Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk object voor 400d taron of canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk object voor 400d taron of canon

Hoi,

Zou één van deze twee lenzen willen aanschaffen:
    1.Tamron AF 17-50 f2.8 SP XR DI II LD Asphericol [IF] gezien via topic voor objectieven test review's.
    2.Canon EF S 17-55 Ff2.8 IS USM.
    Heeft iemand hervaring hiermee zo ja welk verschil is er tussen deze 2 en welk is de betere prijs/kwaliteit, of zou ik wat langer sparen en voor de beste gaan.
    Zo ja welke dan?
    Later wil ik me nog een telezoom aanschaffen 200 à 300 voor landschappen, natuur en eventueel mensen op afstand.
    Graag enkele hints van modellen en merken aub.

Groetjes @lbert
    Last edited by albert; 13 januari 2008, 17:48.

Re: welk object voor 400d taron of canon

Oorspronkelijk geplaatst door albert Bekijk bericht
    Hoi,

Zou één van deze twee lenzen willen aanschaffen:
    1.Tamron AF 17-50 f2.8 SP XR DI II LD Asphericol [IF] gezien via topic voor objectieven test review's.
    2.Canon EF S 17-55 Ff2.8 IS USM.
    Heeft iemand hervaring hiermee zo ja welk verschil is er tussen deze 2 en welk is de betere prijs/kwaliteit, of zou ik wat langer sparen en voor de beste gaan.
    Zo ja welke dan?
    Later wil ik me nog een telezoom aanschaffen 200 à 300 voor landschappen, natuur en eventueel mensen op afstand.
    Graag enkele hints van modellen en merken aub.

Groetjes @lbert

de 17-55 2.8 IS van canon is zonder ook maar enige twijfel veruit de beste. Deze is sneller, stiller, heeft IS, en zal je waarschijnlijk net iets betere beelden opleveren.
    Mijn raad is dus dat je zeker en vast moet doorsparen voor de 17-55 2.8 IS
    de Tamron lens wordt ook heel veel geprezen, maar dat is vooral omdat ze voor dat geld wel heel goed is. De canon is duurder, maar ook wel veel beter

voor de telezoom van 200 a 300 mm zou ik je een canon 70-200 F4 (IS), canon 55-250 IS, of canon 70-300 IS aanraden... maar hangt wel wat af van je budget
    5DmkIII en wat glas

Comment

De Tamron (en ook de Sigma 18-50 f2,8 EX DC) heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar de Canon EF-S 17-55 f2,8 IS is op alle vlakken beter (maar die is natuurlijk ook een heel pak duurder).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Bedankt Albert voor het stellen van deze vraag, dan moet ik dat later niet doen als ik m'n kitlens de deur uit wil...

Juist nog én bijkomende vraag, ik heb een 70-200 en als ik nu later een 17-50 of 55 aanschaf, gaat dat gat tussen de 55 en de 70 een onmisbare ruimte zijn of zou men die beter ook opvullen met nóg een andere lens?
        Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Tom Bekijk bericht
          Bedankt Albert voor het stellen van deze vraag, dan moet ik dat later niet doen als ik m'n kitlens de deur uit wil...

Juist nog én bijkomende vraag, ik heb een 70-200 en als ik nu later een 17-50 of 55 aanschaf, gaat dat gat tussen de 55 en de 70 een onmisbare ruimte zijn of zou men die beter ook opvullen met nóg een andere lens?
          dat gat ga je niet missen
          5DmkIII en wat glas

Comment

ik heb in dat bereik (tussen 55 en 70) ook geen lens , maar ik zou eerder voor de 17-55 f2.8 IS gaan , dan persé dat 'gat' op te vullen , mijn benen vangen dat wel op
            groeten, Sebastiaan

Comment

De Canon EF-S 17-55 f2,8 IS en de EF-s 55-250 IS 4f-5,6.

En je hebt 2 superscherpe lenzen.

mvg duindistel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
                De Canon EF-S 17-55 f2,8 IS en de EF-s 55-250 IS 4f-5,6.

En je hebt 2 superscherpe lenzen.

mvg duindistel
                inderdaad, perfecte combinatie voor de TS zijn eisen...
                5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                X