Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograferen in het tropisch regenwoud

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotograferen in het tropisch regenwoud

Hallo,

Dit voorjaar ga ik op reis naar Thailand, waar ik oa vogels zal fotograferen.
    Mijn vraag is eigenlijk tweeledig:

Mijn 500mm lens wil ik niet meesleuren, daarom zal ik de Canon 400mm F5.6 aanschaffen. Waar zou ik dit objectief best kopen (tegen een scherpe prijs)?
    Mijn 500mm heb ik bij Konijnenberg België gekocht, maar zover wil ik niet rijden, ik woon in Brugge.

Door de donkere omstandigheden in het regenwoud wordt gebruik van een flitser aanbevolen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Is de Canon Speedlite 430EX hiervoor een goede optie?
    Geeft dit goede, natuurlijke resultaten?

Re: fotograferen in het tropisch regenwoud

Ik heb noppes-nul-niks ervaring of kennis van flitsers maar een beeld van een 400mm lens bijlichten met flits? euhm.. gaade gij een voetbal-stadion-verlichtingspaal meenemen ofzo?

allez nogmaals: ik heb daar dus geen verstand van maar 400mm lijkt me wel nogal nen afstand en daar gaade dus een stevig lampeke voor mogen hangen
    equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Sommigen gebruiken daarvoor een http://www.synvis.com/FlashXtender.htm

Comment

Denk toch eerder dta je in de richting van een 580ex zal mogen gaan, zo'n 430 lijkt me te zwak. Ik weet nie hoe je budget zit, maar al gedacht aan een 2.8 IS lens?
        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
          Ik weet nie hoe je budget zit, maar al gedacht aan een 2.8 IS lens?
          Hij heeft een 500mm lens, dus dat zit wel goed

Comment

In het Brugse heb je niet zo veel keuze qua winkels,
            Foto Demey in Sint-Amandstraat heb je wel maar die is verschrikkelijk duur als je vergelijkt met fotokonijnenberg en daar zal je zoiezo je lens moeten bestellen.
            Tuyttens ook in Brugge centrum idem (heel duur)
            Tot op heden heb ik geen goeie uitgebreide speciaalzaak (dichtbij) gevonden zoals die in Turnhout. Maar als er iemand meer weet wil ik het graag horen
            Mijn raad: rij gewoon naar Fotokonijnenberg
            Doe ik ook en ik woon ook in Brugge
            Nikon D700 en veel te duur glas
            "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
            my flickr

Comment

Het lijkt misschien een beetje gek, maar mocht ik in jouw plaats zijn dan deed ik die 500 mm toch mee.
              Als je werkelijk voor vogelfotografie gaat dan is m.i. het gesleur waard.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

dan koop je dat toch in Bangkok, veel goede moderne winkels, en stukken goedkoper ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                  Het lijkt misschien een beetje gek, maar mocht ik in jouw plaats zijn dan deed ik die 500 mm toch mee.
                  Als je werkelijk voor vogelfotografie gaat dan is m.i. het gesleur waard.
                  In het regenwoud ga je niet veel vogels of andere grotere dieren zien. Als je heel vroeg opstaat misschien in de buurt van rivieren en dergelijke. Maar waarom zou je bv. geen Panasonic FZ18 of zelfs FZ8 aanschaffen en meenemen. Veel handiger op reis en praktisch dezelfde mogelijkheden als met jouw loodzware apparatuur. Bovendien ga je minder kapitaal verliezen als je daar uitglijdt en valt of in het water terechtkomt e.d. Volgens mij is zo'n gesleur alleen de moeite waard als je het niet zomaar voor 'n plezierreis of hobby doet.
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                    In het regenwoud ga je niet veel vogels of andere grotere dieren zien. Als je heel vroeg opstaat misschien in de buurt van rivieren en dergelijke. Maar waarom zou je bv. geen Panasonic FZ18 of zelfs FZ8 aanschaffen en meenemen. Veel handiger op reis en praktisch dezelfde mogelijkheden als met jouw loodzware apparatuur. Bovendien ga je minder kapitaal verliezen als je daar uitglijdt en valt of in het water terechtkomt e.d. Volgens mij is zo'n gesleur alleen de moeite waard als je het niet zomaar voor 'n plezierreis of hobby doet.
                    Tja, of een gsm met camera?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                      In het regenwoud van Ecuador heb ik destijds nochtans duizenden, zoniet tienduizenden prachtige vogels gezien.
                      Voor een 'vogelaar' moet dit toch wel vrij unieke beelden opleveren.
                      Met mijn 200mm kwam ik wel stukken tekort om deze vast te leggen.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

6 jaar fotografie in Kongo (Equateur, dat is écht tropisch regenwoud) hebben mij het volgende geleerd : De meeste dieren zijn heel schuw en moeilijk te benaderen. Sterke tele is zeker geen luxe. Flits is volgens mij zinloos : een vogel op 25 m afstand krijgt geen licht meer, zelfs niet van de sterkste flitser. Dus is er maar een oplossing : lichtsterke lenzen. Misschien helpt een hogere ISO en beeldstabilisatie en waar mogelijk, een statief.
                        Goed Licht!
                        Mil

Comment

Bedankt voor de reacties.

Bedankt Hans voor de tip, dat is bruikbaar.
                          Verder blijkbaar geen vogelkijkers hier met ervaring van fotografie in het regenwoud.

De lens kopen ter plaatse is nog een goede optie om te overwegen, alleen kom ik helaas niet in de buurt van Bangkok. Ik zal eens opzoeken of dat mogelijk is in het zuiden van Thailand.

Comment

nog deze link met prachtige foto's uit Thailand:

volgens mij zijn (bijna) alle foto's ingeflitst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door inornatus Bekijk bericht
                              Bedankt voor de reacties.

Bedankt Hans voor de tip, dat is bruikbaar.
                              Verder blijkbaar geen vogelkijkers hier met ervaring van fotografie in het regenwoud.

De lens kopen ter plaatse is nog een goede optie om te overwegen, alleen kom ik helaas niet in de buurt van Bangkok. Ik zal eens opzoeken of dat mogelijk is in het zuiden van Thailand.
                              Nou, ik heb wel ervaring met fotografie in 't regenwoud, en 't enige wat ik weet, is dat ik met 1600 ISO en 2.8 dikwijls nog aan een te lange sluitertijd zat, en dat op 17mm. Met 400mm en 5.6 wordt de situatie zo mogelijk nog moeilijker.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

Working...
                              X