Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200mm met 2x extender of vaste 400mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 70-200mm met 2x extender of vaste 400mm

Beste,

Omdat ik me wil verdiepen in natuurfotografie (vogels, klein wild) vroeg ik me af of je met een 2x extender op een 70-200 2.8 even mooie foto's kunt maken als met een 400mm 5.6 van Canon. Gezien we in dit soort fotografie altijd mm's tekort komen ga ik ervan uit dat er altijd op 400mm of op einde van zoomlens gefotografeerd wordt. Ik lees dat een zoomlens nooit de kwaliteit van een prime kan halen, maar is dit niet pixelpeepen ?

Wie heeft ooit al beide combo's tegen elkaar gezet ? overstap gemaakt ?
    En wat zijn de bevindingen ?

Alvast bedankt,
    Sven

Re: 70-200mm met 2x extender of vaste 400mm

Hey,

Ik ben zelf begonnen met een 70-300, om dan over te gaan naar een vaste 300mm met 1.4 extender zodat mijn AF bleef werken. Ik heb met de vaste 300mm F4 prachtige foto's gemaakt 300mm plus de 1.4 extender geeft 420mm
    Dit is net genoeg om natuur/vogelfotografie te beginnen. Later ben ik dan weer overgestapt naar de 500mm pus 1.4 extender. zie site www.vogelsvanbelgie.be. hier vind je ook de tips ivm telelenzen.

Dus mijn mening: Ik zou zeker gaan voor de vaste 400mm en indien mogelijk voor de vaste 300mmF4 want dan kan je nog een extender gebruiken zonder verlies van uw AF. en kom je dus uit op 420mm.

groeten,

Rudy

Vogelsvanbelgie
    Mvg,
    Rudy
    www.vogelsvanbelgie.be

Comment

? begrijp ik het goed dat je bij een vaste prime-lens je AF (autofocus verliest)? Heb ik nog niets van gehoord.

Comment

Yep,

Met een diafragma boven f4 verlies je uw AF bij een 2x extender.
        Mvg,
        Rudy
        www.vogelsvanbelgie.be

Comment

ah, maar bedoelde zonder extender, kreeg de indruk bij vorige post dat elke prime geen AF heeft

Comment

ik heb een 400mm 5.6 en moet zeggen , een zalige lens maar een moeilijke leercurve
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

kheb de combo van een 70-200 2.8L en een 2x extender een poosje uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat het een serieuze tegenvaller was. Vooral bij relatief weinig licht, dus f5.6 = soft soft soft. Als je dan nog eens gedwongen wordt om de iso op te drijven wordt het helemaal te gek. Ik kan me voorstellen dat de IS variant het hier dan ietsje beter doet. Ik zou me echt beperken tot een 1.4x extender. Met een 2x extender gaat imho de beeldkwaliteit er erg op achteruit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                kheb de combo van een 70-200 2.8L en een 2x extender een poosje uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat het een serieuze tegenvaller was. Vooral bij relatief weinig licht, dus f5.6 = soft soft soft. Als je dan nog eens gedwongen wordt om de iso op te drijven wordt het helemaal te gek. Ik kan me voorstellen dat de IS variant het hier dan ietsje beter doet. Ik zou me echt beperken tot een 1.4x extender. Met een 2x extender gaat imho de beeldkwaliteit er erg op achteruit.
                Allen, bedankt,
                't zal dan een beetje doorsparen worden en de 1.4x extender zoeken in afwachting.

Comment

Working...
                X