Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oude lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oude lenzen

    Ik heb mij sinds kort de Nikon D40 aangeschaft en ben dus nog een beginneling. Nu meen ik mij te herinneren dat mijn schoonvader nog 2 lenzen heeft liggen van zijn Nikon D70 (analoog). Mijn vraag is nu: zou ik die lenzen kunnen gebruiken op mijn D40? (welke lenzen het zijn weet ik niet meer precies)
    Last edited by Vliennie; 31 januari 2008, 14:06.
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun.

  • #2
    Re: oude lenzen

    Normaal zullen die lenzen van zijn F70 wel moeten werken op je D40,
    maar je zal waarschijnlijk wel geen AF hebben, maar om daar zeker van te zijn moet je weten welke lenzen het precies zijn
    Nice pen, bet you write good stories with it.
    Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

    Comment


    • #3
      Re: oude lenzen

      Op de D40 kan je bijna alle Nikkor lenzen draaien zonder de camerabajonet te beschadigen. Bij de D80, D200 etc kan je deze nl. beschadigen als je er een pre-Ai lens opdraait. De D40 neemt het allemaal, maar je hebt wel minder functionaliteit. Zeker als het lenzen uit het "analoge tijdperk" betreft zal je alles manueel moeten instellen. Dat is moeilijker dan alles automatisch laten meten en op het knopje drukken, maar je leert wel (heel veel) meer over de technische kanten van fotografie. Je kan o.a. aan de hand van het serienummer teweten komen welke lens je exact hebt op de Nikon Lens serial website.
      :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

      Comment


      • #4
        Re: oude lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door Vliennie Bekijk bericht
        Ik heb mij sinds kort de Nikon D40 aangeschaft en ben dus nog een beginneling. Nu meen ik mij te herinneren dat mijn schoonvader nog 2 lenzen heeft liggen van zijn Nikon D70 (analoog). Mijn vraag is nu: zou ik die lenzen kunnen gebruiken op mijn D40? (welke lenzen het zijn weet ik niet meer precies)
        Passen wel maar hoogst waarschijnlijk manuele scherpstelling.
        Dus ben je beter die lenzen gewoon aan mij te geven

        Comment


        • #5
          Re: oude lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Passen wel maar hoogst waarschijnlijk manuele scherpstelling.
          Dus ben je beter die lenzen gewoon aan mij te geven
          bedankt voor het aanbod, maar nee dank u
          ik zal het erop wagen
          Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun.

          Comment

          Working...
          X