Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 17-50 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tamron 17-50 2.8

Ik weet het, hier zijn al veel topics de ronde gepasseerd over deze lens, de tamron 17-50 2.8. Ik dacht deze lens aan te schaffen vanwege zijn lichtsterkte (enig alternatief is de dure 17-55 2.8 IS van canon, en daar heb ik nu geen geld voor), maar ik had toch even nog een vraagje...

Je leest namelijk op dpreview dat er heel wat problemen worden ondervonden door nikongebruikers (misschien ook andere?) wanneer de 17-50 2.8 van china komt, dus het label "made in china" draagt. De made in Japan versie schijnt beter te zijn. Dat vind ik nu persoonlijk wel moeilijk te aanvaarden, is dit echt zo? Doet me twijfelen...

Enige ervaring hier? Is de nieuwe versie van de sigma 18-50 2.8 ( de macro versie dus) al door iemand vergeleken met de vorige versie? Doet die nieuwe sigma het dan beter tov de tamron? De vorige 18-50 scheen namelijk minder te presteren, vandaar dat ik meer geneigd ben de tamron aan te schaffen, alleen is die tegenovergestelde draairichting van de zoomring natuurlijk iets minder handig (voor canon dan toch)...

Mijn excuses als dit al aan bod gekomen is.

groeten, Fre
    Mvg, Fre

Re: tamron 17-50 2.8

Ik heb ook zitten twijfelen tussen de Sigma variant en de Tamron, maar ben toch voor de Tamron gegaan en heb er nog geen seconde spijt van gehad...
    Ok...misschien is de Canon 17-55 IS wel beter (wat wel mag voor het prijsverschil), maar voor mijn eisen voldoet de Tamron zeker en vast!

Wat de origine van de lens betreft zou ik mij zeker en vast geen zorgen maken... Als je de lens koopt bij een handelaar heb je steeds garantie op de lens en kan je hem steeds ginds testen. Om eerlijk te zijn heb ik nog niet gekeken waar mijn exemplaar gemaakt is, maar heb nog geen seconde spijt van de aanschaf ervan.

Comment

Weet niet warom je zit te twijfelen... schaf zeker die Tamron aan...
      Heb de mijne al een half jaar en ik zeg je voor 100% : dit is een toplens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
        alleen is die tegenovergestelde draairichting van de zoomring natuurlijk iets minder handig (voor canon dan toch)...
        Gwn een klikje dat je in je hoofd moet omzetten en daar wen je snel aan.
        Maar zoals mijn voorgangers al hebben gezegd is dit een best te pruimen lensje. Enige nadeel dat ik er aan vind is het geluid. Maar daar heb je oordopjes voor he

grtz Jan
        Materiaal: Canon 17-50 2.8 /\ Tamron 400D /\ Canon 70-200 MSU L

Comment

In vond het een fijne lens, omdat deze erg scherp was. Ik heb deze weg gedaan omdat deze icm mijn externe flitser problemen gaf (onderbelichte foto´s').

Daarnaast maakte deze teveel geluid wat bij conferenties erg vervelend was.

Ik geloof niet dat de Sigma beter is. Deze Tamron is op 2.8 al haarscherp.

Ik denk dat je er misschien beter aan doet als de lens uit Japan komt. Japan stelt enorme hoge kwaliteits eissen aan alles wat daar vandaan komt.
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

-----
            Last edited by Innovator; 10 februari 2008, 18:59.

Comment

370 bij topfoto in voorraad

Comment

Bedankt voor de vele reacties!

@Aestiva:
                Die onderbelichting, was dat dan in combinatie met een 430 EX?

Groeten, Fre
                Mvg, Fre

Comment

Nee met de 580 flits!

Hier heb ik er wat over geschreven en men is tot de conclusie gekomen dat het komt omdat de tamron geef afstand informatie aan de flits kan doorgeven.

Comment

Ik zelf heb niet veel problemen met deze lens, buiten het feit dat hij men foto's overbelicht maakt... men flitser staat -1 ingesteld. Anders zijn al men foto's overbelicht. Echt vaag, nog tans volgens een ander topic hier, stuurt de tamron wel de flits info door naar het toestel.

Met de interne flitser heb ik dit probleem wel minder. Dit weekend experimenteer ik nog eens wat meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                      Wil ook deze Tamron, zeer moeilijk in voorraad in winkels, mediamarkt oostende 1 voorbeeldlens in winkel vol stof €399, fotokonijnenberg al een maand in bestelling, denk dat ik hem op ebay duitsland zal kopen €335.
                      pff... Ik wacht hier ook al een paar weken op bij fotokonijn. In Nederland is hij blijkbaar wel binnen (volgens de site). Ze beantwoorden mijn mails er zelfs niet meer over, ik zal wat hard zagen denk ik

Comment

De scherpte en zuiverheid op 2.8

Comment

Zou de volgende combinatie een mooi alternatief zijn of toch maar de tamron?:

canon 50 mm 1.4 USM (win ik lichtsterkte)
                          +
                          canon 18-55 IS (nieuwe versie van de kit, ongeveer hetzelfde bereik)

ipv de tamron

Deze 18-55 IS is namelijk volgens Blackbandit ook erg scherp! En de prijs van deze combinatie ligt rond de 460 euro, niet zo erg veel meer dus dan de tamron (355 euro).
                          Last edited by fre310; 8 februari 2008, 15:50. Reden: prijzen toegevoegd
                          Mvg, Fre

Comment

Canon 17-40 f4L

Als je daar mee fotografeert, stap je nooit meer van L lenzen af

Comment

-----
                              Last edited by Innovator; 10 februari 2008, 18:58.

Comment

Working...
                              X