Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 10-20 Waarop letten bij aankoop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 10-20 Waarop letten bij aankoop?

Ik ben van plan binnenkort een Sigma 10-20 te kopen en heb al wel eens gelezen dat er soms wat "mindere" exemplaren tussen zitten. Ook wordt er op het forum aangeraden de lens te proberen in de winkel. Nu is mijn vraag, waarop moet men zoal letten bij het uittesten van de lens?

Mat dank bij voorbaat,

Gilby.
    Nikon D90 + 18-200 VR

Re: Sigma 10-20 Waarop letten bij aankoop?

Heb deze lens ook pas en ben zeer tevreden.
    Ik mocht ze ook even uitproberen in de winkel (foto rubens). Gewoon een testshot genomen en op het schermpje gecheckt of alles mooi scherp was.

Misschien kan je de lens door de winkel laten checken op back/front-focus.

Succes met je aankoop

Grtz,
    Cyberslip

Comment

Hey Gilby,
      (Ik spreek niet uit ervaring, maar) het is misschien raadzaam de lens te testen op de nieuwe Nikon D300 of D3 (die zal dan wel slechts 5.4mp beelden maken), de schermpjes van deze camera's zijn véél gedetailleerder (en groter) en kunnen je helpen om de scherpte van de lens te beoordelen,

En tegelijkertijd heb je nog eens een nieuwe camera kunnen uittesten,

Veel succes met je aankoop

Groeten
      Tim

Comment

Niet testen op je schermpje, maar gewoon op een PC. Tegenwoordig heeft toch elke zaak die staan. Uit eigen ervaring: zet je camera wel even van RAW af, want op die PC zit natuurlijk net geen converter.

Bij geval van twijfel en geen PC aanwezig: A4 afdruk in de snelservice, kan zeer snel en tov de prijs van de lens maakt het toch ook niet uit.

Ik had dus bij de test een heel slechte, maar op raw geschoten, en ze wisten in de winkel ook niet wat ze zagen: scheef scherpte veld, nergens echt scherp en meer CA als beeld(blauw dikker als de tak).

Lens uit andere vestiging was prima. Als je de ervaringen bij Fred Mirandea leest klopt dit wel, slechte kwaliteitscontrole of zo.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

GOED NAKIJKEN!!!
          Ik kocht zelf een lens van Sigma, na thuiskomst bleek er gewoon speling op de inner tube te zitten.
          Bij Sigma waren ze allesbehalve sympathiek aan de telefoon en omdat ik het euvel niet in de winkel heb vastgesteld wordt het een reparage ipv een vervanging!
          Voor een lens die ik nog geen 24u in mijn bezit gehad heb mag ik nu al de derde week wachten. It better be the best lens in the world of dat wordt mijn eerste en laatste Sigma
          St. Netels from Malinas a la Playa :-) PENTAX K10D & LEICA D-Lux 3 FavQuote: "There's nothing an agnostic can't do if he really doesn't know whether he believes in anything or not." http://flickr.com/photos/7385503@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Netels Bekijk bericht
            Bij Sigma waren ze allesbehalve sympathiek aan de telefoon en omdat ik het euvel niet in de winkel heb vastgesteld wordt het een reparage ipv een vervanging!
            Maar je moet toch ook gewoon bij de winkel zijn die de lens geleverd heeft en die 'moet' hem toch gewoon terugnmenen, eigenlijk met Sigma heb je niks te maken.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hartelijk bedankt aan iedereen voor de nuttige reacties. Ik zal zeker mijn ogen open doen bij de aankoop!

MVG

Gilby.
              Nikon D90 + 18-200 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Maar je moet toch ook gewoon bij de winkel zijn die de lens geleverd heeft en die 'moet' hem toch gewoon terugnmenen, eigenlijk met Sigma heb je niks te maken.
                Inderdaad, ik dacht, voor particulieren, moeten ze de lens, indien binnen de 7(of 8 of 10, ik weet niet meer juist welke van de 3) terug gebracht, ruilen voor een andere nieuwe of terug betalen.

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                X