Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

widezoom voor citytrips

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• widezoom voor citytrips

Hi

welke lens zouden jullie gebruiken als je op citytrip gaat.

ik had al de volgende op lenzen op het oog :

Tokina 12-24mm F 4.0 AT-X Pro DX Nikon77

Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC macro Nikon/Fu

of de Tamron 17-50mm f 2,8 Di II Nikon/Fuji

ik ben in bezit van een D50 met kit lens 18-55 50 1/8 en zoom 70/300
    Nikon D50 18-55mm / AF70-300 / 50mm 1.8 / Breeeeeedhoek sigma 10-20mm

Re: widezoom voor citytrips

Je hebt al een 18-55...
    Uit jouw selectie zie ik daarom enkel die 12-24 als echt zinvolle kandidaat.

Wat ik persoonlijk altijd mee neem, is een f/1.4 of f/1.7, maar die heb je ook.

12-24 dus, tenzij je je wil toeleggen op specifieke dingen zoals candids, waarvoor je op zoek zou kunnen gaan naar een tele met grote diafragmaopening (135 à 200mm /2.8 of zoiets).
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb een sigma 10-20 op mijn nikon en dit is een superlens. Zeker handig is de 10mm, want soms kan je geen stap achteruit maken.

Maar ik zou kiezen tussen de
      sigma 10-20
      tokina 12-24
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Sigma 10-20 en je weet niet wat je ziet als je die er in de Notre Dame op zet.

Voorbeeldje 10mm:
        Last edited by hjanssen; 15 januari 2008, 15:09.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Die sigma 10-20 lijkt mij idd indrukwekkend
          zo te zien aan die foto
          maar het is nog altijd de persoon er achter die hem moet maken Hé
          Nikon D50 18-55mm / AF70-300 / 50mm 1.8 / Breeeeeedhoek sigma 10-20mm

Comment

Fijne foto
            Zelf zit ik in een twijfel tussen de Nikkor 12-24 f4 en... ? Ik kreeg al hier en daar de raad om bij Nikkor te blijven wegens de scherpte maar uw voorbeeld zaait weer twijfels in mijn hoofd. Bedankt !

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Sigma 10-20 en je weet niet wat je ziet als je die er in de Notre Dame op zet.
            review Sigma 10-20
            Voorbeeldje 10mm:

Comment

de nikon 12-24 is niet zoveel scherper hoor, Heb ook al mindere commentaren gehoord van mensen met een nikon 12-24.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bballer Bekijk bericht
                Die sigma 10-20 lijkt mij idd indrukwekkend
                zo te zien aan die foto
                maar het is nog altijd de persoon er achter die hem moet maken Hé
                Ja maar zonder die lens zal het nooit lukken....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WilliamK Bekijk bericht
                  Fijne foto
                  Zelf zit ik in een twijfel tussen de Nikkor 12-24 f4 en... ? Ik kreeg al hier en daar de raad om bij Nikkor te blijven wegens de scherpte maar uw voorbeeld zaait weer twijfels in mijn hoofd. Bedankt !
                  Vergis je niet in die 2mm, dat is echt ongelofelijk veel op deze afstand.

Comment

Er heeft hier al eens een topic onlangs gestaan waar je het verschil kon zien tussen 10mm en 12mm en dit was voor mij zeker de doorslag om voor de 10-20 van sigma te gaan.

ps: de hsm is ook zeer stil en snel

Comment

Inderdaad. Je foto bewijst dit. Je ziet een groot deel van de vloer en van't plafond. Indrukwekkend!

Comment

Verschil 10 en 12mm, niet helemaal eerlijk want de 12 stond op een Canon en 10 op een Nikon.

12mmCanon=19,2

10mmNikon=15mm markering is 12 mm op Canon.

Comment

Hjanssen, ik heb vandaag de knoop doorgehakt! Ik heb de Sigma 10-20 in huis gehaald
                          De eerste indruk is dat zij van een oerdegelijke bouwkwaliteit is! Ze is een prachtig stuk en voelt zich superieur aan. Tot nu toe had ik een rotsvaste D300 in mijn handen, maar samen met een 'rammel lens' (de Nikkor 18-200 VR) en dat ging qua gevoel niet goed samen. Maar de Sigma 10-20 voelt zich 'a perfect match' aan met de bouwkwaliteit van de D300.
                          Het perspektief is een droom als je op 10mm bent. Ok, goed, je hebt op 10mm in de hoeken wel wat vervorming maar dat is normaal voor eender welke breedhoek en daarom neem ik dit er graag bij. Het persektief is gewoon 'zot' en opend op creatief vlak veel deuren.
                          Ik ben ze vandaag gaan testen (met echte fotos, en niet met resolutie charts) en ze is in't midden haarscherp. Op 10mm zwakt de scherpte een beetje af op de randen maar ook dat vind je bij (bijna) elke lens terug.
                          Als ik ooit doorheb hoe je hier op BD fotos zet, zet ik er een paar voorbeelden op.
                          Thx voor de goede raad ivm die fijne lens!
                          William

Comment

Working...
                          X