Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Eos 400D) : verschil in lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• (Eos 400D) : verschil in lenzen

Hallo,
    Nog een nieuweling-vraagje. Had dit reeds gepost onder "Camera's" maar slechts 1 reply, vandaar dat ik het hier ook maar even probeer :
    Ik overweeg de aankoop van de Eos 400D Twin kit met 18-55 en 55-200 lens.
    IK had het budget rond (+/- 900 EUR) en dacht een goede aankoop te doen ... tot ik hier begon te lezen en las dat deze lenzen budget-lenzen zijn. Dan dacht ik de body te kopen en een sigma 18-200 maar ook dat zou een budget-lens zijn.
    Nu is mijn vraag : wat wordt er bedoeld met budget en wat kan een beginner dan allemaal wel doen met zo'n canon 18-55 en 55-200 ?
    Ook lees ik dat het beter is twee lenzen te kopen : 18-55 en 55-200 dan één 18-200 omdat er bij zo ene lens meer vervormingen of zo kunnen optreden ?

Alain
    Blankenberge

Re: (Eos 400D) : verschil in lenzen

De 18-55 en de 55-200 in deze kit zijn de oude lenzen
    Koop deze niet
    Canon heeft deze lenzen vervangen door nieuwe versies (18-55 IS en 55-250 IS) en die merkelijk beter zijn van kwaliteit en daarenboven IS
    (beeldstabilisatie) hebben, en dit voor een nauwelijks hogere prijs
    Zoek op dit forum en op het hele internet hierover
    Koop ook geen 400D meer maar een 450D

Comment

Als je een vraag stelt die hier al 100x beantwoord is kun je ook weinig antwoorden gaan verwachten.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Beste Alain,

probeer de zoekfunctie eens.
        Je zal al vlug merken dat de 55-250 (de nieuwe kitlens +/- 250€) WEL een goed idee is, dat de 50mm 1.8 II voor zijn luttele euro's (minder dan 100€) OOK een goed idee is, en dat de 17-55 EF-S (minder dan 1000 euro) dat eveneens is, net als gelijk welke 70-200 (veel euro's ).
        Begin dus met de eerste twee lensen en je bent al zeker goed op weg.
        Wil je breder gaan (landschap e.d.) dan is de 17-85 IS USM niet slecht (heb die zelf) maar die schiet soms eens te kort wat lichtsterkte betreft.
        Maar nogmaals, gebruik de zoekfunctie, want de enige reden waarom je geen reacties krijgt is dat alles al meermaals beschreven werd.

Comment

@ Alain : over de canon ken ik als nikongebruiker niet veel - maar als je niet canon gebonden wil blijven kan ik je de sigma 70-300APO en de tamron 17-50 2.8 of tamron 28-75 2.8 aanraden
          de sigma en de tamron 28-75 2.8 heb ik zelf ook, en ben er heel tevreden van

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
          probeer de zoekfunctie eens.
          Voor een beginneling is de zoekfunctie niet interessant. heb ik ook ondervonden, zeker neit voor vragen over camera's, lenzen enzo - je krijgt dan zoveel topics dat je het bos niet meer ziet door de bomen. En dat is ook niet bemoedigend voor beginners.

Met vriendelijke groeten
          Joeri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970 Bekijk bericht
            Voor een beginneling is de zoekfunctie niet interessant. heb ik ook ondervonden, zeker neit voor vragen over camera's, lenzen enzo - je krijgt dan zoveel topics dat je het bos niet meer ziet door de bomen. En dat is ook niet bemoedigend voor beginners.
            Voor een beginneling is de zoekfunctie juist WEL interessant anders moet hij alles eerst lezen. Nu, hij kan filteren en dan met de geavanceerde functie alleen in één forumonderdeel etc. etc.

Comment

Working...
            X