Hallo,
Om een lang verhaal kort te maken heb ik mijn 18-70 lens naar de knoppen geholpen. Eigen stomiteit. had mijn UV filter per ongeluk laten vallen, waardoor er een tijdje geen beschermglas voor de lens zat. Gevolg, er zit een deftige kras in het voorste glas ondanks dat de lens altijd in mijn fotozak zat. Blijkbaar moet er iets scherps langs het glas gepasseerd zijn.
Er zijn 2 oplossingen :
1.Laten herstellen : 220 euro minimum
2.Een nieuwe lens kopen
Het eerste is het eenvoudigeste que keuze, maar naar mijn mening niet de beste
Ik wil ongeveer een 400 euro spenderen voor iets nieuws, maar dan wil ik wel ook iets beters.
Twee lenzen komen dan in aanmerking naar mijn mening :
Sigma 18-50 F2,8 (de nieuwe macro versie)
Tamron 17-50 F2,8
Uit reviews besluit ik het volgende :
Tamron :
-Iets meer vignetering dan sigma
-iets meer abberatie dan sigma
+veel scherper dan sigma
+minder tonvorming dan sigma
Sigma
+minimale afstand tot object 20cm
+kwaliteit opbouw
Ik zou dus geneigd zijn voor de Tamron te gaan, ondanks dat je met de sigma dichter bij het voorwerp kan komen. Weet er iemand of dit spectaculair is die 7 cm ?(27cm bij Tamron)
Ten opzichte van de 18-70 verlies ik 20mm, maar zoals ik hier gelezen heb, zou dit makkelijk op te lossen zijn met een paar stapjes dichter te gaan staan.
Mijn andere lenzen zijn een nikkor AF 50mm f1.8 en een nikkor AF 75-240 f4,5-5,6. de body is een nikon D50
Ik hoop dat er iemand al wat ervaring heeft opgedaan met beide 18-50 lenzen.
alvast bedankt voor de info
vriendelijke groeten
Geert
Om een lang verhaal kort te maken heb ik mijn 18-70 lens naar de knoppen geholpen. Eigen stomiteit. had mijn UV filter per ongeluk laten vallen, waardoor er een tijdje geen beschermglas voor de lens zat. Gevolg, er zit een deftige kras in het voorste glas ondanks dat de lens altijd in mijn fotozak zat. Blijkbaar moet er iets scherps langs het glas gepasseerd zijn.
Er zijn 2 oplossingen :
1.Laten herstellen : 220 euro minimum
2.Een nieuwe lens kopen
Het eerste is het eenvoudigeste que keuze, maar naar mijn mening niet de beste
Ik wil ongeveer een 400 euro spenderen voor iets nieuws, maar dan wil ik wel ook iets beters.
Twee lenzen komen dan in aanmerking naar mijn mening :
Sigma 18-50 F2,8 (de nieuwe macro versie)
Tamron 17-50 F2,8
Uit reviews besluit ik het volgende :
Tamron :
-Iets meer vignetering dan sigma
-iets meer abberatie dan sigma
+veel scherper dan sigma
+minder tonvorming dan sigma
Sigma
+minimale afstand tot object 20cm
+kwaliteit opbouw
Ik zou dus geneigd zijn voor de Tamron te gaan, ondanks dat je met de sigma dichter bij het voorwerp kan komen. Weet er iemand of dit spectaculair is die 7 cm ?(27cm bij Tamron)
Ten opzichte van de 18-70 verlies ik 20mm, maar zoals ik hier gelezen heb, zou dit makkelijk op te lossen zijn met een paar stapjes dichter te gaan staan.
Mijn andere lenzen zijn een nikkor AF 50mm f1.8 en een nikkor AF 75-240 f4,5-5,6. de body is een nikon D50
Ik hoop dat er iemand al wat ervaring heeft opgedaan met beide 18-50 lenzen.
alvast bedankt voor de info
vriendelijke groeten
Geert
Comment