Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon extender 1.4 of 2.0

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon extender 1.4 of 2.0

Hallo,

Ik werk met een Canon 40D (prachtig toestel!!!) en beschik onder andere over volgende lenzen: 70-200 IS USM f2,8 + 100-400 IS USM. Alhoewel deze lenzen uitstekend zijn had ik graag wat meer zoombereik willen behalen. Een extender zou een oplossing kunnen zijn maar welke keuze? Een 1.4 of een 2.0? Graag jullie advies, rekening houdend dat qualtiteit en netheid van de beelden primordiaal is... Thanks!

Alain

Re: Canon extender 1.4 of 2.0

Oorspronkelijk geplaatst door Digital Eyecatcher Bekijk bericht
    rekening houdend dat qualtiteit en netheid van de beelden primordiaal is... Thanks!

Alain
    Simpel, maximaal de 1.4x op een zoomlens.
    de 2x is eigenlijk enkel bruikbaar op prime lenzen, niet op zooms.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Simpel, maximaal de 1.4x op een zoomlens.
      de 2x is eigenlijk enkel bruikbaar op prime lenzen, niet op zooms.
      klopt. Met een 2x verlies je te veel scherpte en AF-snelheid dat je je kas zou opvreten.

Bij je 100-400 zou je bij de 2x zelfs een 200-800 f/8 - f/11 hebben... volgens mij onwerkbaar... Je verlies 2 stops en dat is te veel voor elke zoomlens.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
        Bij je 100-400 zou je bij de 2x zelfs een 200-800 f/8 - f/11 hebben... volgens mij onwerkbaar... Je verlies 2 stops en dat is te veel voor elke zoomlens.
        Ik heb het zelf getest, en het is inderdaad onwerkbaar.
        De AF werkt niet meer (ook niet met een 1,4x TC), en de zoeker wordt zo donker dat je met veel moeite nog handmatig kan scherpstellen op een zonnige dag.

Op de 70-200 kan je een 1,4x TC gebruiken, die teleconverter past wel op een 100-400L, maar je zit zonder AF, en de scherpte is heel wat minder.

Ik heb zelf ook een 70-200 + 100-400, en ook een 1,4X TC, maar die gebruik ik zelden op die lenzen. Meestal gebruik ik die op de Sigma 150mm f2,8 Macro.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

ik zie het nut van een teleconverter niet in als je die twee lenzen hebt...

op de 100-400 kan je hem niet zetten want je verliest te veel, en op de 70-200 gaat het niet veel nut hebben, want dan ben je beter af met je 100-400
          5DmkIII en wat glas

Comment

Hallo Guys,

hartelijk dank voor jullie advies... nu weet ik zeker dat ik geen 2.0 moet aanschaffen. Wat betreft de toepassing van een 1.4 extender op mijn 70-200 lens... ik kan inderdaad beter de 100-400 gebruiken. Maar ik was jullie vergeten te vertellen dat ik voor bepaalde Aviation Shoots de hulp krijg van mijn vriendin. Een extender zou haar dus van pas komen en zeker goedkoper uitvallen dan een tweede 100-400 aan te kopen ;o)

Nogmaals bedankt voor de info!!!

Comment

Working...
            X