Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief voor natuur(dieren) fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Objectief voor natuur(dieren) fotografie

Is het niet dat een f4 met een 2X extender een 600mm is met F6.5? De autofocus zou dan nog steeds moeten werken vermoed ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_ Bekijk bericht
      Is het niet dat een f4 met een 2X extender een 600mm is met F6.5? De autofocus zou dan nog steeds moeten werken vermoed ik.
      lees anders nog even de cursus van rollin verlinde op natuurfotografie.be

een 2x extender houdt twee stops licht tegen dus krijg je bij een f4 lens een f8 lens...
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Een 2x converter kost 2 stops licht. De hoeveelheid licht op een f4 lens neemt dus 2 stops af, en wordt dus f8. Wat dus hoogstwaarschijnlijk zal betekenen dat de AF niet meer werkt.....

Edit; 'k was te laat zie ik
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik zie hier verschillende modificaties ontstaan m.b.t. extenders.

Je zult dan ook niet de eerste zijn die een miskoop begaat.

Hier is een handig lijstje wat wel en niet kan.

mvgr
          antoine200

Comment

De nikon heb ik laten vallen, Bijna nergens lees ik goede reviews. Trage AF en de sigma heeft hetzelfde voor 200 euro minder (is wel stuk zwaarder)
            Een reden waarom ik voor Canon heb gekozen is dat zij een hele reeks kwaliteitstele's hebben, met snelle AF, met of zonder IS, die voor de amateur nog betaalbaar zijn

Gelukkig nieuwjaar aan de Canonians, Nikonians, en alle fotoliefhebbers van goede wil
            Last edited by palombian; 1 januari 2008, 11:30. Reden: typo

Comment

Hoe meer ik hier lees hoe meer ik toch die Nikon AF VR 80-400mm F:4.5-5.6 D ED overweeg.

Als ik uiteindelijk een bereik wil van 600mm dan moet ik met die Sigma 2 stops extra rekenen door de extender 2x en kom ik hetzelfde uit als die Nikon lens met een extender 1.5. Alleen las ik hier dat die beelstabilisatie een scherper beeld levert met een langere sluitertijd.

Heb ik dan niet meer met die Nikon? Het kost wel iets meer.

Groeten,
              Pieter
              maar: die 80-400 is toch geen DX lens? Dan heb je toch al 600 met 1.5 crop?

Karel

Comment

Of de lens een DX lens is of niet, veranderd niets aan de brandpunafstand.
                400mm op een DX lens is hetzelfde als 400mm op een niet-dx lens.

De camera bepaald de verlengende factor.
                Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Hopelijk komen er bijna vernieuwingen in de zoomlenzen.
                  verbeterde bigma
                  nikon 80-400 af-s VR
                  tamron met een vernieuwing

En wie heeft een nikon 70-300VR naar het schijnt heeft die een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. en past op die geen 1.4 extender?
                  nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Hallo,
                    Ik volg hier met interesse dit onderwerp omdat ik ook graag een objectief zou kopen voor vogels te fotograferen in het park.

Ik heb zopas mijn eerste fototoestel gekregen , een Canon 400D.
                    Helaas snap ik niets van al die cijfertjes en afkortingen waar julie het over hebben, daarboven als ik naar die link met uitleg ga over de voor en nadelen , zie ik dat er geen enkele lens is met enkel voordelen

En die prijzen zijn om achterste boven te vallen

Zijn die goedkope objectieven dan echt zo slecht ? Of zijn julie zo critisch omdat julie professionele fotograven zijn die te goed willen doen (freaks) ?

Zou er a.u.b. niet iemand mij een objectief kunnen aanraden (voor beginners)
                    Gewoon voor een paar kiekjes te maken van vogels als amateur. Ik maak hooguit 100 foto's per jaar , ik ga daar zeker geen 1000 euro aan besteden

Als iemand concreet een lens kan aanraden dan zou dit welkom zijn .

Want ik zie al lang de bomen in het bos niet meer.
                    Nikon D60

Comment

@ railroader66:

Een van de betere zoomlenzen voor canon vind ik de 100-400 IS. Maar kost natuurlijk meer dan 1000 euro.

Wil je goedkoop maar dan inboeten aan kwaliteit kan je altijd eens kijken naar de tokina 80-400 kost iets meer dan 539 euro

Van canon heb je 70-300 IS USM voor 519 euro

nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

@ Ducaudi,

Bedankt voor de hulp , welke is volgens U , de beste

Wat bedoel je met inleveren ? zijn die foto's echt slecht , of ziet een leek niet echt verschil ?
                        Nikon D60

Comment

Ik heb geen ervaring met de canon maar die heeft voordeel dat hij anti bibber heeft en USM snelle en stille AF.

De tokina heeft dan geen anti bibber en geen zeer snelle AF. Maar is geen slecht objectief.

De canon zal wel de betere zijn maar heeft iets minder zoom

Comment

@Ducaudi,

Ik bedank je voor de uitleg , ik ga deze week eens naar de winkel , en ga die canon eens bekijken.
                            Als ik de uitleg lees , blijkt dat toch helemaal geen slechte koop.
                            Nikon D60

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                              Hopelijk komen er bijna vernieuwingen in de zoomlenzen.
                              verbeterde bigma
                              nikon 80-400 af-s VR
                              tamron met een vernieuwing

En wie heeft een nikon 70-300VR naar het schijnt heeft die een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. en past op die geen 1.4 extender?
                              Ik zal je maar even antwoorden, want het is voor bepaalde mensen toch moeilijk om het draadje te blijven volgen.
                              De TS heeft een vraag gesteld m.b.t. de objectieven in relatie tot de Nikon D80. Een paar reacties verder zijn we aan geland bij Canon objectieven.
                              Is zeer interessant, maar toch wel moeilijk te volgen. Je moet hier goed opletten want anders ontstaat er een geheel nieuw foto merk.

Nu jou vraag.
                              De 70-300 VR komt niet als comptabel voor op het lijstje van Nikon m.b.t. TC.
                              Als je iets wil weten m.b.t. Nikon zou ik zeggen bezoek zelf de Site van Nikon eens, de meeste antwoorden op je vragen kun je uitgebreid daar vinden.
                              Tevens kun je in alle talen Brochures en handleidingen downloaden.

mvgr
                              antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                                De 70-300 VR komt niet als comptabel voor op het lijstje van Nikon m.b.t. TC.
                                Ik heb een 70-300VR en kan bevestigen dat die niet compatible is met Nikon TC's. Ik heb het ooit geprobeerd met een Nikon 1.7 TC en het is niet mogelijk om beide op elkaar te vijzen. Je kan natuurlijk altijd de TC fysisch aanpassen (=pinnetje erafvijlen)...
                                mvg
                                Bert

Comment

Working...
                                X