Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretfoto met Canon 50mm (80mm) F1.4 of Sigma 30mm (48mm) F1.4 (Crop Eos 400d) ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portretfoto met Canon 50mm (80mm) F1.4 of Sigma 30mm (48mm) F1.4 (Crop Eos 400d) ?

Hallo,

Ik twijfel nu tussen de Canon EF50mm (80mm met 1.6 cropfactor) of de Sigma 30mm (48mm met cropfactor).

Heb gelezen dat 50mm ideaal zou zijn voor portretfotos met hoofd & schouder. Zou de Sigma (48mm met cropfactor) dan niet beter geschikt zijn ?

Hier vond ik een vergelijkende test :

Zijn er nog mensen met gebruikerservaringen, zijn beide lenzen even snel & scherp?

Thanks,
    Innovator

Re: Portretfoto met Canon 50mm (80mm) F1.4 of Sigma 30mm (48mm) F1.4 (Crop Eos 400d)

Als je ECHT voor portretten wil gaan denk ik dat de 50mm beter zal zijn hoor.
    Maar het is eigenlijk vooral de stijl die je wilt gaan hanteren.
    Ik heb liever portretten met ietsje meer tele (85mm) maar met een 30mm kan je ook heel erg leuke dingen doen, minder head-shots maar creatieve portretten waar de achtergrond gaat meespelen (natuurlijk, als dit niet gewenst heb je nog altijd de 1.4 waardoor je de achtergrond mooi wazig krijgt).

Ik denk dat het beide gewoon goede lenzen zijn, maar heel anders.
    Neem eens een zoomlens en werk even op beide lengtes en je zal direct merken welke lengte bij jou stijl past

Comment

Re: Portretfoto met Canon 50mm (80mm) F1.4 of Sigma 30mm (48mm) F1.4 (Crop Eos 400d)

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
      Hallo,

Ik twijfel nu tussen de Canon EF50mm (80mm met 1.6 cropfactor) of de Sigma 30mm (48mm met cropfactor).

Heb gelezen dat 50mm ideaal zou zijn voor portretfotos met hoofd & schouder. Zou de Sigma (48mm met cropfactor) dan niet beter geschikt zijn ?

Hier vond ik een vergelijkende test :

Zijn er nog mensen met gebruikerservaringen, zijn beide lenzen even snel & scherp?

Thanks,
      Innovator
      ik vond mijn 50mm 1.4 op mijn 1D eigenlijk te wijd voor portretten (65mm op FF)
      op mijn 400D vond ik deze perfect voor hoofd en schouder portretten
      5DmkIII en wat glas

Comment

Voor portretten op een 400d is de 1.4 50mm DE lens.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Zoals reeds besproken in PM, verkies ik ook 50mm voor portretten. Echt droomlensje.

Michiel
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

Comment

Ok thanks Michiel, ben overtuigd

Comment

Na lang twijfelen ben ik voor de canon 50mm f1.4 gegaan. Was op slag verliefd toen ik hem in de winkel teste...
              Twijfelde tss de 85mm, maar deze vond ik toch iets te lang. Heb nog geen spijt gehad van mijn lens, superscherpe foto's heb ik er al mee genomen in minder goede lichtomstandigheden!

Comment

Ik heb de 50 F1.4 ook een paar weken geleden aangeschaft, en is inderdaad een heel leuk en fantastisch lensje. Maar de 85 F1.8 staat ook nog op het verlanglijstje hoor.
                Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Working...
                X