Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prime lens voor EOS 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Prime lens voor EOS 300D

Ik ben van plan mij een lichtsterke prime lens (50mm) te kopen voor mijn canon eos 300d. Ik wil niet gaan boven de 250 euro. Ik ben nog een groentje dus ik laat aan jullie over om te zeggen welke volgens jullie de beste qua prijs en kwaliteit is. Alvast bedankt

Mvg Jochen
    Jochenvde Photography
    Flickr

Re: Prime lens voor EOS 300D

Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
    Ik ben van plan mij een lichtsterke prime lens (50mm) te kopen voor mijn canon eos 300d. Ik wil niet gaan boven de 250 euro. Ik ben nog een groentje dus ik laat aan jullie over om te zeggen welke volgens jullie de beste qua prijs en kwaliteit is. Alvast bedankt

Mvg Jochen

Jochen,

als je een 50 mm wil moet je voor de "plastic fantastic" ofwel de
    Canon 50mm F1.8 II gaan, zou nooit in de fototas van een fotoliefhebber mogen ontbreken. Een zeer goede, kwaliteit/prijs, lens. Momenteel kost ze bij het konijn 84,39 €.

Groetjes RichKE.
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Hallo,
      Tubbs verkoopt of verkocht een MarkI ( metalen vatting)
      Zie onder aanbod van nog niet lang geleden
      Succes
      Leo
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
        Ik ben van plan mij een lichtsterke prime lens (50mm) te kopen voor mijn canon eos 300d. Ik wil niet gaan boven de 250 euro. Ik ben nog een groentje dus ik laat aan jullie over om te zeggen welke volgens jullie de beste qua prijs en kwaliteit is.
        Ik zie dat je je huiswerk grondig gedaan hebt.

Comment

Voor 250€ kan je de 50mm F1.4 tweedehands vinden.
          Panasonic G1

Comment

ik zou persoonlijk de 50 mm 1.8 nemen, wat deze niet heeft tegenover duurdere lenzen is USM, wat je absoluut niet mist! ik heb deze lens sinds een paar dagen en ben er tot nu toe heel tevreden van, ze kost ook maar 85 euro, een koopje zou ik zeggen
            Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
            BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
              ik zou persoonlijk de 50 mm 1.8 nemen, wat deze niet heeft tegenover duurdere lenzen is USM, wat je absoluut niet mist!
              Met USM kan je wel altijd handmatig scherpstellen, ook is staat de AF ingeschakeld. Dat is handig om snel te corrigeren bij foto's met een heel kleine scherptediepte. Bij de f1,8 moet je daarvoor altijd het schakelaartje op de lens omschakelen, anders beschadig je het AF-motortje.

De onscherpe achtergrond ziet er bij de f1,4 versie ook wat beter uit.

De f1,8 versie heeft wel de beste prijs/kwaliteit verhouding, maar de f1,4 is wel wat beter (ze is ook heel wat degelijker gebouwd dan de f1,8 II).

Voor 250 euro koop je geen nieuwe 50mm f1,4 maar je zit er niet zo heel ver af. Bij Fotokonijnenberg is ze sinds december (toen heb ik er een gekocht) wel wat goedkoper geworden (dat gebeurt bijna altijd als ik pas iets gekocht heb).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Ok. Ben er weer iets wijzer uit geworden en ik denk dat ik een id heb welke ik ga nemen De f1.4 is misschien iets duurder, maar ik investeer liever een centje meer voor iets meer kwaliteit. Het gaat me namelijk om scherpe en contrastrijke foto's. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Grtz Jochen
                Jochenvde Photography
                Flickr

Comment

Goede keuze zou ik zeggen, ik volg ook volledig BlackBandit, enkel heb ik nog niet het budget om 250 euro te betalen
                  Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                  BLOG

Comment

Goede keuze die 1.4
                    Heb deze ook sinds enkele dagen en nog geen moment spijt van.
                    Scherp, scherper, scherpst...
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Working...
                    X