Ben nu al een paar weken aan het overwegen welke lens ik best zou kopen, maar geraak er niet uit. Het gaat over de 55-250 IS en de 70-200 F4 IS van Canon. Het is eigenlijk vooral een beetje een allround die moet dienen om te gebruiken tijdens momenten waarop ik niet echt weet welke lens ik op moet steken. Bvb wandeling aan zee, wandeling in stad, eens wat foto's op een feest. Zo voor die momenten dat ik me niet 100 % kan inzetten omdat er bvb kinderen mee zijn en ik het toch weer niet kan laten om mijn toestel mee te nemen. De IS is een must, omdat ik dan ook geen statief mee moet nemen. Het prijsverschil is natuurlijk enorm, maar ik wil ook geen 260 euro betalen en er dan achteraf toch spijt van hebben. Moest ik de 70-200 tweedehands kunnen kopen, dan ging ik daar wel voor, maar die zijn blijkbaar nooit te koop. Veel binnenhuis foto's nemen doe ik niet en als het echt duister is buiten, dan meestal ook niet. Wie kan me helpen ? 't Is voor op een 400D. Thanks mensen !
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon 55-250 of 70-200
Collapse
X
-
-
Re: Canon 55-250 of 70-200
Hallo, iedel
Ik ga ook de 70-200mm 4L IS USM kopen!
Alles, maar dan werkelijk alles, wat ik over dat zoomobjectief heb kunnen vinden was echt heel positief
voorbeeldje
Ze kost wel bijna 1000€, majah het is dan ook een Eos L topper.
Ik zou na een weekje al spijt krijgen, mocht ik iets anders kopen en dan kost het nog veel meer.
veel koopplezier
stonefreeLast edited by StoneFree; 8 februari 2008, 20:45.00.00 Gone
-
Als je die lens wil gebruiken voor de familiefoto's, en tijdens een wandelingetje, dan zou ik de goedkoopste nemen. Een EF-S 55-250 IS zal dan ruimschoots voldoen.
Wil je serieus beginnen met sportfotografie, dan kies je de 70-200, vooral omdat de autofocus sneller is.
Op dit ogenblik is de 55-250 een goed alternatief tegen een veel lagere prijs, omdat ze zo goed presteert zal ze tweedehands ook lang niet zoveel in waarde zakken dan bijvoorbeeld de 75-300 van Canon.
Als je ze dan later verkoopt omdat je toch nog een 70-200 wil kopen, dan verlies je er niet teveel geld aan.
Tijdens de wandelingen zal je ook voordeel hebben aan het lage gewicht van de 55-250.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Nu Canon eindelijk eens fatsoenlijke kitlenzen uitbrengt zou ik daar van profiteren, de EF-S 55-250 IS lens is voor jouw gebruik gemaakt
De 70-200 f:4 IS is waarschijnlijk de scherpste zoomlens van Canon, maar niet goedkoop voor de lichtsterkte en het bereik, en je maakt er geen 4 keer betere fotos mee
Veel plezier
Comment
Comment