Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 100-300 F4 of toch de Bigma...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 100-300 F4 of toch de Bigma...

Rik Citaat:

Alleen het probleem met deze lenzen is dat ze nergens allemaal op voorraad hebben, in ieder geval niet waar ik ben geweest hier in de buurt...

Antwoord op mijn vraag op de leveringstermijn S 100-300,

Ik heb vandaag geïnformeerd bij Sigma.
    Deze lens is momenteel nog niet in produktie.
    Dus ze kunnen nog definitieve leveringstermijn geven.
    Waarschijnlijk zal dit nog een 3 tal maanden duren..

Leuk hoor, er ligt wel een 50-500 apart om die eens te bekijken.

Nu weet ik ook niet meer,die 3 maand is waarschijnlijk het minimum
    het zal eerder 6 maand zijn vrees ik.En nu al bestellen zonder die eerst eens uit te proberen....moeilijk hoor.
    Ik vind de foto's op het net van de 300 scherper dan de 500.
    Anderzijds biedt de 500 veel fun door zijn bereik, 750mm .....pfffff, dat spul stil houden,dat is al een uitdaging op zich

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Achterna Bekijk bericht
      Rik Citaat:

Alleen het probleem met deze lenzen is dat ze nergens allemaal op voorraad hebben, in ieder geval niet waar ik ben geweest hier in de buurt...

Antwoord op mijn vraag op de leveringstermijn S 100-300,

Ik heb vandaag geïnformeerd bij Sigma.
      Deze lens is momenteel nog niet in produktie.
      Dus ze kunnen nog definitieve leveringstermijn geven.
      Waarschijnlijk zal dit nog een 3 tal maanden duren..

Leuk hoor, er ligt wel een 50-500 apart om die eens te bekijken.

Nu weet ik ook niet meer,die 3 maand is waarschijnlijk het minimum
      het zal eerder 6 maand zijn vrees ik.En nu al bestellen zonder die eerst eens uit te proberen....moeilijk hoor.
      Ik vind de foto's op het net van de 300 scherper dan de 500.
      Anderzijds biedt de 500 veel fun door zijn bereik, 750mm .....pfffff, dat spul stil houden,dat is al een uitdaging op zich
      Ik hoor het al, je zit ook al in hetzelfde schuitje als mij, lastig he, zo'n hobby.....

En wat die levertijd betreft, zal inderdaad eerder langer duren dan korter....
      PENTAX for your precious moments

Comment

Ik ben ook een tevreden 100-300 gebruiker.De meeste foto's in de dierenparken tijdens onze Zuid-Afrika reis zijn met de 100-300 + 1.4 converter gemaakt.Die converer heeft er bijna altijd opgezeten ook al was deze niet steeds nodig.

Ik twijfelde tussen de 100-400 van canon en de sigma 100-300.Heb voor de Sigma gekozen omdat de canon toch een stuk duurder is en een schuif objectief is.

Mijn foto's vind je hier : http://foto.telenet.be/2755234228

mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Toch de Bigma, er is een topic met prachtige fotos uit de Olmense zoo ter illustratie op BD. Heb ook de Bigma, wel zwaar maar kun je op muurtje plaatsen e.a. om geen statief te moeten meesleuren. Of evt korte sluitertijd uit de hand. Is 800mm met crop 1.6 dus de moeite qua bereik!

Comment

Ik heb ze allebei gehad, en er is geen vergelijk mogelijk, de 100-300 f4.0 van sigma is denk ik een van de scherpste lenzen ooit gemaakt door hun. Ook zeer snel, en ligt goed in de hand. De Bigma daarentegen, is voor mij een slecht voorbeeld van hoe een 10x zoom moet zijn, onhandig, stroef draairing, en niet echt top boven de 400mm. Plus de 50mm als start ben je echt niks mee, vis nog vlees lens. En er zit ook geen stabilistatie op, op 500mm is dit toch wel een must . Ik heb er 3 exemplaren van gehad, en nooit is het "iets" geworden. Maar ja, dat is natuurlijk mijn idee hé.

Comment

Ook opletten met het gewicht,niet onbelangrijk als je op reis gaat.

mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Aja... de Bigma,
                Heb deze nu een goede drie maand, vrij kort dus nog.
                Ben er eigenlijk wel tevreden over, gezien het enorme bereik.
                Het is vooral een manusje van alles, een werklens dus .
                Ook wel een mooi weer lensje,gezien de lichtstrekte.Heb voor mij de beste camera (TAV) instelling
                gevonden.320sec/F8, iso op aut.100-800,een lagere snelheid dan 320s op 500mm is zelfs met SR nipt.
                Door de SR zijn de opname's beter dan met statief,ik gebruik soms wel een schouderstatief als ik op vogeljacht ga.
                Op statief had ik zelfs op 750s enkele onscherpe opname's-SR uit.
                Echt scherp is de lens niet op 500mm, dus vogeltjes liefst beeldvullend.. min.half.
                Raw helpt ook wel.Eigenlijk is het de ideale sportlens ik denk dan aan voetbal,atletiek,motorcross,
                Enfin alles wat een dichtbij, en een ver spelverloop heeft.
                Ook dierentuinen, pretparken of carneval-stoeten, voor mij is dan een mindere foto nog altijd beter dan geen foto (scherpte).
                Zonder twijfel zal een prime betere foto's opleveren wat scherpte betreft,anderzijds heeft de Bigma
                veel te bieden als je eisen wat minder zijn.
                Tot er een ideale lens bestaat, voldoet de Bigma voor mij als een allround lens prima.

Comment

Iedereen nog bedankt voor het reageren hier

M'n besluit is inmiddels al gemaakt, het is toch de Bigma geworden.
                  Mede door de lange (en niet duidelijk door Sigma aan te kunnen geven) levertijd van de 100-300 en het grote bereik van de Bigma (in mijn opinie ideaal voor o.a. dierentuinen).
                  Heb de lens inmiddels mogen ontvangen en getest, tot nu toe ben ik er zeer tevreden over, geen BF/AF problemen en qua scherpte valt het me reuze mee, ik ben er althans zeer over te spreken. Ook mede door de combinatie van de SR in m'n K10d is hij zeer goed te gebruiken uit de hand vind ik, en het gewicht om uit de hand te fotograveren vind ik ook nog allerzins acceptabel, okee, het is een loei van een lens, maar persoonlijk ondervind ik er geen hinder van.
                  Binnenkort zal ik wel even wat van de eerste testfoto's plaatsen.

Nogmaals iedereen bedankt voor de info/hulp.

Comment

Bij mij is het ook de 50-500 geworden. Als je het op een heel lange termijn gaat bekijken komt je met de meer zoom veel beter uit.

Waarom? Wetenschappers zeggen dat de aarde aan het opwarmen is en mss komt er dan ook meer zon(dus licht in belgie) en dan kan je deze extra zoom zeker gebruiken.

Nee nee nu terzake, ik heb nog geen spijt gehad van de 50-500. Statief vereist maar heel leuk.

Mvg
                    Gert
                    Canon 1D en glas van 28mm tot 500mm

Comment

Voor degene die nog is geïnteresseerd in de Sigma 100-300 EX f4 met Pentax vatting; Ik heb een status update mailtje gehad van Digitalstreet.nl. (ik had me daar enkele maanden geleden voor aangemeld, nog voordat ik ben overgestapt naar Canon) De lens is momenteel bij hun op voorraad. Dus, doe er je voordeel mee
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

In dit topic staan een aantal van m'n eerste foto's met m'n nieuwe Bigma

Comment

Working...
                        X