Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste lichtsterke standaard allroundlens (500 eur range)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beste lichtsterke standaard allroundlens (500 eur range)

Hallo,

Had de Tamron 17-50 f2.8 voor de EOS 40D op het oog, maar blijkt moeilijk op voorraad. Ook lees ik dat hij niet zo goed presteert bij minder licht (hunting) zie fredmiranda site, raar want het is een 2.8 lichtsterke lens.

De tegenhanger van Sigma (ook f2.8) is ook niet zo goed (geen HSM motor).

Heeft er iemand nog een tip van een goede standaard allroundlens die lichtsterke is (max f2.8) en niet te duur is (geen Canon van €1000) liefst tot 500 eur maximum.

Thanks,
    Innovator

Re: Beste lichtsterke standaard allroundlens (500 eur range)

De Sigma is er wel met HSM hoor.

Is uitgekomen omdat De oude versie niet werkte op de Nikon D40 omdat die geen interne motor heeft in zijn body.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

Comment

Tot op heden ben ik zeer tevereden van mijn 17-50. Prijs/kwaliteit gezien is dit zeker een topper van een lens. Ik heb toch al in zeer slechte lichtomstandigheden foto's gemaakt en kan toch niet klagen over hunting...
      Als ze niet op voorraad is loont het zeker de moeite om er even op te wachten hoor

Comment

Goede optiek heeft nu eenmaal zijn prijs, dus als het budget erg belangrijk is ga je een compromis moeten sluiten. Ik zou dan denken aan de aankoop van een tweedehandse lens. Heb je de 17mm nodig voor je fotografie of kan je die ook bedrijven met een 24 of 28 mm. De oude topper EF 28-70 mm F2.8 L USM staat der bij mij altijd op, en is nen dijk van een lens. Is niet meer nieuw te koop maar kan je tweedehands nog wel vinden voor een 700 euro. Een andere optie de 17-40 mm F4 L USM, is iets goedkoper rond de 500 euro tweedehands, geeft je meer groothoek maar je moet een stop inleveren.

In het algemeen zou ik toch trachten om een Canonlens op mijn toestel te krijgen, en geen Sigma of Tamron te overwegen.

MVG, jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

De Sigma versie heeft er inderdaad een met HSM motor...
          Echter alleen voor Nikon...
          Canon fanaten moeten het weer zonder doen.

Ik fotografeer met de Tamron versie en ben er zeer over te spreken.
          En oké, het gemis van USM of HSM is aanwezig.
          De Tamron (en ook de Sigma voor Canon) stellen hoorbaar scherp,
          dat is een nadeeltje waar een prijskaartje aanhangt als je dat anders wilt.
          Door de Canon versie te kopen.

Succes
          Adrie

Comment

ik heb de Sigma 18-50 2.8 en ben daar zeer tevreden over!

Ik mis niet direct USM/HSM op die lens want vindt dat voor zo'n bereik minder belangrijk eerlijk gezegd.
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Net het bericht gekregen dat de Tamron weer binnen is bij Konijn.

Comment

Ja, in NL, je krijgt berichten als er iets verandert in NL, en die berichtenservice zegt soms wijzigingen, en als je op de site kijkt blijft alles gelijk...

Comment

Wist niet dat er op de Tamron 17-50 ook geen USM/HSM stond.
                  Dit is aan te raden zeker bij een allround lens?

Thanks,
                  Innovator

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                  De Sigma versie heeft er inderdaad een met HSM motor...
                  Echter alleen voor Nikon...
                  Canon fanaten moeten het weer zonder doen.

Ik fotografeer met de Tamron versie en ben er zeer over te spreken.
                  En oké, het gemis van USM of HSM is aanwezig.
                  De Tamron (en ook de Sigma voor Canon) stellen hoorbaar scherp,
                  dat is een nadeeltje waar een prijskaartje aanhangt als je dat anders wilt.
                  Door de Canon versie te kopen.

Succes
                  Adrie

Comment

Ik heb een tamron 28-75f2.8 die is natuurlijk ook zonder hsm of af-s of usm maar ik mis dit zeker niet. Je gebruikt zo'n lens nooit voor sport (of toch bijna niet) en zoooo traag is die ook niet.
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

De Sigma 18-50 f2,8 EX DC focust in ieder geval sneller dan de Tamron 28-75 f2,8 XR DI (ik heb ze een tijdje samen gebruikt). De Tamron heeft ook eerder problemen om nog scherp te stellen als er heel weinig licht is.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        Een andere optie de 17-40 mm F4 L USM, is iets goedkoper rond de 500 euro tweedehands, geeft je meer groothoek maar je moet een stop inleveren.

In het algemeen zou ik toch trachten om een Canonlens op mijn toestel te krijgen, en geen Sigma of Tamron te overwegen.
                        Ik moet Jeff bijtreden, het gaat niet op om een body te kopen van 1000 euro en maar één lens van 500 euro. Ik weet niet of je de 40D reeds gekocht hebt (een paar weken gelden twijfelde je nog dacht ik). Als budget echt 1500 euro is voor lens + body zou ik gaan voor één van de twee volgende :

EOS 40D + 17-40 L F4 (tweedehands?) + 50 F1.8 (kost bijna niks)
                        EOS 450D + 18-55 F2.8 IS

Als je de 40D nog niet hebt zou ik niet twijfelen aan de laatste combinatie.
                        DigiCam

Comment

De 40D haal ik dit weekend, dus de Canon 17-40L f4 zou beter zijn dan de Tamron 17-50 f2.8? Ik dacht zo lichtsterk mogelijk, haat het als een foto bij schemer niet goed is of te traag bij beweging. De EF50 1.4 heb ik wel besteld. Zou die 17-40L hier ergens op BD tweedehands staan, op Ebay kost hij €500-€600.

Thanks,
                          Innovator

Comment

Working...
                          X