Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 17-50 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tamron 17-50 2.8

Heb de Tamron sinds woensdag en heb ale foto's van onze bevalling donderdag ermee getrokken. De foto's waren in kunstlicht getrokken.

Mijn conclusie, ik doe deze zeker nooit meer weg (zeg nooit nooit, maar toch) want ik kan er alle foto's mee nemen. Natuurlijk moet ik wat spelen met sluitertijden en ISO, maar hij neemt lichtere foto's dan dat je door de zoeker ziet. Meestal moet ik zelfs nog wat dicht knijpen om niet overbelicht te gaan.

Toplens!
    Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Tom Bekijk bericht
      Heb de Tamron sinds woensdag en heb ale foto's van onze bevalling donderdag ermee getrokken. De foto's waren in kunstlicht getrokken.

Mijn conclusie, ik doe deze zeker nooit meer weg (zeg nooit nooit, maar toch) want ik kan er alle foto's mee nemen. Natuurlijk moet ik wat spelen met sluitertijden en ISO, maar hij neemt lichtere foto's dan dat je door de zoeker ziet. Meestal moet ik zelfs nog wat dicht knijpen om niet overbelicht te gaan.

Toplens!
      Hoe bedoel je precies? Hou je je lichtmeter wel in het midden en op welke lichtmetingstand heb je de lens staan?
      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Zijn er hier nog gebruikers van de 18-55 IS? Ben daar ook wel in geinteresseerd...

Comment

Als ik naar photozone reviews kijk van de Tamron 17-50 en de Canon EF-S 17-55 geloof ik niet dat de Tamron echt onderdoet voor de Canon. (alleen wat meer CA maar da's toch gemakkelijk te verwijderen in CS3/ Lightroom) 't Enige wat ik me nog een beetje afvraag is de AF snelheid. Is de Canon sneller of niet?
          Een beetje lawaai v/d focus boeit me niet. (ben Pentax gewend, die maken allemaal wel wat geluid behalve de nieuwe SDM lenzen)

Ik ga de overstap naar een Canon 40D zeer binnenkort maken (ik hoop volgende week) met in ieder geval een 100-400L, een speedlight 430EX en een Tamron 90mm macro. Maar ik twijfel nu nog erg tussen de Tamron 17-50 en de EF-S 17-55. 't Prijsverschil is zo groot. (zou ik de Canon 17-55 aanschaffen, dan kan ik de macro, en waarschijnlijk ook de flitser pas later kopen ivm financien)

Ik vraag me ook nog steeds af of ik de IS erg zou missen? (ben het wel gewend van mn Pentax) Wat denken jullie, IS belangrijk bij dit bereik of niet?
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Als ik naar photozone reviews kijk van de Tamron 17-50 en de Canon EF-S 17-55 geloof ik niet dat de Tamron echt onderdoet voor de Canon. (alleen wat meer CA maar da's toch gemakkelijk te verwijderen in CS3/ Lightroom) 't Enige wat ik me nog een beetje afvraag is de AF snelheid. Is de Canon sneller of niet?
            Een beetje lawaai v/d focus boeit me niet. (ben Pentax gewend, die maken allemaal wel wat geluid behalve de nieuwe SDM lenzen)

Ik ga de overstap naar een Canon 40D zeer binnenkort maken (ik hoop volgende week) met in ieder geval een 100-400L, een speedlight 430EX en een Tamron 90mm macro. Maar ik twijfel nu nog erg tussen de Tamron 17-50 en de EF-S 17-55. 't Prijsverschil is zo groot. (zou ik de Canon 17-55 aanschaffen, dan kan ik de macro, en waarschijnlijk ook de flitser pas later kopen ivm financien)

Ik vraag me ook nog steeds af of ik de IS erg zou missen? (ben het wel gewend van mn Pentax) Wat denken jullie, IS belangrijk bij dit bereik of niet?
            Geloof mij! Er is verschil. Ik heb beiden gebruikt op dezelfde dag. De 17-55 op een 20D body en de 17-50 op een 30D body.
            Op 2.8 is de Canon ECHT scherper, maar sowieso zien de foto's er zuiverder uit. Het betrof een bruiloft reportage en misschien zag ik het omdat ik de foto's ook afgedrukt had. Daarnaast ging het fotograferen icm de flitsers veel beter met de Canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
              Hoe bedoel je precies? Hou je je lichtmeter wel in het midden en op welke lichtmetingstand heb je de lens staan?
              Meervlaksmeting. Wat bedoel je met lichtmetingstand?

Comment

Dat balkje in je zoeker, die je ook op je andere scherm kan zien. Die moet in het midden blijven.

Comment

Dat balkje in je zoeker, die je ook op je andere scherm kan zien. Die moet in het midden blijven.
                  Ah! Daar speel ik soms mee naargelang het resultaat van de foto's. Een beetje meer of minder tot mijn resultaat goed is.

Comment

Eergisteren zo eentje aangeschaft, en hier al een paar voorbeeldpics met deze lens. Tot nu toe wel enkel gebruikt voor partyfotografie.

Tot op heden zéér tevreden over dit glas!

Comment

Netjes!

Vooral de onderste foto.

Comment

Netjes!

Vooral de onderste foto.
                        Ziet er idd niet verkeerd uit. (wel jammer dat de exif niet zichtbaar is)

Ik denk dat ik ook voor deze lens ga bij mn nieuwe 40D die ik ga aanschaffen. 't Scheelt gewoon teveel geld ten opzichte van de EF-S 17-55...
                        www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                        X