen.
    Veel later zou ik nog een extreme Sigma 50-500 nemen.

Thanks,
    Innovator
    Last edited by Innovator; 12 februari 2008, 23:17.

Re: Welke lens als standaardlens uit middenzoomklasse vb 24-105

Een 17-85 is helemaal niet slecht maar geeft wat meer vertekening; heeft ook IS.
    De 24-105 is prima als je al een 10-22 hebt. Kom je rond de 700-750 euro toch regelmatig tegen.
    De 28-135 met IS schiet qua resolutie op een crop toestel duidelijk te kort.
    Je kan ook denken aan een Tamron 17-50 en later een 70-200 IS bijkopen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Re: Welke allroundlens uit middenzoomklasse vb 24-105

Koop toch gewoon dat bakske en neem foto's, tzal je allemaal wel vlug duidelijk worden
      flickr

Comment

-----
        Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 01:31.

Comment

De Canon 28-135 is inderdaad een goede lens, maar met 1.6 cropfactor wordt dit 45-216, verlies je veel aan groothoek, liever iets meer groothoek en minder zoom dan.

Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
          Wat dus tot 25% te duur is t.o.v. de € 600 die Innovator als MAXIMUM-bedrag heeft opgegeven...
          Een goed alternatief lijkt me de Canon 28-135, ook met IS: niet zo enorm lichtsterk, maar zeker een fijne lens.
          Of anders de Sigma 24-70 2.8; minder bereik (meer voetenwerk ), geen IS, maar wél lichtsterk. Hier heb ik zelf geen ervaringen mee, maar ik denk dat dit helemaal niet slecht kan zijn, wetende dat verschillende pro (pers)fotografen hiermee werken.

Comment

Bij een 10-22 sluit de 24-85 ook prima aan

Nogal wat CA in de hoeken (heeft de 10-22 ook), maar voor de rest zeer tevreden (licht, scherp, snelle USM)

Comment

binnen jouw budget zou ik persoonlijk voor de 17-40L gaan.

andere alternatieven :
              tampon euh tamron 17-50 : is top voor zn prijs maar geen usm
              sigma 24-70 : trage onscherpe koffiemolen
              tamron 28-75 : geen breedhoek en ook geen usm motor

die oudere lenzne zoals de 28-135 zou ik van wegblijven
              het lijkt me gewoon een van die lenzen die je nadien toch gaat inruilen voor wat beters.
              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik heb zelf die 28-135 IS USM, en dit noem ik wél de betere combinatie van betaalbaarheid, multifunctionaliteit en draagbaarheid. Akkoord, niet echt lichtsterk, maar (mijn exemplaar toch) echt wel scherp genoeg. De 24-105 L IS USM is naar mijn mening een beetje overkill...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
                  Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik heb zelf die 28-135 IS USM, en dit noem ik wél de betere combinatie van betaalbaarheid, multifunctionaliteit en draagbaarheid. Akkoord, niet echt lichtsterk, maar (mijn exemplaar toch) echt wel scherp genoeg. De 24-105 L IS USM is naar mijn mening een beetje overkill...
                  Ik vind dat je de foto's van de 28-135 ECHT NIET kan vergelijken met de 24-105. Ik heb met beide lenzen gefotografeerd en er is een wereld van verschil in kwaliteit. De 24-105 is veel zuiverder, contrastrijker, absoluut scherper en meer gesatureerd, waar ik bij de 28-135 veel saturatie, contrast en unsharm mask door heen moest gooien.
                  Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

als iemand 1600 euro uitgeeft voor een 40D met een matige lens kan ik tch beter het advies geven om 1700 euro uit tegeven voor een 40d met een goede lens
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      als iemand 1600 euro uitgeeft voor een 40D met een matige lens kan ik tch beter het advies geven om 1700 euro uit tegeven voor een 40d met een goede lens
                      echt goeie lenzen zijn wel duurder als 100 euro verschil
                      laten we het erop houden dat ge geen vip kaart kunt krijgen voor nen euro
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Wat je zegt klopt, het prijsverschil tussen de 24-105L IS en de 28-135 IS is groter. Alleen is het een beetje vervelend als je de lat na zo'n investering bij 600 euro legt, terwijl je voor ietsje meer een lens koopt die WEL scherp is.
                        Ik vind op een camera met crop de 17-85 helemaal zo gek niet ondanks de tonvorming.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Ik heb vroeger ook de keuze gemaakt tussen de 17-85 en de 28-135, en de 17-85 heeft niet alleen veel te veel vervorming bij de groothoekstand, maar ook veel te veel chromatische abberatie. Natuurlijk is de 24-105 beter, maar meer dan dubbel zo duur als de 28-135.

Comment

Working...
                          X