Lijkt mij een vaste 50mm lens (op FF camera) om zo min mogelijk vertekening te hebben? Is mijn logisch denken juist?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Geschikte lens voor productfotografie?
Collapse
X
-
-
Re: Geschikte lens voor productfotografie?
Oorspronkelijk geplaatst door kestelyn Bekijk berichtvoor canon kan ik alvast de TSE 90mm aanbevelen.
Dit is toch een lens die zorgt dat je geen vervorming krijgt. dus ook voor architectuur erg geschikt.
Hoe werkt deze lens dan? Dus waarom krijg je hier geen vervorming mee en met een gewone lens wel?
En zijn er ook goedkopere geschikte oplossingen? Naar mijn weten heb je op 50 mm op een FF camera de minste vervorming? in vergelijking met tele en groothoek dan.....Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......
Comment
-
Vervorming hangt dacht'k toch ook sterk af van lens tot lens, niet enkel van het aantal mm.Mijn foto's en fractals
Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door starsofglass Bekijk berichtVervorming hangt dacht'k toch ook sterk af van lens tot lens, niet enkel van het aantal mm.
Je kan dat ook in photoshop corrigeren.
Maar wat je niet kunt in Photoshop -en daar zit het unieke van dergelijke lenzen- is je scherptevlak verleggen !Gurdy
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk berichtWas het niet interessant om te weten om welk produkt het gaat dan?Gurdy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk berichtAwel, de hierboven genoemde TSE 90.
Bedoeld wordt natuurlijk het te fotograferen produkt. Er zit verschil tussen horloges en supertakers en beide zijn produkten..Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Ik gebruik op mijn werk de volgende setup voor productfotografie van schoenen, laarzen, handtassen en textiel:
- Canon 5D
- Canon 135mm f/2 L (voor de schoenen)
- Canon 85 f/1,2 L (voor de handtassen en laarzen)
- Canon 24-105 f/4 L (voor de kleding)
- 3 flitsers van 600 watt met verschillende softboxen.
We hebben ook nog een 50mm f/1,4. Maar die gebruik ik eigenlijk nooit in de productfotografie...
Dus die zit eigenlijk meer in mijn fototas dan dat hij op het werk ligt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk berichtAwel, de hierboven genoemde TSE 90.
Comment
Comment