Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All-round-lens Tamron

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• All-round-lens Tamron

Deze zomer ga ik voor bijna 3 weken op vakantie naar Toronto in Canada en wou een nieuwe lens gaan halen met een groot bereik zodat ik maar 1 lens zou moeten meenemen.

Momenteel heb een Canon EOS 350D met de standaard kitlens en nog een die tot 200mm gaat, weet nie juist welke.

Nu had ik gezien op de site van Tamron dat ze daar een nieuwe lens hebben AF28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC (Vibration Compensation), iemand hier die daar al ervaring mee heeft ?
    Tamron heeft ook volgende lens zonder de VC AF28-300mm F/3.5-6.3 XR Di.

Nu de vraag is meer, zou die VC zoveel betere foto's maken op 300mm uit de hand of merk je hier bijna niets van ?
    Is er eventueel nog een ander merk/model die even interessant is om zo een vakantie mee te ondernemen?

We gaan daar hoofdzakelijk dingen bezoeken in de stad zelf en naar de watervallen daar en normaalgezien ook ergens een week aan een meer zitten in zo een cabin.
    Last edited by GoBBLiN; 28 januari 2008, 17:59.

Re: All-round-lens Tamron

Aan een 18-250 ga je meer hebben aangezien die meteen ook groothoek biedt.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Aan een 18-250 ga je meer hebben aangezien die meteen ook groothoek biedt.
      Dan mis je wel de VC wat zeker in tele toch wel mooi mee genomen is.
      Misschien dat je ze beter in Totonto koopt en ineens op de camera zet. Dat kan je toch een borrel schelen.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        Dan mis je wel de VC wat zeker in tele toch wel mooi mee genomen is.
        Misschien dat je ze beter in Totonto koopt en ineens op de camera zet. Dat kan je toch een borrel schelen.

Hubert
        Ja, dan mist hij met zijn Canon wel VC; anderzijds wint hij optische kwaliteit met die 18-250 als ik me niet vergis. Maar waarschijnlijk weegt VC inderdaad wel het zwaarste door...

Ze meteen in Canada kopen, is absoluut een financiële aanrader .
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb nog altijd mijn 18-55 lens om 's avonds wat rond te lopen in de stad ofzo. Hetgeen ik wil vermijden is dat ik overdag van lens moet wisselen.

Iemand die een idee heeft hoe goed dat die VC is van Tamron? Dit is nog een vrij nieuwe lens en vraag mij af of dit me dan de mogelijkheid zou geven om op 300mm stabiele foto's te kunnen trekken uit de hand of dat ik hier zoiezo een statief voor ga nodig hebben ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GoBBLiN Bekijk bericht
            Ik heb nog altijd mijn 18-55 lens om 's avonds wat rond te lopen in de stad ofzo. Hetgeen ik wil vermijden is dat ik overdag van lens moet wisselen.
            Met een lens die op 28mm begint is wisselen onvermijdelijk.
            Niet doen dus......

Comment

Die VC ken ik niet.
              Maar als je al een 18-55mm hebt en je wil de voordelen van een VC dan is i.m.o. de keuze snel gemaakt.
              Met een DSLR is van lens wisselen een "part of the game".

'k Zou voor die AF28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC gaan. Dan heb je een groter totaal bereik en VC.
              En VC is voor een tele toch wel een groot voordeel.

Let wel : de kwaliteiten van de lens ken ik niet.....

Groetjes
              Skitch
              " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Persoonlijk zou ik toch ook voor de Tamron 18-250 gaan hoor...
                Je gaat meer hebben aan het bereik van 18-28 voor de meren en mooie uitzichten vast te leggen dan aan het telebereik van 250-300 mm...
                Croppen kan je altijd nog achteraf, maar breder gaan niet he!

Comment

Is een lens wisselen overdag dan gevaarlijk of zo
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Een lens wisselen overdag is zeker niets mis mee maar ik wou zo licht mogelijk gaan als we ergens naartoe gaan.
                    Daarmee dat ik 1 goede lens wou kopen en die VC erin spreekt mij ook wel aan.
                    Alleen heb ik geen idee hoe goed dat die VC wel is.
                    Niemand hier die zo een lens heeft waarschijnlijk ?

Foto's op 18mm zijn dan zoveel 'groter' dan foto's op 28mm ? Mis ik dan zoveel van het beeld ?

Comment

Foto's op 18mm zijn dan zoveel 'groter' dan foto's op 28mm ? Mis ik dan zoveel van het beeld ?
                      Ja zeker, 18mm is een heel stuk breder dan 28mm, dat is zeker 20° graden verschil in horizontale breedhoek.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Inderdaad.

Aangezien "zo licht mogelijk" de bedoeling is, zou ik twee lenzen meenemen:
                        Tamron 18-250
                        Canon 50/1.8 (dan kan je 's avonds en/of in gebouwen zelfs zonder flitser werken )

(En als je daarbij beeldstabilisatie wil, kan je nog altijd even naar Pentax of Sony overstappen, een tweedehands body met twee lenzen kopen, en dan heb je én een 18-250 VC, én een 50/1.7 VC... - maar dit laatste vergeet je best maar gauw voordat er hier weer een merkenoorlog losbreekt -)

Comment

Een lens wisselen overdag is zeker niets mis mee maar ik wou zo licht mogelijk gaan als we ergens naartoe gaan.
                          Daarmee dat ik 1 goede lens wou kopen en die VC erin spreekt mij ook wel aan.
                          Alleen heb ik geen idee hoe goed dat die VC wel is.
                          Niemand hier die zo een lens heeft waarschijnlijk ?

In de eerste generatie van VR/OS/IS scheelde het 2 a 3 stops.
                          Nikon heeft met VR II een volgende generatie(waarschijnlijk Canon ook) waar ze 3 a 4 stops mee claimen. Je kan met de Nikor 18-200 op 200mm(eigenlijk 300mm) toch nog scherp trekken op 1/25, wat 3,5 stop is.
                          De Tamrom weet ik niet maar ze is zeer recent en ik denk niet dat ze eerste generatie technologie in zullen gestoken hebben dus ik denk ook 3 a 4 stops.
                          Beste is ze eens te testen in de winkel.

Hubert
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

ik gebruik de 18-250 als wandellens en ben er zeer tevreden over , die stabilisatie staat er niet op , maar die mis ik ook niet , meestal gebruik je hem toch in omstandigheden waar er voldoende licht is ; toffe , betaalbare lens , goed scherp voor zijn prijs en mooie kleuren ....
                            Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Moet het per sé Tamron zijn? De Sigma 18-200 OS heeft iets minder bereik, maar heeft dan wél stabilisatie én groothoek. Kwalitatief zal die toch ongeveer even goed zijn als de Tamron denk ik.

Ik ga vermoedelijk de Sigma kopen voor reis naar Namibië.
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Working...
                              X