Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kiezen tussen canon of sigma lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kiezen tussen canon of sigma lenzen

Hoi iedereen

Na veel lezen en opzoekingen geraak ik er niet uit .

ik heb nog op mijn verlanglijstje twee lenzen staan ,

Canon 70 -200 f2.8 en de sigma 18-50 mm f2.8ex dc canon voor deze beide lenzen betaal je tesamen 1510 € ,
    OF
    Sigma 18-50 mm f2.8 en de sigma 70-200 f2.8 mm, deze kosten beide 1248 €

Nu welk van de twee pakketten zouden jullie nemen ,want ik weet niet of die sigma 70-200 mm f2.8 zo goed is als de canon 70-200 mm f2.8 met usm .

P.s. ben hier vergeten bij te zetten voor welke doeleinden ik deze lenzen wilde gebruiken ,en dat is voornamelijk voor concertfotografie te doen ,binnen in zalen .

Graag jullie reacties aub .

Ardesign
    Last edited by Ardesign; 8 februari 2008, 18:02.
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Re: kiezen tussen canon of sigma lenzen

Persoonlijk is die Canon USM dat verschil in prijs zeker waard.
    Maar ik zou eerder de 70-200/F4 IS USM nemen.

De extra stop lichtsterkte die je verliest win je terug door de IS. Maar dat hangt voor een stuk van je onderwerp af.

Als je snelle beweging wilt vastleggen (vb formule1) dan heb je een snellere sluiter nodig en dan heeft IS geen zin. Maar die extra stop die je kan winnen met de opening weer wel.

Als je eerder personen en landschappen als onderwerp hebt dan heeft net die IS meer zin. Want je mag niet vergeten dat F2.8 weer een kleinere scherpte-diepte heeft dan F4. En alhoewel dat effect net mooi kan zijn, moet er ook voldoende scherpte in de foto liggen. En ikzelf zit meer in deze laatste mode.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

De Tamron 18-50 2.8 is volgens velen hier op 't forum beter dan de Sigma. Zowel de Tamron als de Sigma 18.50 zijn wel lawaaieriger dan de (veel duurdere) Canon. Tijdens rustige concerten kan dat storen, tijdens luidere concerten niet.
      En ter info: er zou binnenkort ook een Tamron 70-200 2.8 uitkomen.

Ik heb een aantal vriend-fotografen die bijna uitsluitend concertfoto's nemen. De Canonmannen onder hen zweren allemaal bij de 70-200 2.8 IS van Canon. Wellicht is dit de beste, maar zeker ook de duurste lens. Een aantal onder hen heeft eerder ook de Sigma gehad, en was er niet tevreden over. Toch lees je hier op 't forum ook goeie reacties over de Sigma 70-200.

Zelf heb ik me nu een Tamron 18-50 2.8 besteld, en een Canon 85 1.8. Dit is heel wat goedkoper dan de combinatie met een 70-200, en je kunt er in de meeste concertsituaties al heel wat mee doen. Maar van zodra je te maken hebt met echt grote optredens (grote festivals, waar je als fotograaf onder een 3 m hoog podium staat - ik spreek uit ondervinding) of in een cultureel centrum (waar je moeilijk tot aan 't podium geraakt, of waar de drummer bijna in de coulissen verborgen zit) zal je met je 85 mm niet genoeg hebben. Zucht. Een extender (van b.v. 1.4, je lens blijft dan nog even lichtgevoelig als een 2.8 en je hebt dan al 120 mm) kan helpen, maar is eigenlijk niet ideaal op een lens van minder dan 100 mm.

Let wel, het bovenstaande is een synthese van wat ik hier op BD gelezen heb ('k zit namelijk met ongeveer dezelfde vragen als jij) en wat ik van vrienden gehoord heb, en weet ik (nog) niet uit eigen ervaring.

Comment

Er staan een aantal sigma's 70-200 tweedehands te koop. Probeers eens 1 van deze lenzen. Heb er ook 1, die ik ook wil verkopen voor de 2.8 IS, allemaal de schuld van mijn eerste L-lens welke verslavend werkt. De Sigma is nochtans een goede lens.

Comment

kheb in't verleden verschillende sigma's gehad uit hun betere EX gamma, de 70-200 f2.8, de 70-300 F4, de 28-70 2.8 etc... en geen van allen kan het halen tegen de canon varianten. Die laatste zijn natuurlijk duurder. Ik heb het me uiteindelijk nog geen seconde beklaagd ooit naar die canon varianten te zijn overgestapt. Teveel front/backfocus problemen, en te soft op f2.8. Als je 't budget ervoor hebt, nu kopen in plaats van het achteraf te moeten bekopen.

Nuja, sommigen zijn uiteraard tevreden ermee, en daarvoor ben ik ook tevreden Ik spreek enkel uit eigen (eerder tegenvallende) ervaring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
            kheb in't verleden verschillende sigma's gehad uit hun betere EX gamma, de 70-200 f2.8, de 70-300 F4, de 28-70 2.8 etc... en geen van allen kan het halen tegen de canon varianten. Die laatste zijn natuurlijk duurder. Ik heb het me uiteindelijk nog geen seconde beklaagd ooit naar die canon varianten te zijn overgestapt. Teveel front/backfocus problemen, en te soft op f2.8. Als je 't budget ervoor hebt, nu kopen in plaats van het achteraf te moeten bekopen.

Nuja, sommigen zijn uiteraard tevreden ermee, en daarvoor ben ik ook tevreden Ik spreek enkel uit eigen (eerder tegenvallende) ervaring.
            Helemaal mee eens! en dan heb je het ook nog niet gehad over het slecht kunnen focussen in wat donker omgeven, of helemaal niet kunnen focussen, iets wat bij canon lenzen minder voorkomt.
            Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

hey Albert

ik heb de sigma 70-200 2.8 en die doet meeeer dan behoorlijk zijn werk hoor.
              Geen problemen met front/backfocus of AF-snelheid.

OK, de Canon is misschien wat sneller en iets scherper maar ik wil wel eens zien wie dat met het blote oog ziet op een foto op een website. Je moet al goed gaan "inzoomen" voor dit echt te zien of groot gaan afdrukken.

Ik ben heel tevreden over de mijne en die HSM is ook razendsnel hoor

Je mag ze van mij gerust eens uitproberen als je wil. Zelfs met de Sigma 1.4x extender ben ik nog heel tevreden van de resultaten.

groeten,
              Hans
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Klof Bekijk bericht
                De Tamron 18-50 2.8 is volgens velen hier op 't forum beter dan de Sigma. Zowel de Tamron als de Sigma 18.50 zijn wel lawaaieriger dan de (veel duurdere) Canon. Tijdens rustige concerten kan dat storen, tijdens luidere concerten niet.
                Ik denk dat de klap van de spiegel véél meer storend opvalt dan het geluid van de focusmotor hoor...

Comment

Als je Canon EF kan betalen, zou ik (persoonlijk) daar voor gaan, zoniet..tja dan is er nog keus genoeg in de *Third party* lenzen

SF
                  00.00 Gone

Comment

Ik ben ook begonnen met Sigma-lenzen (en een Tamron), maar ondertussen blijven daarvan aleen nog de Sigma 10-20 en 150mm f2,8 macro over. De rest is allemaal vervangen door Canon-materiaal.

De Sigma 10-20 gebruik ik te weinig om die te vervangen door een EF-S 10-22, en de Canon 180mm macro is gewoon veel te duur, en niet zoveel beter dan de Sigma 150mm macro.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Hoi iedereen

Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie info ,ik heb nu gisteren mijn eerste sigma lens gekocht de 18-50 mm f2.8 ex Dc macro ,dus nu zal dan na nog extra hier veel gelezen te hebben, toch maar een beetje euro's meer uitgeven en me de 70-200 mm f2.8 L usm worden van canon ,als extra lenske .

Hans alvast bedankt voor je aanbod om je lens eens te mogen lenen .

Met vriendelijke groeten ,

Ardesign
                      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Working...
                      X