Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro lens

Hallo, kan iemand mij een scherpe canon macro lens aanbevelen? Heb een 40D. Ben aan het twijfelen tussen de ef-s 60mm en de 100mm

Re: Macro lens

de 100mm macro is zeer scherp. Maar voor wat zal je die gebruiken? Als dit voor vlinders en andere beestjes is zal een 60mm zeer kort zijn. Maar moeilijk gaat ook.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

De Canon 100 is inderdaad scherp... Voor 100€ extra heb je de Sigma 150 f2.8, écht een aanrader. Hiermee kan je ook iets verder van je onderwerp blijven.
      BD0910BE

Comment

Ik heb de EF 100mm F2.8 USM, en ben der 100% tevreden van !

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik heb eigenlijk nog nooit gelezen dat iemand ontevreden was over de scherpte van zijn macrolens, welke dan ook Tamron, Sigma, Nikkor, Canon enz..
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Scherpte zal geen probleem zijn, je keuze zal moeten afhangen van wat je precies wil gaan fotograferen.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

opletten dat die 150 van sigma met je crop plots niet te ver wordt 90-100 of 105 zijn ideale afstanden. zelf eventueel nog te gebruiken als portretlens.
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Working...
              X