Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 Lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D40 Lenzen

Hallo iedereen,

ik ben hier nieuw dus ja vergeef mij voor de mistakes die ik maak.
    Ik heb een vraag over lenzen voor de Nikon D40. Ik weet dat enkel lenzen met ingebouwde focus motor mogelijk zijn, maar klopt het als ik zeg dat alle AF-S lenzen dit soort lenzen zijn?
    Ik zou namelijk een nieuwe lens willen kopen maar natuurlijk moet die wel perfect passen op mijn toestel e.

Greetz,
    Sem

Re: Nikon D40 Lenzen

AF-S als het een Nikkor of HSM als het Sigma en van de andere merken weet ik het niet, maar er zijn er een paar.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Nog even wachten en er komen er een aantal van Tamron bij...

Zoals de 17-50 (F2,8), 18-200, 18-250 en 70-300 (zie deze press release). Let wel... de huidige zijn niet geschikt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Nog even wachten en er komen er een aantal van Tamron bij...

Zoals de 17-50 (F2,8), 18-200, 18-250 en 70-300 (zie deze press release). Let wel... de huidige zijn niet geschikt !
        ECHT ??? Geweldig !!!!

Gewoon geweldig !!!!

Boony (D40 gebruiker)
        Last edited by Boony; 30 januari 2008, 19:28.
        I would, if I could ...

Comment

http://www.nikonians.org/forums/dcbo...topic_id=13319
          Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
          Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Vraagje

Hoe kan je aan een Tamron-lens zien dat hij op een D40/D60 AF heeft ?

Bij Nikkor is dat de afkorting "AF-S" bij Sigma "USM" en bij Tamron ??

Boony
            I would, if I could ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boony Bekijk bericht
              bij Sigma "USM"
              Je zal weinig Sigma's vinden met USM, maar wel een aantal met "HSM".
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Je zal weinig Sigma's vinden met USM, maar wel een aantal met "HSM".
                Euh, juist, dat bedoelde ik

Onderstussen ben ik nog eens naar de site van Tamron gaan kijken en vergelijken maar beide lenzen
                zijn aangegeven met SP AF 17-50 F/2.8 XR Di II LD Asph [if].

Hoe zie je nu het verschil ?
                I would, if I could ...

Comment

je kan dit zien aan de

IF = Internal Focusing

groeten Davy
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                    je kan dit zien aan de

IF = Internal Focusing

groeten Davy
                    Nee, IF wil gewoon zeggen dat je objectief niet langer of korter zal worden tijdens het focussen en dat je voorste lens-element niet zal meedraaien tijdens het focussen (is bv handig als je een polarizer gebruikt)

wat betreft het verschil tussen de 2 types voor nikon,
                    volgens mij is het type met AF-motor: model A16NII (zoals je hier kan lezen)
                    en het type zonder AF-motor: model A16 (zoals hier staat geschreven)

wat ik mij wel afvraag, is of je de types met AF-motor ook kan gebruiken op body's met ingebouwde AF-motor
                    Nice pen, bet you write good stories with it.
                    Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

Comment

oeps

Goed dat ik geen d40 heb dan
                      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Zouden die versies met scherpstelmoter erin evenveel kosten als degene zonder scherpstelmoter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                          oeps

Goed dat ik geen d40 heb dan
                          Ik zou niet meer zonder de mijne kunnen maar "that's just me" .

Oorspronkelijk geplaatst door mike54321 Bekijk bericht
                          Zouden die versies met scherpstelmoter erin evenveel kosten als degene zonder scherpstelmoter?
                          Vermoed van wel. De Canon versie (ook met scherpstelmotor) kosten toch evenveel dacht ik.
                          I would, if I could ...

Comment

Lees hier zo wat het AF-S en HSM verhaal door, en had hierover nog een vraagje.
                            Ben zaterdag bij Konijn geweest met als doel het aankopen van een Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS DG
                            en/of een Sigma 150 F 2.8 EX DG HSM. Daar kreeg ik te horen dat geen van beide op
                            mijn D40x zouden passen omwille van dat AF-S gedoe. Waren net op sluitingstijd
                            daar, dus heb niet veel meer info durven vragen en ben dus met lege handen huiswaarts gekeerd.
                            Kan iemand mij kort uitleggen waarom ik op mijn D40x weinig lenzen kan plaatsen ?
                            Of kunnen wel alle Nikkor en Sigma lenzen worden geplaatst ?
                            Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
                            Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

Wally's Photogallery *** Wallysplace.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mike54321 Bekijk bericht
                              met motor kost meer. vergelijk de prijs van de sigma 18-70 maar is met de prijs van de versie met HSM.
                              || Photography Blog ||

Comment

Working...
                              X