Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor Pentax IST DL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor Pentax IST DL

    Hallo,

    Weet er iemand of deze lens op de pentax ' ist Dl ' zou passen???

    En zou dit een degelijke zijn?? Ik heb nu een 18 - 55, zou deze lens dan ideaal zijn?

    Hopelijk kan iemand mij helpen.
    Alvast bedankt. Groeten.

  • #2
    Re: Lens voor Pentax IST DL

    deze lens past op je camera. Voor testresultaten kan je best even googlen

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor Pentax IST DL

      Ik heb zelf geen ervaring met deze lenzen maar ik lees eigenlijk altijd dat je beter de APO versie van deze lens kunt kopen (in welke mount dan ook). Die schijnt veel beter te zijn.... Deze dus....
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor Pentax IST DL

        Ik heb deze lens een halve dag getest op een K100 en het is best een groot geval. De foto's waren goed en het zoombereik is breed genoeg om allerlei onderwerpen mee te fotograferen, maar omwille van de grootte heb ik ze geruild voor de Pentax 55-200. Dat stuk zoombereik dat ik kwijt was woog voor mij niet op tegen het draaggemak. Wij zijn frequente wandelaars en fietsers, dus die Pentax is m.i comfortabeler voor outdoor gebruik. Ik heb mijn foto's van de laatste jaren eens overlopen en er zijn er echt niet zoveel met dat superzoombereik (tot vorig jaar had ik een Sony H1 zoombereik 42-420mm)
        Comfortably numb with my Pentax

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor Pentax IST DL

          Deze lens past, inderdaad.

          Het is een goed koopje voor als je occasioneel een telelens nodig hebt. De 300 mm zoom is handig, maar de F waarde wordt wel al klein. 't is ook geen lens die al te veel licht vangt.

          Dus zal de lens goed zijn als er gennoeg licht is, dus voor vakantiekiekjes wel goed.

          Het bereik begint pas aan 70 mm en dat is al aardig ingezoomd !

          En ja, de lens gaat redelijk goed voor macro-opnames ook.
          Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Sigma 28mm prime 1.8

          Comment

          Working...
          X