Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens van Eos 650 analoog op E0S 400D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens van Eos 650 analoog op E0S 400D

Hallo,

Nieuweling-vraagje hier :
    Ik lees zonet in de krant dat objectieven van oude analoge spiegelreflexcamera's kunnen gebruikt worden op digitale spiegelreflexcamera's.
    Ik kocht 20 jaar geleden de Eos 650 die ik eens heb laten vallen met als resultaat : body kapot.
    Ik overweeg de aankoop van een Eos 400D of mss 450D. Kan ik mijn objectief van toen 35-70mm gebruiken op de 400D en wat ben ik ermee ?

Alain
    Blankenberge

Re: Lens van Eos 650 analoog op E0S 400D

Als die 35-70 een EF-lens is (dat zal wel zo zijn, want ze werd gebruikt op je EOS650), dan zou ze moeten werken op een 400D.
    Maar omdat die 400D een sensor heeft die kleiner is dan een negatief, moet je die 35-70 vermenigvuldigen met 1,6 en krijg je een 56-112mm lens. Vooral die 56mm is veel te weinig breedhoek om die lens als standaardlens te gebruiken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Lens van Eos 650 analoog op E0S 400D

Dat kan, maar je 35-70 wordt een 56-112 mm wat geen erg interessant bereik is voor alledaags gebruik

Deze lens is op zich geen reden om voor Canon te kiezen, kijk ook eens naar andere merken

Als je het toch doet, zou ik voor het nieuwste model gaan, de 450D, de techniek gaat snel en camerabodies verouderen snel
      De 18-55 IS die als kitlens wordt bijgeleverd is beslist beter dan je oude lens

Veel plezier

Comment

Working...
      X