Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograferen bij weinig licht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotograferen bij weinig licht

hallo iedereen,

ik ben in het bezit van een canon 350 en had graag geweten hoe ik een zo scherp mogelijk resultaat kan krijgen bij weinig licht zonder flitser?
    Ik heb zo een vermoeden dat een hiervoor geschikte lens wel wat kost. (of niet?)
    kan ik dit probleem eventueel verhelpen door een aantal instellingen te veranderen in mijn toestel?

alvast bedankt!

Re: fotograferen bij weinig licht

schiet in RAW en gooi je ISO wat omhoog.
    welke lens heb je er nu opzitten?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik trek ook het liefst zonder flitser,
      Iso verhogen (opletten voor ruis), tragere sluitertijd (statief gebruiken), en kleine f (diafragma). Ik heb wel een lichtsterke lens (2,8).
      Ongetwijfeld ga je hier van de kenners nog een precieser antwoord krijgen.

Comment

'k Ben vergeten te zeggen dat sluitertijd en diafragma aanpassen ook een invloed heeft op ander zaken, zoals scherptediepte.

Comment

kamera stilzetten(statief), afstand meten en instellen en knip(met afstandsbediening): gegarandeerd scherp.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bij stilstaande onderwerpen gebruik je een statief, en heb je helemaal geen dure lichtsterke lens nodig.
            Meer uitleg kan je in dit topic vinden:
            Donderdagavond hebben we met de fotoclub nog eens een uitstapje gemaakt naar Turnhout. We zijn naar het begijnhof, het kasteel en het station geweest. Maar toen we iets gingen drinken in een taverne tegenover de Nieuwe Kaai, kon ik het weer niet laten om daar wat avondfoto's te maken:clown: . De andere foto's

Als je bewegende onderwerpen wil fotograferen met weinig licht, en je wil de actie "bevriezen", dan moet de iso omhoog en het diafragma ver open.
            Als het diafragma niet ver genoeg open kan om aan een aanvaardbare sluitertijd te geraken, dan wordt het tijd om meer geld uit te geven aan lichtsterker glas.

Kom je er met die dure lenzen nog niet, dan koop je de beste professionele camera die met heel hoge iso ook nog weinig ruis geeft, en als het dan nog niet lukt, dan is het gewoon té donker om foto's te maken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ik heb laatst iemand een handig boekje, "Digitaal fotograferen bij Weinig Licht"
              geschreven door Tim Gartside en uitgegeven door Librero.NL,
              ISBN 978-90-5764-749-9 (geheel in het Nederlands), cadeau gedaan.

Ik weet niet meer precies de prijs, maar het was zeker niet duur.
              mvgr
              antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                "Digitaal fotograferen bij Weinig Licht"
                ISBN 978-90-5764-749-9 (geheel in het Nederlands),
                Heel goed boek, heb ik namelijk ook

en kijk anders een voor lichtsterk glas bij tamron 17-50 2.8 of 28.75 2.8
                die laatste heb ik zelf en ben er heel tevreden van

Met vriendelijke groeten
                Joeri

Comment

Koop je een 50mm f/1.4. Deze is veel lichtsterker en goedkoper dan de lichtsterke zoom die toch maar tot 2.8 gaan.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Koop je een 50mm f/1.4. Deze is veel lichtsterker en goedkoper dan de lichtsterke zoom die toch maar tot 2.8 gaan.
                    Precies, en als die 50/1.4 te duur is, neem dan een 50/1.8.
                    Vind ik veel leuker dan met een statief werken (ook al kan je het zelfs dan misschien niet altijd vermijden).
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                      Ik heb laatst iemand een handig boekje, "Digitaal fotograferen bij Weinig Licht"
                      ISBN 978-90-5764-749-9 (geheel in het Nederlands), cadeau gedaan.

Ik weet niet meer precies de prijs, maar het was zeker niet duur.
                      mvgr
                      antoine200
                      7,99 € bij boekenvoordeel daarnaast nog vele andere interessante boekjes
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Working...
                      X