Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gaat deze ook op sony?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gaat deze ook op sony?

Hallo,

Heb op 2de handssites eens gezocht naar minolta lenzen voor m'n alfa (die ik binninkort ga kopen - de a200)

Ik kwam op deze lenzen:

1) MD W.ROKKOR 1:2.8 f =35mm

2) MD TELE ROKKOR 1:3.5 f= 135mm

Het zijn geen AF lenzen, maar ze passen mss wel nog op de sony, maar enkel met manuele focus?

dank bij voorbaat,
    Hans

edit: heb het al gevonden, was iets te snel op bd gekome ze passen dus niet, totaal andere sluiting..
    srr voor deze post
    Last edited by Hanzzz; 11 januari 2008, 19:04.
    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
    My travel photography site

Re: Gaat deze ook op sony?

Op onderstaande link kan je verifiëren of bepaalde objectieven al dan niet compatibel zijn met Alpha-reeks.

Maar ik vrees voor de Rokker-series...

Comment

Na wat verder gezocht te hebben heb ik wel een oplossing gevonden, namelijk een converter, maar ik vind ze enkel in Amerika en de converter zou rond de 120€ kosten (zonder transportkosten) en dat is het denk ik niet waard voor de lenzen (ze zijn wel zeer lichtgevoelig, maar de kwaliteit zal vrees ik de wensen overlaten, ook de autofocus gaat ook verloren en met de converter heb je een cropfactor van 1:1,22)
      Ik vind ook geen tests/voorbeelden met het gebruik van de converter, dus dat alles samen heeft ervoor gezorgd dat ik het niet ga riskeren .

Voor degenen die meer info over de converter willen:
      klikkerdeklik.

Grts Hans
      Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
      My travel photography site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanzzz Bekijk bericht
        Na wat verder gezocht te hebben heb ik wel een oplossing gevonden, namelijk een converter, maar ik vind ze enkel in Amerika en de converter zou rond de 120€ kosten (zonder transportkosten) en dat is het denk ik niet waard voor de lenzen (ze zijn wel zeer lichtgevoelig, maar de kwaliteit zal vrees ik de wensen overlaten, ook de autofocus gaat ook verloren en met de converter heb je een cropfactor van 1:1,22)
        Ik vind ook geen tests/voorbeelden met het gebruik van de converter, dus dat alles samen heeft ervoor gezorgd dat ik het niet ga riskeren .

Voor degenen die meer info over de converter willen:
        klikkerdeklik.

Grts Hans
        Lijkt me verstandig, deze adapters hebben een lens en dat verknalt doorgaans de kwaliteit van de aan te passen lens..

Comment

het gaat inderdaad niet zonder convertor,zou het zeker niet aanraden,er zijn regelmatig genoeg aanbiedingen van minolta lenzen waar je beslist iets zult tussenvinden die bij u past.
          BD0968BE
          nikon
          D2Xs

Comment

Working...
          X