Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 18-70 vs 24-120 vr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon 18-70 vs 24-120 vr

Ik heb nu vanalles gelezen over de 24-120 VR, maar ik heb een vraagske voor de mensen die deze lens hebben en ook de 18-70. Ik heb nu de 18-70 en de 35 2.0 en een paar andere primes als groothoek. Nu kan ik aan een zeer goede prijs een 24-120 vr op de kop tikken maar ik lees in de revieuws veel verschillend de een zegt dat de lens optisch niet in orde is en de ander zegt dat heel goed is. Nu mijn vraag is aan de mensen die deze lens hebben (of hadden) is ze bv even goed als mijn 18-70 (waar ik heel tevreden over ben).

Ik wil de lens vooral gaan gebruiken voor evenementen of voor op reis. Als ik deze lens koop is het vooral te doen voor het de VR.

Graag jullie advies
    Pain is temporary; victory is forever!

Re: nikon 18-70 vs 24-120 vr

Ik heb de lens altijd graag gebruikt. De lens is wel optisch in orde, zeker als je een recente versie hebt. Blijkbaar waren de eerste reeksen van jaren geleden soft maar daar ik heb nooit last van gehad. Ze is zeker zo goed als de 18-70 maar verwacht er geen mirakles van. Ze kan wel niet op tegen de 35mm maar dat is normaal.

Je moet wel beseffen dat mm tss 18-24mm een veel grotere impact hebben op wat je kan fotograferen dan de tele-mm van 70-105
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik heb de voorganger gehad, zonder VR, en op een SLR was ik er altijd tevreden over, maar na een jaartje op mijn D70 heb ik hem toch weggedaan ivm gebrek aan groothoek. De constructie vond ik twijfelachtig, ik had zeer veel speling op de tubes, maar wel mooie foto's.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je een goed exemplaar hebt van minder dan 2,5 jaar oud heb je ene heel fijne allround lens, de VR is zeker praktisch en... hij doet het natuurlijk zelfs op een D3.
        Wat betreft de prijs, die ligt duidelijk ietsje lager dan een paar jaar terug door de eveneens gedaalde prijs van de 18-200mm. Je mag me pmmen voor prijsadvies.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Ook ik heb het oude model van de 24 120. Zeer veel gebruikt op analoog, maar voor digitaal is de 24 mm iets te kort. Dan prefereer ik liever de 18-70, die ik trouwens ook heb. Het verschil tussen 70 en 105 is minder storend dan het verschil tussen 24 en 18.
          Beter is de 18-200 VR-AFS. Voor uitstapjes en vakantie is deze lens zeer geschikt. Veel beter dan de 24-120.

Comment

Misschien straks de Nikon AF-S 16-85 VR II?

Comment

Working...
            X