Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitleg lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Uitleg lenzen

Waar kan ik een overzicht vinden over de type lenzen:

lichtsterke lenzen, telelenzen, groothoeklenzen, primelenzen, ...

De kogel is door de kerk. Ik heb me de EOS 400D besteld met kitlens 18-55. Deze lens stelt niet veel voor heb ik al gelezen dus ik wil graag om te beginnen een extra lens kopen.

Ik wil graag familiekiekjes nemen maar hou van de wazige achtergrond met scherp afgelijnde zaken die men op voorgrond wil nemen. Mogelijk icm telelens omdat ik ook wel gra de natuur in ga. Mijn budget voor zulke lens is een 300 euro. Heb ik voor binnenhuisfotografie een aparte flash nodig?

Ik ga me deze week een boek kopen over de EOS 400D waarmee ik hopelijk de basisbeginselen onder de knie zal krijgen.
    | Canon EOS 400D | Canon 18-55 | Canon EF 70-200 f/4L USM |

Re: Uitleg lenzen

Hallo Anak,
    kijk eens op mijn site naar de rubriel "lenzen" , je zult er al een tijdje zoet mee zijn.

succes
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
      Hallo Anak,
      kijk eens op mijn site naar de rubriel "lenzen" , je zult er al een tijdje zoet mee zijn.

succes
      Die zit mijn m'n favo's. thx

Comment

Een goede lens voor een mooie prijs is de Tamron 28-75 2.8. Deze heeft heel goede kritieken en is niet zo duur (relatief natuurlijk). Je hoeft dus niet zo nodig bij Canon te blijven voor lenzen (Sigma & Tamron bv.).

Comment

Het is die 2.8 he waar het om gaat heb ik al gemerkt...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
            Het is die 2.8 he waar het om gaat heb ik al gemerkt...?
            Dat is de maximale diafragmaopening en dus op zijn beurt de lichtgevoeligheid. Hoe lager het nummer hoe groter de lichtgevoeligheid en dus zal je de sluitertijden kunnen laag houden (en/of een lagere ISO waarde instellen).
            Een groot diaframa hoe minder DOF je natuurlijk hebt in je foto's.

Comment

Sorry maar wat is DOF? Die wazigheid op achtergrond?

Ik heb nog veel te leren. Dinsdag heb ik pas mijn 400D en ga ik het boek EOAS 400D halen dus zal ik hal heel wat wijzer worden maar ik ben ondertussen al wel erg benieuwd natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anak Bekijk bericht
                Sorry maar wat is DOF? Die wazigheid op achtergrond?

Ik heb nog veel te leren. Dinsdag heb ik pas mijn 400D en ga ik het boek EOAS 400D halen dus zal ik hal heel wat wijzer worden maar ik ben ondertussen al wel erg benieuwd natuurlijk.
                DOF staat voor Depth Of Field, wat de Engelstalige term is voor scherptediepte. Dat zegt hoever de "scherpheid" in je foto voor en achter het onderwerp (waarop je scherpgesteld hebt) zich uitbreidt. Dus hoe kleiner die scherptediepte, hoe sneller de achtergrond wazig zal worden.

Twee linkjes:

En inderdaad, hoe kleiner het f-getal, hoe groter je diafragma en hoe kleiner de DOF.
                bram de greve photography | gallery | myspace
                Canon EOS 50D, EOS 400D, EF-S 17-55 f2.8 IS USM - EF 50mm f/1.8 II - EF 100mm f/2.0 USM - speedlite 430EX - Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM

Comment

Working...
                X