Welk soort filter kan ik het best gebruiken ter bescherming van de lens.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Lensbescherming
Collapse
X
-
-
Re: Lensbescherming
Skylight of UV filter. Voor de kostprijs moet je het echt niet laten, verlies in licht heb je er amper van. Hoe voorzichtig je ook bent als je er geen filter op hebt, er gebeurt altijd wel iets onverwachts, da's nu eenmal de wet van Murphy. En je vergeeft het jezelf nooit als je op de lens een kras maakt.
Djienbe
Comment
-
Zoals Jochen beweert. Ik heb nu toevallig een paar weken geleden de test gedaan met UV en zonder UV-filter, beiden op statief. Je kan er niet naast kijken. Het verschil is zeer duidelijk merkbaar met in het voordeel zonder UV-filter. Omdat ik van de oude stempel ben, ging ik tot over een paar weken ook steeds met UV-filter te werk. Dus vanaf nu niet meer.
MVG
Lennert je was me net voor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frandrix Bekijk berichtZoals Jochen beweert. Ik heb nu toevallig een paar weken geleden de test gedaan met UV en zonder UV-filter, beiden op statief. Je kan er niet naast kijken. Het verschil is zeer duidelijk merkbaar met in het voordeel zonder UV-filter. Omdat ik van de oude stempel ben, ging ik tot over een paar weken ook steeds met UV-filter te werk. Dus vanaf nu niet meer.
MVG
Lennert je was me net voor.
Waar is het net enorm merkbaar?
kan je full picture & crop van pictures eens online plaatsen anders?
thnx!!Imagination is more important than knowledge...
http://www.kiekje.be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk berichtKan je dit ergens voor ons tonen aan de hand van meerdere voorbeelden ?
Waar is het net enorm merkbaar?
kan je full picture & crop van pictures eens online plaatsen anders?
thnx!!
Djienbe
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk berichtJa, ik wil dat ook wel eens zien.
Djienbe
Comment
-
Ik gebruik instanet brillendoekjes.Mijn foto's en fractals
Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door heligeert Bekijk berichtAls ik dan geen filters plaats,met wat maak ik dan het beste mijn lens schoon als ik ergens te velde merk dat er iets op zit.Toch niet eventjes met mijn zakdoek zoals ik een tijdje geleden iemand zag doen.
Mja ik gebruik ook een microfiber doekje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door heligeert Bekijk berichtWelk soort filter kan ik het best gebruiken ter bescherming van de lens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk berichtSkylight of UV filter. Voor de kostprijs moet je het echt niet laten, verlies in licht heb je er amper van. Hoe voorzichtig je ook bent als je er geen filter op hebt, er gebeurt altijd wel iets onverwachts, da's nu eenmal de wet van Murphy. En je vergeeft het jezelf nooit als je op de lens een kras maakt.
Djienbe
Comment
Comment