Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke convertor voor Canon body

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke convertor voor Canon body

Dit is mijn allereerste post hier...
    Hopelijk stel ik geen al te idiote vraag.

Ik ben al lang gebeten door de fotografie-microbe, maar had nog geen Reflex. Mijn exploten werden vastgelegd op de gevoelige chip via mijn oude Canon G2 - die ik nog steeds schitterend vind trouwens.
    Na jaren aarzelen overweeg ik heel serieus de stap te zetten naar Reflex, en na hier en op andere sites wekenlang inspiratie opgedaan te hebben (en na de oren van meerdere bevriende fotograafskoppen gezaagd te hebben) heb ik gekozen voor een Canon 40D (ja, ik weet dat de 450D ook uit is, maar neen, ik kies toch lekker voor de 40D), een Tamron 17-50 f 2.8 di II, een Canon EF 85 mm F 1.8 USM en een Bigma (Sigma 50-500). De Bigma wil ik enkel gebruiken voor natuurfotografie, de twee andere zijn meer algemeen, en wil ik ook gebruiken voor concertfotografie. Op termijn zou ik nog graag een 70-200 2.8 kopen (vermoedelijk Canon vermits ik toch heel wat kritiek hoorde over de Sigma, en ik ben er nog niet uit of ik al dan niet IS wil) voor de concertfotografie, maar dat is niet meer voor dit jaar.

Met die 85 mm kom ik in een aantal gevallen wel wat te kort op concerten. Is het zinvol dat ik nu een investering doe in een 1.4 convertor, en indien ja, welke koop ik dan?
    Ik las elders dat een convertor op de Bigma ook wel leuk kan zijn (vanop statief natuurlijk), ook al werkt de autofocus dan niet meer. Maar werkt een Canon-convertor op een Sigma-lens (en omgekeerd, werkt een Sigma-convertor op een Canon-lens)? En indien niet, wat werkt er dan niet? Verliest men b.v. enkel de autofocus (wat niet erg zou zijn vermits die per definitie al zal verloren gaan wegens te weinig licht)?

Ik las ooit dat een Kenko MC1.4 Pro300 zowel werkt op Sigma als Canon (en natuurlijk ook op Tokina, maar voorlopig heb ik geen Tokina, en als ik er ooit één zal kopen, dan zal 't een superbreedhoek zijn en daarop is een convertor nogal zinloos denk ik).

Re: Welke convertor voor Canon body

Converters of extenders zijn bijvoorkeur geschikt op prime lenzen vanaf 135 mm, zelf gebruik ik een kenko Pro 1.4 X en ik gebruik die op de 135mm F2 L USM en op de 300mm F4 L USM, ingeval van noodzaak kan dat ook gebrukt worden op de 70-200 F2.8 L USM, maar dan liefst gebruiken op 200 mm.

De testen die ik deed geven mindere resultaten langs de 70mm kant maar op 200 mm op zijn best.

De Kenko zal ook werken op de 85mm maar waarschijnlijk met iets minder scherpe resultaten.

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Extenders dienen inderdaad niet om je snel even een tweede setje lenzen te maken

De beeldkwaliteit bij gebruik van een extender hangt in de eerste plaats af van de lens
      Daarom wordt het gebruik op zooms afgeraden

De Kenko Pro 300 1.4 DG blijkt volgens de meeste reviews dezelfde kwaliteit te hebben dan de originele van Canon en Sigma en kost minder

Er was recent een post met (nogal overtuigende) testopnamen van een Bigma met de Kenko

Ik probeer hem nu uit op de Canon 100-400.
      Het resultaat is niet hetzelfde maar toch acceptabel zeker in vergelijking met fotos genomen met een compactje op het oculair van een digiscoop

Comment

Bedankt voor de tips!
        Ik denk dat ik eerst wat ervaring zal opdoen zonder extender, en dan na een paar maand oordelen of ik 't ding echt nodig heb. Indien ja, dan ga ik voor een Kenko.

Comment

Ik ook heb de 135mm-f2 L en ik vraag me af, Jeff blijft er nog wat over van die 135mm met een 1.4 Kenko extender of kan je dan beter de 200mm-f2.8 L er bij kopen ?

Grz, Dick.

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Converters of extenders zijn bijvoorkeur geschikt op prime lenzen vanaf 135 mm, zelf gebruik ik een kenko Pro 1.4 X en ik gebruik die op de 135mm F2 L USM en op de 300mm F4 L USM, ingeval van noodzaak kan dat ook gebrukt worden op de 70-200 F2.8 L USM, maar dan liefst gebruiken op 200 mm.

De testen die ik deed geven mindere resultaten langs de 70mm kant maar op 200 mm op zijn best.

De Kenko zal ook werken op de 85mm maar waarschijnlijk met iets minder scherpe resultaten.

MVG, Jeff

Comment

klof,

je kunt'm hier komen testen hé

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
            X