Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Circulair Polarisatie Filter voor Sony A100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Circulair Polarisatie Filter voor Sony A100

Ik heb sedert enkele weken een Sony A100 met de standaard kitlens 18-70. Nu ben ik erover aan het nadenken om een circulair polarisatie filter te kopen. Ik meen echter ergens gelezen te hebben dat de voorkant van de lens meedraait tijdens het scherpstellen. Heeft dit enige invloed op de werking van de filter of niet? Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Het klinkt misschien een stomme vraag, maar ben dan ook maar een beginneling. Het is mijn allereerste spiegelreflex.

In elk geval al bedankt voor een antwoord.

Greetz, Peter
    What you see is not always what you get.
    What you get is almost never what you saw.

Re: Circulair Polarisatie Filter voor Sony A100

Oorspronkelijk geplaatst door GTR1000 Bekijk bericht
    Ik heb sedert enkele weken een Sony A100 met de standaard kitlens 18-70. Ik meen echter ergens gelezen te hebben dat de voorkant van de lens meedraait tijdens het scherpstellen.
    Oorspronkelijk geplaatst door GTR1000 Bekijk bericht
    Het klinkt misschien een stomme vraag, maar ben dan ook maar een beginneling.
    Het stomste aan de vraag is, vind ik: Ik meen ergens te hebben gelezen en je hebt zelf de camera en dan weet je niet of de lens meedraait, dat weet je binnen 1 seconden: camera aan, ontspanknop half indrukken en naar de voorkant van de lens kijken.

Als de frontlens meedraait kun je wel een pola gebruiken, maar het is wel lastig want je moet eerst het pola effect instellen scherpstellen en de pola ring vasthouden.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

maar het is wel lastig want je moet eerst het pola effect instellen scherpstellen en de pola ring vasthouden.
      Nogal verwarrend.....

"Als" je frontlens meedraait, dan ga je eerst scherpstellen (knop half ingedrukt houden), en dan draai je aan je pol.filter tot je het gewenste effect hebt.........en (doorduwen) klik!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
        Nogal verwarrend.....

"Als" je frontlens meedraait, dan ga je eerst scherpstellen (knop half ingedrukt houden), en dan draai je aan je pol.filter tot je het gewenste effect hebt.........en (doorduwen) klik!
        en als je onderwerp beweegt????
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petronix Bekijk bericht
          Nogal verwarrend.....

Tx voor de tip. Lijkt me inderdaad makkelijker dan het voorgaande.

In elk geval allemaal bedankt voor de verklarende uitleg.

Greetz, Peter

Comment

@ hjansen
            hou ik me een keertje in, dan zeg jij het

straks krijgen we de vraag
            Ik heb op internet gelezen dat mijn camera prettig vasthoudt, hebben jullie hier een mening over?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

OK, heb de hint wel begrepen.

Comment

Working...
              X